چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟

چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟

protein1 720x340 چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟

کلمه پروتئین از واژه پروتئوس گرفته شده و همچنین ادامه حیات بدون پروتئین غیر ممکن می باشد. پروتئین ها ترکیبات آلی پهناور و بزرگ و همچنین پیچیده ای خواهند بود و همچنین از زیر مجموعه هایی به نام اسید آمینه همچون زنجیر به وسیله پیوند پپتیدی بین تیم کربونیل و همچنین آمین مجاور به هم متصل می شوند تا یک پلی پپتید را به وجود بیاورند.

468 60 1 چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟

نقش مهم پروتئین ها در بدن

در صورتی که بخواهیم به روش کلی در خصوص نقش پروتئین ها بگوییم: ساختمانی مانند عضله سازی، استخوان، تاندون ها و همچنین رگ ها. اعمال تنظیمی مانند تنظیم کروموزم ها، هورمون ها و همچنین آنزیم ها و همچنین رنگ دانه ها و همچنین در نهایت تأمین انرژی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت بدن نقش دارند.

ولی باید توجه داشت قبل از بحث پهناور و بزرگ و همچنین مفصل پروتئین ها نقطه ای که کمتر مورد توجه قرار می گیرد و همچنین اثر خیلی زیاد بسیاری بر پروتئین ها دارد، نحوه صحیح نگهداری مواد پروتئینی می باشد. مهرشاد حاجی خانی بررسی کردن های در مورد چگونگی حفظ صحیح و همچنین نگه داری مواد پروتئینی (خوراکی ها) در دماهای متنوع و گوناگون و مختلف انجام داده می باشد و همچنین می خواهیم جهت اولین بار آن خبر را به دست تو برسانیم؛ که امیدوارم مفید واقع می شود.

telegram elmevarzesh1 چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟

 و همچنین ولی باید توجه داشت اصل مطلب

همانطور که می دانید پروتئین ها ترکیبات تشکیل دهنده ساختاری تمام موجودات زنده خواهند بود، مانند مو، پوست و همچنین عضلات بدن. پروتئین های بسیاری خواهند بود که واحد های سازنده آن هم ها آمینواسیدها می باشد که البته مورد بهره بری و استفاده ورزشکاران در رشته های متنوع و گوناگون و مختلف و همچنین مصرف بیشتری جهت بدنسازان و همچنین شاخه های  بدنسازی زیرا و به درستی که فیتنس و همچنین فیزیک دارد.

پروتئین ها ۴ نوع ساختاری دارند

ساختار اول: ساختار زنجیری

ساختار دوم: ساختمان B-Sheet و همچنین α-Helia

ساختار سوم: زمانی که زنجیرها روی هم تا می خورند و همچنین فشرده می شوند.

ساختار چهارم: چند رشته پروتئینی کنار هم قرار می گیرند مانند هموگلوبین که از ۴ زنجیره پلی پپتیدی تشکیل شده اند.

مطلب مرتبط:بهترین منابع غذایی پروتئین جهت رشد عضلات

تأثیر آب نمک و همچنین لیمو بر جذب  پروتئین

در مورد حلالیت پروتئین ها، پروتئین ها در محلول های آبی نمکی و همچنین زمانی که محیط اسیدی یا بازی می باشد، بهتر حل می شوند، پس جهت بهتر حل شدن آن هم ها در آب می توانیم حین جوشاندن آن هم ها به آب نمک و همچنین آب لیمو (جهت ساخته یا ایجاد PH اسیدی) اضافه کنیم. به عنوان مثال در صورتی که می خواهیم از سویا بهره بری و استفاده کنیم، بهتر می باشد که جهت بهره مند شدن از مزایا و خاصیت های پروتئینی آن هم قبل از بهره بری و استفاده سویا را در آب نمک و همچنین آبلیمو بجوشانیم تا پروتئین آن هم راحت تر جذب می شود.

دمای آزاد سازی، از بین رفتگی و همچنین نگهداری از پروتئین

پروتئین ها تحت تأثیر گرمای زیاد (بالاتر از ۲۰۰ درجه) یا انجماد با فشار زیاد و همچنین پروتوهای x و همچنین فرا بنفش تغییر ساختاری می دهند، یعنی به زبان ساده، ساختار ۲ و همچنین ۳ و همچنین ۴ خود را از دست می دهند و همچنین با از دست دادن ساختار شان مزایا و خاصیت های خود را نیز از دست می دهند و همچنین همین روش احتمال دارد که در آن حین مواد سمی و همچنین یا موادی که منجر به موتاسیون (جهش) ژنی می گردند، تولید و همچنین باعث بروز سرطان شوند. لذا توصیه می می شود که گوشت را در زودپز تحت فشار زیاد و همچنین دمای بالا نپزیم، یعنی بایستی و حتما با حرارت ملایم پخته می شود و همچنین تا جایی که ممکن می باشد از فریز کردن گوشت و همچنین ماهی و همچنین حتی سبزیجات بپرهیزیم و همچنین آن هم ها را به صورت جدید و تو و تازه تهیه و همچنین طبخ نماییم.

تفاوت بین جذب پروتئین گیاهی و همچنین حیوانی

تفاوت پروتئین های حیوانی و همچنین گیاهی در آن می باشد که پروتئین های حیوانی راحت تر و همچنین سریع تر جذب بدن می شوند و همچنین تغییر پیدا کردن به انرژی می شوند زیرا اطراف پروتئین های گیاهی را سلولز فرا گرفته که بدن انسان آنزیم تجزیه کننده سلولز را ندارد و همچنین همچنین در پروتئین های گیاهی یک سری بازدارنده هایی وجود دارد که از تجزیه آن پروتئین ها توسط آنزیم های بدن جلوگیری می کند مثل بازدارنده تریپسین که آنزیم تجزیه کننده پروتئین می باشد.

Plant and animal protein  چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟Trypsin آنزیمی می باشد که از سلول های لوزالمعده بصورت پرو آنزیم ترشح می شوند و همچنین به هضم پروتئین ها کمک می کند. ولی آن بازدارنده ها با حرارت از بین می روند، لذا بایستی و حتما سویا را قبل از بهره بری و استفاده در آب همراه کمی نمک و همچنین آبلیمو جوشانده و همچنین همچنین خیس کردن سویا به تنهایی فایده ای ندارد.

مقدار و اندازه و میزان کارایی پروتئین ها را با اندیس PER نشان می دهند که نسبت افزایش وزن بدن به مقدار و اندازه و میزان پروتئین مصرف شده را گفتن می کند. افرادی که می خواهند لاغر شوند بایستی و حتما از پروتئین هایی که PER پایین دارند بهره بری و استفاده کنند و همچنین برعکس گوشت گاو و همچنین ماهی و همچنین شیر PER  بالایی دارند.

مطلب مرتبط:بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین

بدلیل واکنش پذیری بالای پروتئین ها ( به دلیل داشتن تیم های اسیدی و همچنین آمینی در ساختارشان و همچنین پیوند پپتیدی) می توانند به راحتی با قند ها و همچنین چربی ها (روغن) واکنش دهند و همچنین به همین خاطر بهتر می باشد که غذاهای شیرین مانند فسنجان کمتر مصرف شوند و همچنین جهت سرخ کردن گوشت حتما" از روغن مخصوص سرخ کردنی بهره بری و استفاده می شود و همچنین با درجه حرارت ملایم سرخ کردن صورت گیرد.

چند نقطه از نویسنده: اکثر مواد خام غذایی در دمای بالا به غیر از تغییر ساختار پروتئینی خیلی از ویتامین ها را هم از دست می دهند. لذا توصیه می کنم کمی از سنت ایرانی زیاد پخن غذاها جهت سلامت هر چه اکثرا و بیشتر بدن بپرهیزیم.

تهیه و همچنین تدوین: اختصاصی elmevarzesh.com

منابع: جهت تهیه آن مطلب از منابعی مانند، Paul M Dewick, Medicinal natural products و همچنین چندین مرجع دیگر بهره بری و استفاده شده می باشد.

چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟ در تاریخ ۲۵ July 2015 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چگونه نگهداری و همچنین طبخ پروتئین بر جذب پروتئین در بدن تأثیر دارد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک