پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟

پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟

soy protein 720x340 پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟

سویا، او همچنین و همچنین کازئین از مشهورترین منابع پروتئینی خواهند بود. پروتئین سویا نه تنها ارزان می باشد بلکه گیاهی بوده و همچنین ادعا می‌می شود جهت بیماری‌های قلبی-عروقی مفید می باشد. ولی باید توجه داشت بسیاری از مردان به خاطر یک شایعه رژیم غذایی خود را کاملاً از سویا پاک کرده‌اند.

468 60 1 پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟

یک شایعه که ادعا می‌کند، پروتئین سویا تاثیرات و همچنین اثرات هورمون استروژن را دارد و همچنین اتهاماتی در مورد از بین بردن خصوصیات و همچنین ویژگی‌های جنسی و زناشویی و جنسی مردانه بر آن هم وارد شده می باشد. آیا آن شایعه درست می باشد یا غلط؟ در آن مطلب با مجله علم ورزش همراه شوید تا با مرور مقالات مرتبط، نظرات مثبت و همچنین منفی در مورد تأثیر پروتئین سویا بر تستوسترون و همچنین ویژگی‌های مردانه را بررسی کردن کنیم.

هورمون‌های جنسی و زناشویی و جنسی

استروژن و همچنین تستوسترون، دو هورمون جنسی و زناشویی و جنسی در زنان و همچنین مردان، جهت ظهور ویژگی‌های جنسی و زناشویی و جنسی ثانویه در مردان و همچنین زنان و همچنین سلامتی انسان حیاتی خواهند بود. در حالی‌که آن هورمون‌ها به صورت تخصصی در زنان (استروژن) و همچنین مردان (تستوسترون) عمل می‌کنند ولی باید توجه داشت شواهد علم پزشکی جدید ادعا می‌کنند که تعادل دو هورمون در انسان ضروری می باشد. آن تعادل حساس در وهله اول بر اصلاحات شیمیایی وابسته می باشد، از آنجایی که استروژن مستقیماً از تستوسترون ترکیب می‌می شود، در وهله دوم آن تعادل توسط کبد، مغز، عضلات و همچنین سلول‌های چربی تنظیم می‌می شود.

telegram elmevarzesh1 پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟

تستوسترون باعث افزایش حجم عضلانی و همچنین چگالی استخوان شده و همچنین تاثیرات و همچنین اثرات مثبتی بر سیستم قلبی عروقی، عصبی و همچنین شور جنسی و زناشویی و جنسی دارد. با افزایش سن در مردان مقدار و اندازه و میزان تستوسترون کم شده و همچنین مقدار و اندازه و میزان استروژن افزایش می‌یابد. آن فرایند باعث تأثیر منفی بر ساختار عضلانی، شکننده شدن بافت استخوانی، کاهش شور جنسی و زناشویی و جنسی و همچنین با تأیید مطالعات علم پزشکی جدید آن روند باعث توسعه و همچنین شروع بیماری‌های مزمن در مردان مثل دیابت، افسردگی، بیماری قلبی و همچنین سرطان پروستات می‌می شود.

مطلب مرتبط: با روش های طبیعی افزایش تستوسترون آشنا شوید

بنابراین چگونه محصولات سویا بر حضور یا عدم حضور تستوسترون و همچنین استروژن تأثیر می‌گذارد؟

پروتئین سویا منبع isoflavone می باشد. ایزوفلاون ترکیباتی خواهند بود که شامل اثراتی شبیه به استروژن در بدن دارند (ایزوفلاون متعاقباً فیتواستروژن نامیده می‌می شود). آن مواد مقصر اصلی کاهش تستوسترون بر اثر پروتئین سویا خواهند بود. شواهد علم پزشکی جدید و همچنین اپیدمیولوژی تاثیرات و همچنین اثرات کاهش کلسترول، کاهش لیپیدها و همچنین تاثیرات و همچنین اثرات ضد سرطانی آن پروتئین  را تأیید کرده اند ولی باید توجه داشت در مورد نقش آن هم به عنوان مکمل عضله سازی به ویژه در مردان هنوز جای بحث باقی می باشد.

اثر کاهش دهندگی تستوسترون پروتئین سویا توسط تحقیقات و همچنین مطالعات علم پزشکی جدید محدودی به ثبت رسیده می باشد. پس نتیجه آن می شود که یک بررسی ادعا می‌کند، مصرف دوز بالا (۵۶ گرم) پروتئین سویا به مدت ۲۸ روز به روش معنی داری سطح تستوسترون در مردان سالم را کاهش داده می باشد. تحقیقات بسیاری پیشنهاد می‌کنند، مصرف متعادل هر روز خدا آن هم تأثیری بر عدم تعادل هورمون‌ها و همچنین ظهور ویژگی‌های مخصوص زنان و دختران جوان ندارد. یافته‌های یک مطالعه دیگر پیشنهاد می‌کند، مصرف هر روز خدا ۲۰ گرم آن هم به مدت ۴ هفته هیچ تأثیری مبنی بر کاهش سطح تستوسترون در مردان به وجود نیاورده می باشد.

نقش پروتئین سویا در عضله سازی

در کنار آن تاثیرات و همچنین اثرات نباید تأثیر مثبت پروتئین سویا در عضله سازی را نادیده گرفتن کرد. یک بررسی در سال شمسی ۲۰۰۷ تاثیرات و همچنین اثرات مکمل پروتئین سویا در مردانی که در تمرینات مقاومتی (تمرینات با وزنه، اسکوات، کرانچ و همچنین غیره) انجام دادند، مورد آزمایش قرار داد. در آن مطالعه مردان هر روز خدا ۵۰ گرم پروتئین سویا به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند.

نتایج بررسی هیچ‌گونه اثر منفی مکمل بر کاهش سطح تستوسترون و همچنین کاهش نسبت تستوسترون-استروژن را نقل از نداد. مردان داوطلب در آن تیم به مقدار و اندازه تیمی که به جای پروتئین سویا از پروتئین او همچنین بهره بری و استفاده کرده‌ بودند، افزایش حجم عضلات را تجربه کردند.

پروتئین سویا در مقابل پروتئین او همچنین و همچنین کازئین

در بحث‌های مرتبط به "پروتئین‌های تند و همچنین کند جذب"، پروتئین او همچنین جزو پروتئین‌های سریع و همچنین پروتئین کازئین جزو پروتئین‌های کند جذب خواهند بود. پروتئین سویا در سرعت جذب در حد متوسط قرار دارد. نقطه منفی بر علیه  آن هم هضم نسبتاً ضعیف آن پروتئین می باشد. پروتئین سویا از نظر رتبه بندی در بهره‌وری و همچنین ارزش بیولوژیکی بعد از پروتئین تخم مرغ، او همچنین و همچنین کازئین در رتبه آخر قرار دارد.

به هر حال، منابع علم پزشکی جدید متعددی وجود دارند که از مصرف سویا به دلیل تعادل پروتئین موجود در آن هم که منجر به عضله سازی و همچنین ارتقای عملکرد ورزشکار می‌می شود، حمایت می‌کنند. به همچنین و علاوه پروتئین سویا توانسته می باشد تأییدیه مواد غذایی FDA را بخاطر کاهش بیماری‌های کرونری قلبی به مقدار و اندازه و میزان مصرف ۲۵ گرم در روز گرفتن کند. مطالعات متعددی ادعا می‌کنند پروتئین سویا فواید بی‌شماری دارد که نمی‌قدرت از انتخاب و همچنین مصرف آن هم اجتناب کرد.

پس نتیجه آن می شود که گیری

نتایج تحقیقات پیشنهاد می‌کنند که مصرف زیاد پروتئین سویا منجر به کاهش نسبت تستوسترون – استروژن و همچنین ظهور بعضی عوارض جانبی در مردان می‌می شود. دوز نرمال مصرف پروتئین سویا ۲۰ تا ۲۵ گرم هر روز خدا می باشد که نه تنها باعث تاثیرات و همچنین اثرات منفی در مردان نمی‌می شود بلکه تاثیرات و همچنین اثرات مثبت سلامتی بر قلب و همچنین عروق و همچنین پروستات دارد.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:labdoor.com

پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟ در تاریخ ۱۱ January 2016 | 8:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پروتئین سویا چه فوایدی دارد؟چرا مصرف آن هم جهت مردان خوب نیست؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک