آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟

آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟

bacc آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟

رژیم لاغری و همچنین کم چربی به خصوص جهت افرادی که بعد از دوره‌های حجم در صدد کات کردن عضلات‌شان خواهند بود در عین حال که به بدن جهت عضلانی شدن کمک می‌کند، می‌تواند باعث تحلیل رفتن عضلات می شود، اینجاست که مکمل‌های  BCAA  یا آمینواسیدهای شاخه‌ دار به کمک تو می‌آیند تا عضلات را در برابر تاثیرات و همچنین اثرات کاتابولیکی و همچنین مخرب آن نوع رژیم رژیم و همچنین فشار تمرین محافظت کنند.

468 60 1 آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟

در سال شمسی‌های اخیر بهره بری و استفاده از مکمل‌های BCAA ( آمینو اسید شاخه دار ) رواج چشمگیری داشته، مجله علم ورزش نیز در آن مطلب به بررسی کردن آن آمینو اسید شاخه دار می پردازد. آن مکمل عمدتاً جهت افزایش حجم و همچنین توده عضلانی بهره بری و استفاده می‌می شود ولی بایستی و حتما توجه داشت که آن مکمل‌ها کاربردهای بسیاری دارد به خصوص جهت نگهداری عضلات در طول دوره‌های کات و همچنین زمان‌هایی که ورزشکاران گرفتن انرژی را محدود می‌کنند، به عنوان مثال آن مکمل جهت بدنسازان حرفه‌ای که بایستی و حتما مدت زمان بسیاری را در آمادگی عضلانی به سر ببرند، خیلی زیاد مفید می باشد، همینطور افرادی که نیت و اراده کاهش وزن و همچنین افزایش توده عضلانی را دارند بایستی و حتما از آن نوع مکمل در رژیم غذایی خود بهره‌مند شوند.

آمینو اسید چیست؟

مولکول های پروتئین از آمینو اسیدها تشکیل می شوند. هر آمینو اسید از یک قسمت نیتروژن و همچنین یک چارچوب کربنی تشکیل شده می باشد و همچنین همین قسمت کربنی می باشد که بین تمامی آمینو اسیدها تفاوت دارد ولی قسمت و بخش نیتروژنی در تمامی آمینو اسیدها ثابت می باشد و همچنین یک  ملکول پروتئین زنجیره ای از همین آمینو اسیدها  می باشد.

telegram elmevarzesh1 آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟

انواع اسید آمینه
آمینو اسیدها به دو نوع ضروری و همچنین غیرضروری تقسیم می شوند از نظر تئوری ۸ آمینو اسید ضروری وجود دارد که  در صورتی که رژیم  غذایی تو شامل والین، لوسین، ایزو لوسین، لیزین، میتونین، فنیل آلانین، ترئونین و همچنین تریپتوفان باشد بدن قادر به ساختن تمامی دیگر آمینو اسیدها به منظور رشد عضلات، ترشح هورمون ها، آنزیم  و همچنین غیره (حتی رشد ناخن انگشتان) می باشد.

انواع اسید آمینه شاخه دار

آمینو اسید شاخه دار (Bcaa) شامل سه اسید آمینه می باشد که تشکیل شده اند از (ایزولوسین، لوسین و همچنین والین) که هر سه آمینو اسید متعلق به تیم آمینو اسیدهای ضروری خواهند بود و همچنین بدن نمی تواند به تنهایی آن هم ها را بسازد.

مطلب مرتبط: تعادل نیتروژنی چیست و همچنین چگونه باعث عضله ‌سازی می‌می شود؟

بحران کاتابولیک (تخریب بافت عضله)

هنگامی که فرد با هدف کم کردن چربی بدن و همچنین یا عدم افزایش چربی اقدام به رژیم غذایی و همچنین ورزش می‌کند، سبب ساخته یا ایجاد حالت کاتابولیک در بدن خود می‌می شود، هر چه قسمت و بخش چربی بدن پایین‌تر می‌آید احتمال تحلیل بافت عضلانی بالاتر می‌رود چرا که بدن در صورت نبود منابع گلیکوژنی به سراغ منابع چربی بدن می‌رود و همچنین در صورت نبود چربی به سراغ پروتئین‌ها رفته و همچنین آن هم‌ها را به واحدهای کوچک‌تر به نام آمینو اسیدها می‌شکند و همچنین به عنوان سوخت مصرف می‌کند، توجه داشته باشید که پروتئین سوخت خیلی زیاد گرانی محسوب می‌می شود! پس تمام هدف تو بایستی و حتما جلوگیری کردن از آن اتفاق باشد.

زمانی که مقدار و اندازه و میزان سنتز (ساخت) پروتئین برابر با مقدار و اندازه و میزان شکسته شدن (کاتابولیسم) آن هم باشد فرد نه حجم عضلانی از دست می‌دهد و همچنین نه به دست می‌آورد، در صورتی که مقدار و اندازه و میزان سنتز پروتئین اکثرا و بیشتر از شکسته شدن آن هم باشد فرد شاهد افزایش توده عضلانی خواهد بود و همچنین زمانی‌که که عکس آن اتفاق رخ دهد فرد حجم عضلانی را از دست می‌دهد، در هنگام رژیم‌های اسپورت و ورزشی سنتز پروتئین محدود می‌می شود و همچنین کاتابولسیم پروتئین افزایش می‌یابد.

زمانی‌که هدف عضله سازی و همچنین سوزاندن چربی می باشد، تو انرژی ورودی را محدود می‌کنید و همچنین در پی آن کاهش انرژی، ذخایر گلیکوژن بدن به شدت کاهش می‌یابد و همچنین در جلسات تمرین نخواهید توانسته بود از اصل اضافه بار پیروی کنید چرا که عضلات غالباً به شدت خسته خواهند بود و همچنین در صورتی که هم اضافه بار را رعایت کنید، بدنتان پروتئین می‌سوزاند و همچنین تو عملاً عقب گرد خواهید کرد.

راه حل چیست؟

قطعا یکی از کلیدی‌ترین راه حل‌ها آمینواسیدهای شاخه دار یا BCAA ها خواهند بود، به خصوص آمینو اسید لیوسین.  BCAA سنتز پروتئین‌ها در بدن را بالا می‌برند به همچنین و علاوه ظرفیت سلول عضلانی را جهت سنتز پروتئین افزایش می‌دهد. همینطور جذاب و جالب می باشد بدانید که آن مکمل با مهار تریپتوفان و همچنین سبب کاهش تولید سروتونین شده و همچنین حس خستگی حین تمرین را به تعویق می‌اندازد.

با توجه به مزایای نقل شده اشخاص بسیاری خواهند بود که بهره بری و استفاده از  BCAAها را بیهوده می‌دانند، اغلب گفته می‌می شود که بهره بری و استفاده از پروتین او همچنین به تنهایی کافی می باشد چراکه آمینواسیدهای شاخه‌ دار در ترکیب آن هم وجود دارد ولی باید توجه داشت موضوعی که اغلب به آن هم توجه نمی‌می شود آن می باشد که بدنی که در رژیم می‌باشد و همچنین تحت تمرین سنگین قرار می‌گیرد، در طول تمرین و همچنین بلافاصله بعد از تمرین مستلزم و نیاز شدیدی به گرفتن آمینو اسیدهای جایگزین دارد ولی با بهره بری و استفاده از پروتئین او همچنین به تنهایی ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد تا آن نوع آمینوها که شامل پیوندهای پپتیدی خواهند بود وارد جریان خون شوند و همچنین همین فاصله جهت از دست دادن عضله کافی می باشد.

بنابراین توصیه می‌می شود از BCAA هایی که به فرم آزاد در بازار وجود دارند، بهره بری و استفاده می شود زیرا و به درستی که آن نوع مکمل سریعاً جذب بدن شده و همچنین به بافت‌های عضلانی می‌رسد.  در آخر می‌قدرت پس نتیجه آن می شود که گرفت که آن مکمل جهت دورهای حجم، کات و همچنین حتی در رژیم‌های لاغری مهره‌ای کلیدی می باشد که کمتر به آن هم توجه می‌می شود.

ترجمه و همچنین تعدیل: elmevarzesh.com

منبع: bodybuilding

آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟ در تاریخ ۱۵ March 2016 | 8:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آمینو اسید شاخه دار و همچنین مکمل BCAA چه فوایدی دارند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک