آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟

آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟

Creatine for Women آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟

بدون شک یکی از سوالات اساسی خانم‌ها در خصوص مصرف مکمل کراتین می باشد و همچنین سوالاتی از قیبل: آیا خانم‌ها مستلزم و نیاز به مصرف کراتین دارند؟ فواید کراتین جهت خانم‌ها چیست؟ مقدار مورد مستلزم و نیاز چقدر می باشد و همچنین بهترین نوع کراتین کدام می باشد؟ مدام در ذهن‌ آن هم‌ها می چرخد.

468 60 1 آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟

کراتین عامه پسندترین مکمل عضله‌سازی می باشد که مورد بهره بری و استفاده قرار گرفته و همچنین نتایج آن هم به اثبات رسیده می باشد. کارشناسان بسیاری معتقدند که کراتین می‌بایست به رژیم غذایی یک ورزشکار که متحمل فشار تمرینات اسپورت و ورزشی می‌می شود اضافه می شود.

به دلیل آنکه خانم‌های که جدید و تو و تازه شروع به ورزش کرده یا جهت اولین بار خواهان مصرف کراتین خواهند بود، سوالات و همچنین ابهامات بسیاری در مورد مصرف کراتین در ذهن خود دارند. مجله علم ورزش در آن مطلب سعی کرده به بعضی از آن سوالات پاسخ دهد.

۱- کدام نوع کراتین بایستی و حتما مصرف کنم؟

telegram elmevarzesh1 آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟

انواع بسیاری کراتین در بازار یافت می‌شوند که انتخاب جهت مصرف را دشوار می‌کنند. در صورتی که تو جدید و تو و تازه شروع به مصرف کراتین کرده‌اید، بهتر می باشد از کراتین مونوهیدرات که پر مخاطب‌ترین کراتین بوده و همچنین فواید مثبت آن هم به اثبات رسیده می باشد، بهره بری و استفاده کنید. از کراتینی بهره ببرید که سالم بوده و همچنین نه تنها حاوی کراتین باشد بلکه مواد ضروری دیگر در آن هم یافت می شود.

۲- چه مدت بایستی و حتما از کراتین بهره بری و استفاده کنم؟

سیکل مصرف کراتین یک انتخاب فردی یا شخصی می باشد. بسیاری از ورزشکاران، کراتین را به صورت دوره‌ 2 تا ۳ ماهه مصرف می‌کنند. بعضی از ورزشکاران کراتین را به صورت مداوم مصرف کرده و همچنین در برنامه جذاب و جالب و خوب رژیم غذایی آن تیم دائما کراتین وجود دارد. در صورتی که تو نیت و اراده دارید کراتین را به صورت دوره‌ایی مصرف کنید بایستی و حتما آگاه باشید که بعد از ۳ هفته از توقف مصرف کراتین، سطح کراتین موجود در عضلات به حد پایه و همچنین طبیعی برگشت پیدا می کند.

۳- آیا بارگیری کراتین ضروری می باشد؟

آن سوال دائما از طرف کاربران مجله علم ورزش مطرح می‌می شود، در پاسخ بایستی و حتما گفت: خیر، بارگیری کراتین ضروری نیست. بارگیری کراتین یک انتخاب فردی یا شخصی می باشد. هدف از بارگیری کراتین، رساندن سریع‌تر سطح کراتین موجود در عضلات به حد اشباع می باشد. آن هدف با مصرف ۲۰ گرم کراتین به مدت ۵ روز متوالی بررسی کننده و پروهشگر می‌می شود. به هر حال، مصرف ۵ گرم کراتین هر روز خدا به مدت ۳ هفته تو را به همین پس نتیجه آن می شود که خواهد رساند.

مطلب مرتبط: ۶ چیزی که هر ورزشکار بایستی و حتما در مورد کراتین بداند

۴- چقدر کراتین مستلزم و نیاز دارم؟

هنگام و زمانی که سطح کراتین موجود در عضلات به حد اشباع خود رسید، ۲ تا ۳ گرم مصرف هر روز خدا کراتین کافی می باشد تا عضلات را از کراتین پر نگه دارد. معمولاً ۵ گرم مصرف هر روز خدا کراتین توصیه شده می باشد. آن مقدار بیش از مستلزم و نیاز عضلات جهت حفظ ذخایر کراتین می باشد و همچنین اکثرا و بیشتر از آن مقدار اصلاً مستلزم و نیاز نیست.  

زمانی‌که سطح کراتین عضلات به حد اشباع رسید (بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلی مول در کیلوگرم جهت هر فردی)، مصرف بیش از ۳ تا ۵ گرم کراتین هر روز خدا ذخایر کراتین عضلات را غنی‌تر نمی‌کند، بنابراین نیازی به مصرف اکثرا و بیشتر نیست.

۵- چه زمانی بایستی و حتما از کراتین بهره بری و استفاده کنم؟

کراتین می‌بایست هر روز خدا مصرف می شود. هنگام و زمانی که به صورت دوز مصرف می شود به خود تو بستگی دارد چه زمانی مکمل را مصرف کنید. چندین زمان متنوع و گوناگون و مختلف جهت مصرف کراتین وجود دارد که شامل وعده قبل تمرین، وعده بعد تمرین یا به صورت قبل و همچنین بعد تمرین می‌باشد. جهت دوز قبل تمرین، توصیه می‌می شود حدود ۶۰ دقیقه قبل از تمرین کراتین مصرف می شود و همچنین جهت دوز بعد تمرین، بلافاصله بعد از اتمام تمرین مکمل را مصرف کنید.

۶- آیا در روزهای غیر تمرین بایستی و حتما از کراتین بهره بری و استفاده کنم؟

بله، تو می‌توانید کراتین را در روزهای استراحت و همچنین بی تمرینی هم مصرف کنید. آن روش به حفظ ذخایر کراتین عضلات کمک می‌کند. پیشنهاد می‌می شود دوز روزهای بی تمرینی در صبح به مقدار ۲ تا ۳ گرم مصرف می شود.

۷- آیا کراتین باعث می‌می شود من حجیم‌تر، سریع‌تر و همچنین قوی‌تر شوم؟

کراتین تنها یک منبع انرژی در بدن می باشد. بنابراین مستقیماً موجب حجیم‌تر، سریع‌تر و همچنین قوی‌تر شدن بدن تو نمی‌می شود. هر چند کراتین به صورت غیر مستقیم جهت رسیدن به آن نتایج کمک کننده می باشد در صورتی که برنامه جذاب و جالب و خوب تمرینی و همچنین رژیم غذایی تو نیز در آن راستا باشد.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: muscleandstrength

آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟ در تاریخ ۲۱ February 2016 | 8:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آیا خانم‌ها می‌توانند از کراتین بهره بری و استفاده کنند؟ چگونه؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک