فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری

فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری

اکنون که باردارم، آیا هنوز می توانم ورزش کنم؟ چه فعالیت های بدون خطر و همچنین چه فعالیت های خطرناکند؟ چه مقدار فعالیت بدنی بایستی و حتما انجام دهم؟ آن ها سوالاتی خواهند بود که خانم های باردار برایشان پیش می آید.به روش کلی بایستی و حتما گفت جهت زنان بارداری که هیچگونه عوارض علم پزشکی جدید ندارند، پیش از بارداری نیز هیچگونه فعالیت اسپورت و ورزشی نداشته اند ، فعالیت های بدنی نه تنها بدون خطر بلکه مفید نیز خواهند بود.

468 60 1 فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری

Exercise in Pregnancy فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداریفواید ورزش در دوران بارداری

  • بهبود گردش خون
  • افزایش تعادل عضلانی
  • کاهش ورم
  • برطرف ساختن ناراحتی های معدی – روده ای مثل یبوست
  • کاهش گرفتگی های عضلانی پا
  • قوی شدن عضلات شکم
  • آسان سازی دوره بازیافت بعد از زایمان

با انجام فعالیت های بدنی و همچنین بالطبع بالا رفتن آمادگی جسمانی ، بسیاری از ناراحتی های رایج در دوره بارداری مثل واریس ، کمر دردها، دردهای عضلانی و همچنین مفصلی می توانند تسکین یابند. با آن وصف تاب و همچنین قدرت زنان باردار بالا رفته و همچنین زایمان آسان تری خواهند داشت.

فعالیت های اسپورت و ورزشی بدون خطر در دوران بارداری

telegram elmevarzesh1 فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری

شامل فعالیت های اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری می قدرت به موارد زیر اشاره کرد:

پیاده روی

بسیاری آن ورزش را جهت زنان باردار مناسب می دانند.پیاده روی جهت زنانی توصیه می می شود که پیش از بارداری جزو اشخاص بی تحرک بوده اند.

شنا

به دلیل آنکه وزن بدن در آب حمل نمی می شود و همچنین حرکات بالستیک یا چرخش های خطرناک ندارد، فعالیت مناسبی جهت زنان باردار می است و خواهد بود.شنا کمک می کند تا استقامت تو افزایش و همچنین عضلات تو قوام یابد.

دوچرخه سواری

در آن فعالیت اسپورت و ورزشی وزن حمل نمی می شود و همچنین بدین خاطر فعالیت مناسبی می است و خواهد بود.به محض وارد آمدن فشار بر ستون فقرات می  قدرت از یک دوچرخه ثابت بهره بری و استفاده کرد.

جاگینگ ( نرم دویدن تند راه رفتن)

هر چند جاگینگ یک فعالیت اسپورت و ورزشی ایمن می باشد، ولی اکثرا و بیشتر پزشکان توصیه می کنند تنها افرادی آن عمل را انجام دهند که پیش از دوران بارداری نیز مبادرات به انجام آن هم می کرده اند.

فعالیت هوازی

فعالیت های هوازی کم شدت مناسب اند و همچنین بهتر می باشد از فعالیت های هوازی شدید خودداری کنید.

ورزش های راکتی

در صورتی که تو قبلا" تنیس  یا بدمینتون انجام می داده اید، در ۲ ماه اول بارداری نیز می توانید آن هم را ادامه دهید.در ماه  سوم بارداری ، بعضی حرکات آن ورزش ها می تواند مشکل ساز شوند ، بنابراین بهتر می باشد از آن به بعد فعالیت های مثل پیاده روی و همچنین شنا را انجام دهید.

تمرین های قدرتی

تمرین با وزنه های سبک مناسب اند ، تمرین با وزنه های سنگین می تواند مشکلاتی جهت جریان خون جنین به وجود آورد.با آن وجود در صورتی که تو با وزنه کار شدیدی انجام ندهید ، تمرین های با وزنه راه مناسبی جهت تقویت عضلات و همچنین مفاصل خواهند بود.

توصیه های اسپورت و ورزشی ویژه خانم های باردار

آن توصیه ها از سوی کالج آمریکایی مهندسین و متخصصین زایمان به ثبت رسیده می باشد.

دست کم سه بار در هفته ورزش کنید.بعد از سه ماهۀ اول بارداری ، با قرار گرفتن به پشت حرکت اسپورت و ورزشی نداشته باشید.تعادل خود را با انجام تغییر جهت های ناگهانی و همچنین پریدن که موجب آسیب دیدگی می  می شود را به خطر نیاندازید.مراقب باشید بدن تو دچار کم آبی نشود ، به ویژه در سه ماه اول بارداری چرا که موجب می می شود دمای بدن تو بالا رود.هر وقت که ورزش می کنید ، بخشی از زمان را به گرم کردن و همچنین سرد کردن بدن اختصاص دهید.از انجام فعالیت های اسپورت و ورزشی روی زمین های سفت و همچنین سخت خودداری کنید.در صورتی که پیش از بارداری جزو اشخاص کم تحرک بوده اید ، برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی خود را به آرامی شروع کنید و همچنین به صورت تدریجی پیش روید.

نشانه ها و علائم هشدار دهنده قطع فعالیت اسپورت و ورزشی در دوران باردای

چنانچه هر کدام از نشانه ها و علائم زیر جهت تو پیش آمد برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی خود را قطع کنید و همچنین با پزشک مشورت کنید:

خونریزی مهبلی، احساس درد در ناحیه شکم و همچنین سینه، ترشحات مبهلی، ورم ناگهانی در دست ها، پاها و همچنین یا صورت، سردرد شدید و همچنین پایدار، سرگیجه و همچنین یا گیجی، کاهش چشمگیر فعالیت جنین، وجود ناحیه دردناک و همچنین قرمز در پاها، درد شدید در ناحیه لگن و همچنین مفصل ران، احساس درد و همچنین یا سوزش هنگام ادرار، حالت تهوع و همچنین یا استفراغ پایدار، انقباض های رحمی، تپش قلب و همچنین تند شدن نفس ها.

تهیه و همچنین تدوین: اختصاصی elmevarzesh.com

فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری در تاریخ ۲۶ December 2013 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فعالیت اسپورت و ورزشی مناسب دوران بارداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک