آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

ManMeditating 720x340 آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکات یوگا تنها و فقط باعث افزایش انعطاف پذیری و همچنین یا کاهش درد عضلات نمی می شود. یوگا می تواند باعث ارتقای عملکرد قسمت و بخش های متنوع و گوناگون و مختلف بدن می شود، استرس را کاهش دهد و همچنین در پس نتیجه آن می شود که باعث می می شود خلق وخوی بهتری داشته باشید. در آن مطلب چند حرکت یوگا را به تو آموزش می دهیم که می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. یک برنامه جذاب و جالب و خوب هر روز خدا یوگا که خیلی ساده می باشد و همچنین جهت هر سطح از تناسب اندام نیز مناسب می باشد. در صورتی که ۲۰ دقیقه وقت اضافی دارید، چه در اول صبح چه بعد از پایان یک روز کاری طولانی، آن حرکات معجزه می کند. جهت انجام بهتر حرکات یوگا توصیه می می شود از یک زیرانداز اسپورت و ورزشی یا یک حوله بهره بری و استفاده کنید.

468 60 1 آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکت اول

چهار زانو صاف بنشینید، چشم هایتان را ببندید و همچنین بدون فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کردن به چیزی دم و همچنین بازدم خود را آرام کنید. سعی کنید که ذهنتان را آرام کنید. هرگونه انظار و افکار مزاحم که ذهن تو را درگیر می کنند را دور بریزید. با ۶ شماره از طریق بینی نفس بکشید، ۲ شماره آن هم را نگه دارید و همچنین هوا را با ۸ شماره از بدنتان خارج کنید. ۶-۲-۸ آن کار را جهت ۸ تا ۱۲ تنفس  و همچنین به مدت ۳ تا ۵ دقیقه تکرار کنید.

meditation آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

telegram elmevarzesh1 آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکت دوم

بعد از حرکت اول، روی چهار دست و همچنین پا بروید. مانند تصویر قرار بگیرید به نحوی که پاهایتان به مقدار و اندازه عرض شانه باز باشد و همچنین ستون فقرات نیز بایستی و حتما در حالت عادی باشد. هنگام باز دم به آرامی ستون فقرات را از نوک سر تا دنبالچه خم کنید. پشتتان بایستی و حتما حالت خمیده ای مانند حرف  C داشته باشد. بدنتان را منقبض کرده و همچنین به قسمت فوقانی پشت اجازه دهید که کاملا"  کشیده می شود. هنگام دم به آرامی ستون فقراتتان را به حالت طبیعی باز گردانید و همچنین کمی از حالت طبیعی به سمت پایین خم کنید. تو بایستی و حتما حالت C معکوس داشته باشید. همراه با تنفس آرام و همچنین کنترل شده آن حرکت را به مدت ۸ تنفس انجام دهید.

cat cow pose آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکت سوم

کف دست ها و همچنین پاها بایستی و حتما روی زمین باشد، باسن را از زمین فاصله دهید، تا جایی که زانو و همچنین آرنج ها صاف شوند. دست ها و همچنین پاها به مقدار و اندازه عرض شانه بایستی و حتما باز باشند. با قرار گرفتن در آن اوضاع بایستی و حتما احساس کشش در عضلات همسترینگ (پشت ران) و همچنین شانه هایتان داشته باشید. نگاه تو بایستی و حتما بین پاها باشد. آرام باشید و همچنین در آن حالت به روش عمیق نفس بکشید. روی بازدم  تمرکز کنید و همچنین آن حالت را به مدت یک تا ۲ دقیقه و همچنین با ۳ تا ۴ تنفس ادامه دهید.

downward facing dog آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکت چهارم

صاف بایستید و همچنین در حالی که پاها کمی از هم فاصله دارند، به آرامی خم شوید. بالاتنه را به پایین ببرید و همچنین پشت ساق پا را با دست هایتان بگیرید. در آن حالت کمی توقف کنید تا تنش ساخته یا ایجاد شده در ستون فقرات و همچنین عضلات همسترینگ برطرف می شود. در صورتی که می خواهید تمرکز بیشتری روی ستون فقرات داشته باشید، زانوهایتان را به آرامی خم کنید. در صورتی که می خواهد روی عضلات پشت ران تمرکز بیشتری داشته باشید، زانوهایتان را صاف نگه دارید. در آن حالت به مدت ۳ تا ۴ تنفس بمانید و همچنین یک تا ۲ دقیقه حرکت را تکرار کنید.

forward bend 19v88ic 19v88ip آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکت پنجم

به حالت ایستاده صاف بایستید و همچنین پاها را به مقدار و اندازه عرض شانه باز کنید. با پای چپ یک قدم به عقب بردارید تا پاهایتان به حالت گام برسند. پاشنه ها را آزاد کنید، به کنار بچرخانید و همچنین به پاهایتان اجازه دهید صاف باشند. در حالت فرشته ۴۵ درجه قرار گیرد. دست هایتان را بالای سر برده و همچنین هم سو و همچنین موازی یکدیگر قرار دهید. اسم آن حالت جنگجو یک می باشد. به مدت ۲ تا ۴ تنفس در آن اوضاع بمانید.سپس بالاتنه را به طرف داخل بچرخانید، موقیعت پاها را تغییر ندهید و همچنین دست ها را در امتداد پاها باز کنید. پای پشتی (پای چپ) صاف می باشد. آن آن هم حالت جنگجو دو می باشد. آن حالت را جهت ۲ تا ۴ تنفس نگه دارید. سپس به حالت نیم رخ فرشته با پایین بردن دست راست به جلوی پای راست، بروید. به بالا تنه تان اجازه دهید که به پایین برود و همچنین دست چپ رو به بالا باشد. در آن حالت، دست راست، شانه ها و همچنین دست چپ در امتداد هم خواهند بود. آن حالت را جهت ۲ تا ۴ تنفس نگه دارید. حرکت را جهت طرف دیگر بدن نیز انجام دهید.

photo 2015 10 19 22 54 26 آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

حرکت ششم

روی زمین به پشت دراز بکشید، دست ها را در کنار بدن قرار دهید و همچنین پاهایتان را به طرف داخل جمع کنید به نحوی که از زانو خم می شود و همچنین کف پاها در تماس باشند. از کشش ساخته یا ایجاد شده در ران هایتان لذت ببرید. آن حالت را به مدت ۶ تا ۸ تنفس ادامه دهید.

photo 2015 10 19 23 04 07 آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

آخرین حرکت، حالت استراحت

به پشت روی زمین دراز بکشید و همچنین دست و همچنین پاها را دراز کنید. در حالت آرام قرار بگیرید و همچنین چشمانتان را ببندید. از آن حالت به عنوان یک تجدید قوای عمیق جهت آرام سازی بدن از تمرین انجام شده بهره بری و استفاده کنید. به مدت ۴ دقیقه در آن حالت بمانید.

corpse pose آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت

جمع بندی

با آن تمرینات ساده یوگا، تو  قبل از آنکه می توانید اقتدار و قدرت و همچنین انعطاف پذیری را بالا ببرید، بلکه می توانید فشار و همچنین استرس در عضلات، مفاصل و همچنین لیگامنت ها را نیز تخلیه کنید.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: leanitup

آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت در تاریخ ۳۰ July 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آموزش حرکات یوگا جهت کاهش استرس و همچنین افزایش اقتدار و قدرت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک