۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید

۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید

Add More Protein 720x340 ۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید

پروتئین فواید بسیاری جهت بدن دارد، چه جهت عضله سازی و همچنین چه جهت کاهش وزن! زیرا و به درستی که یکی از سریع‌ترین راه‌های کاهش گرسنگی مصرف  پروتئین می باشد. در آن مطلب با علم ورزش همراه شوید تا تو را با اهمیت اکثرا و بیشتر پروتئین در وعده غذایی آشنا کنیم.

468 60 1 ۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید

۱- زمانی که بدن به انرژی مستلزم و نیاز دارد؛ یک نشانه آن هم کمبود پروتئین می باشد

زمانی که پروتئین در بدن به مقدارکافی وجود نداشته باشد، سیستم بدن تو می داند که به انرژی نیازمند دارد، در طرف مقابل اشتها و همچنین مستلزم و نیاز تو به غذا، تو را به طرف مواد غذایی که سوخت سریعی داشته باشند، جذب می‌کند.

متأسفانه آن مواد غذایی که تو به خوردن آن هم علاقه دارید، شامل قند بالایی خواهند بود و همچنین تنها و فقط قند خون‌تان را افزایش می‌دهد که باعث افزایش ترشح انسولین و همچنین مانع سوختن چربی‌ها جلوگیری می‌می شود. به جای خوردن کیک و همچنین شیرینی، یک مشت بادام و همچنین یا کمی ماست مصرف کنید، تا هم پروتئین بدن‌تان تأمین می شود و همچنین اشتیاق تو جهت مصرف مواد قندی را کاهش دهد.

telegram elmevarzesh1 ۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید

مطلب مرتبط: به چه مقدار و اندازه و میزان پروتئین بعد از تمرینات اسپورت و ورزشی مستلزم و نیاز دارید؟

۲- صبحانه ای سرشار از پروتئین داشته باشید

یک مطالعه نشان داده می باشد که صبحانه غنی از پروتئین، گرلین که هورمون گرسنگی می باشد را سرکوب می کند. مطالعه دیگر نیز نشان داده که صبحانه با پروتئین بالا یا متوسط، اشتیاق جهت غذا خوردن در اشخاص چاق و همچنین یا شامل اضافه وزن را کنترل می کند. در حالی که یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات مانند غلات ۲ ساعت بعد از خوردن صبحانه باعث گرسنه شدن تو می‌می شود.

۳- در همه وعده‌های غذایی به مقدار و اندازه و میزان کافی پروتئین گرفتن کنید

پس نتیجه آن می شود که یک بررسی بیانگر آن هم می باشد که ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی به کاهش وزن، اشتها و همچنین مهمتر از همه به فاکتورهای سلامتی کمک می‌کند. زنان به روش متوسط بایستی و حتما هر روز خدا ۷۵ تا ۸۰ گرم و همچنین آقایان ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم پروتئین مصرف کنند. آن مقدار حدود ۴ تا ۶ اونس جهت زنان و همچنین ۶ تا ۸ اونس جهت مردان در هر وعده غذایی می‌باشد.

البته آن مقدار مصرف مطلق و همچنین ثابت نیست، وزن و همچنین ترکیب بدن‌تان بر مقدار پروتئینی که مستلزم و نیاز دارید، تأثیرگذار می باشد. ولی باید توجه داشت زمانی که دچار استرس شده باشید، یا به دلیل بیماری تحت درمان باشید و همچنین یا تمرینات مقاومتی سنگین انجام دهید، آن مستلزم و نیاز بالاتر خواهد رفت.

مطلب مرتبط: بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین

۴- از منبع مناسبی بهره بری و استفاده کنید

تا اینجا جهت ما مشخص شد که چرا بایستی و حتما پروتئین مصرف کنیم، ولی باید توجه داشت نقطه مهم دیگر منبع پروتئین می باشد، بهترین منبع پروتئین با کیفیت بالا، پروتئین حیوانی می باشد. ولی باید توجه داشت جهت اشخاص گیاهخوار آن پیشامد جدید کمی شمکل ساز خواهد بود. گیاهخواران می توانند از حبوبات، دانه ها و همچنین آجیل که غنی از پروتئین خواهند بود، بهره بری و استفاده کنند. در صورتی که زمان کافی یا اشتهای جهت خوردن آن مقدار پروتئین توصیه شده نداشتید، شیک پروتئین منبع کاملی می باشد که می‌توانید در وعده صبحانه آن هم را میل کنید.

۵- اطمینان حاصل کنید که در وعده های غذایی عجله‌ای جهت خوردن ندارید

حتی در صورتی که به مقدار و اندازه کافی پروتئین می‌خورید، ممکن می باشد آن هم را به خوبی جذب نکنید. با عجله غذاخوردن، نوشیدن زیاد مایعات با غذا، نجویدن مناسب و همچنین کافی غذا در عمل جذب غذا اختلال ساخته یا ایجاد می کند.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: mindbodygreen

۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید در تاریخ ۲ September 2015 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۵ نقطه مهم که در مصرف پروتئین بایستی و حتما به آن هم توجه کنید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک