اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندان

اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندان

هنگام و زمانی که سن تو بالا می رود و همچنین پیرتر می شوید، داشتن یک سبک زندگی فعال از هر زمان غیره ای جهت تو مهم تر می است و خواهد بود.ورزش منظم می تواند به تقویت انرژی، حفظ خود استقلالی و همچنین مدیریت نشانه ها و علائم بیماری و همچنین یا درد کمک کند.ورزش حتی می تواند روند پیر شدن بدن تو را به تأخیر بیاندازد!ورزش نه تنها جهت جسم تو، بلکه  جهت ذهن، خلق و همچنین خو و همچنین حافظه نیز خوب می است و خواهد بود.با بالا رفتن سن، حفظ سلامت عمومی بدن و همچنین آنکه سالمندان دچار بیماری و همچنین احساس ناامیدی نشوند به نوعی یک چالش محسوب می می شود.ولی باید توجه داشت ورزش می تواند مانع آن احساسات می شود و همچنین تو را از بزرگترین چالش و همچنین نگرانی در مورد آسیب های افتادن دور کند.

468 60 1 اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندان

senior sports اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندانورزش کلیدی می باشد جهت سالمندی سالم

در صورتی که تا کنون اهل ورزش نبوده اید، شاید جهت شروع آن هم دچار سردرگمی شوید و همچنین یا آنکه فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کنید بیش از حد پیر و همچنین ضعیف شده اید حتی شاید فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کنید ورزش جهت تو خسته کننده باشد! ولی باید توجه داشت ما می خواهیم از مزایای ورزش در سالمندی برایتان بگویم و همچنین تو را راهنمایی کنیم تا با ورزش بتوانید از مزیت سلامتی در سالمندی برخوردار شوید.

مهم نیست که چند سال شمسی دارید و همچنین یا اوضاع جسمانی فعلی تو چگونه می باشد، تو می توانید در هر شرایطی از فواید ورزش بهره مند شوید.بدست آوردن مزایای ورزش مستلزم و نیاز به تمرین سخت و همچنین شدید یا رفتن به باشگاه ندارد.بلکه می توانید با تحرک حتی کوچک و همچنین سبک و همچنین فعالیت از فواید ورزش در سالمندی بهرمند شوید.

telegram elmevarzesh1 اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندان

۵ باور نادرست در مورد ورزش و همچنین سالمندی

باور اول: هیچ انگیزه ای جهت ورزش کردن ندارم و همچنین ورزش فایده ای جهت من ندارد، چرا که سالمند هستم!

واقعیت: ورزش و همچنین تمرینات قدرتی باعث می می شود تا تو خود را جوون تر احساس کنید و همچنین فعالیت بیشتری داشته باشید.فعالیت بدنی منظم باعث جلوگیری و همچنین کاهش خطرات بیماری های مانند آلزایمر و همچنین زوال عقل، بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده، فشار خون بالا و همچنین چاق شدن می می شود.

باور دوم: اشخاص سالخورده نباید ورزش کنند بلکه بایستی و حتما قوه خود را ذخیره کرده و همچنین استراحت کنند.

واقعیت: تحقیقات نشان می دهد که یک زندگی کم تحرک جهت بزرگسالان بالای ۵۰ سال شمسی صحیح نیست و همچنین آن زندگی یک زندگی سالم نمی است و خواهد بود.عدم فعالیت اغلب باعث می می شود اشخاص پیرتر توانایی انجام کارهای خود را از دست بدهند و همچنین یا می تواند منجر به بیماری و همچنین بهره بری و استفاده از دارو ها می شود.

باور سوم: ورزش باعث می می شود تعادلم را از دست بدهم و همچنین بیافتم.

واقعیت: ورزش منظم، باعث استحکام بدن می می شود و همچنین همچنین به جلوگیری از روند پوکی استخوان کمک می کند و همچنین آن موجب افزایش تعادل در تو می می شود.در واقع ورزش خطرات ناشی از افتادن را کاهش می دهد.

باور چهارم : از سن من قبل و همچنین در حال حاظر جهت ورزش دیر می باشد.

واقعیت: هیچ وقت جهت ورزش کردن دیر نیست و همچنین تو هم آنقدر پیر و همچنین ناتوان نیستید.در صورتی که هم قبلا" اهل ورزش نبوده اید یا مدت زمان کمی را به ورزش اختصاص داده اید، می توانید ابتدا با راه رفتن و همچنین دیگر فعالیت های سبک و همچنین آرام شروع کنید.

باور پنجم : من دچار درد مفاصل و همچنین ناتوانی هستم و همچنین نمی توانم فعالیت داشته باشم.

واقعیت: آن واقعیت را قبول داریم که محدود شدن به صندلی، چالش های خاص خود را دارد ولی باید توجه داشت می توانید از وزنه های سبک، حرکات کششی، و همچنین انجام تمرینات اسپورت و ورزشی حتی روی صندلی دامنه حرکت عضلات و همچنین اعضاء بدن را بهبود ببخشید و همچنین باعث ارتقای سلامت بدنتان شوید.

با افزایش سن، ورزش منظم مهم تر از هر زمان غیره ای جهت بدن و همچنین ذهن تو می باشد.

نقش ورزش بر وزن مناسب و همچنین کنترل وزن در سالمندان

ورزش به حفظ یا کاهش وزن سالمندان کمک می کند.همانطور که متابولیسم به روش طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، کنترل وزن مناسب مقداری مشکل می می شود.ورزش به افزایش سوخت و همچنین ساز بدن کمک می کند و همچنین باعث افزایش توده عضلانی می می شود و همچنین همچنین به سوزاندن کالری اکثرا و بیشتر کمک می کند.هنگامی که بدن تو به یک وزن سالم می رسد، سلامت کلی بدن نیز بهبود خواهد یافت.

مزایای ورزش در بهداشت و همچنین سلامت روان سالمندان

کیفیت خواب جهت سلامتی تو مهم می است و خواهد بود.ورزش باعث می می شود تو خواب راحت تری داشته باشید، زود خوابتان ببرد و همچنین یک خواب عمیق داشته باشید.ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس تو شده و همچنین همچنین خلق و همچنین خوی تو را بهتر می کند.ورزش باعث ترشح اندورفین شده و همچنین می تواند به تو کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و همچنین همچنین احساس اندوه یا افسردگی را کاهش می دهد.ورزش جهت مغز نیز خوب می است و خواهد بود.از مزایای ورزش عملکرد منظم مغزاست و همچنین به فعال نگه داشتن مغز کمک می کند، که می تواند موجب جلوگیری از دست دادن حافظه و همچنین کاهش عملکرد ادراکی و همچنین زوال عقل می شود.

نکاتی جهت  شروع ورزش در سالمندان با امنیت اکثرا و بیشتر

متعهد بودن به یک برنامه جذاب و جالب و خوب منظم فعالیت بدنی می تواند یکی از سالم ترین اراده و تصمیم راسخ گیری های تو است و خواهد بود.قبل از آنکه ورزش را شروع کنید در نظر بگیرید که چگونه و چطوری می توانید بهترین ایمنی را داشته باشید.بهتر می باشد قبل از شروع هر گونه فعالیتی با پزشک مشورت کنید، خصوصا" در صورتی که دچار بیماری هستید.

پیگری آن مسائل نزد پزشک می تواند در روند فعالیت اسپورت و ورزشی کمک خوبی به تو است و خواهد بود.چرا که می توانید متوجه شوید که نوع بیماری تو می تواند تأثیری بر فعالیت اسپورت و ورزشی تو داشته باشد و همچنین آیا نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید جهت تو مفید می باشد یا مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد برنامه جذاب و جالب و خوب خود را تغییر دهید.جهت مثال، بیماران دیابتی مستلزم و نیاز به تنظیم زمان بندی برنامه جذاب و جالب و خوب های دارو و همچنین غذا دارند.

هنگامی که مشغول به انجام یک فعالیت اسپورت و ورزشی هستید در صورتی که دچار درد،تنگی نفس غیر عادی، احساس سرگیجه، درد در قفسه سینه، عرق سرد شدید و همچنین یا مفاصل تو قرمز و همچنین متورم شد، حتما" فعالیت خود را قطع کنید و همچنین به پزشک رفت و آمد و مراجعه کنید، شاید مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری باشد تو فعالیت های غیره ای را امتحان کنید.

سعی کنید هنگام و زمانی که می خواهید ورزش را شروع می کنید، مدت زمان ورزش و همچنین شدت آن هم (سنگین بودن ) زیاد نباشد چرا که ممکن می باشد به تو آسیب برساند.بهتر می باشد گام به گام پیش بروید، مثلا"  برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی کوتاه مدت ۱۰ دقیقه در روز، حتما" به گرم کردن و همچنین سرد کردن بدن نیز توجه داشته باشید.

در پایان، سعی کنید یک برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی منظم داشته باشید و همچنین به آن هم متعهد باشید تا به یک عادت مفید تغییر پیدا کردن می شود و همچنین بتوانید در میانسالی مانند یک جوون پر انرژی باشید و همچنین از مزایای ورزش بهرمند شوید.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:helpguide

اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندان در تاریخ ۲۸ March 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اهمیت و همچنین فواید ورزش سالمندان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک