بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین

بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین

نقش پروتئین در بدن به عنوان یک ماده حیاتی واضح و همچنین روشن می باشد و همچنین تأثیر آن هم در رشد و همچنین اعمال حیاتی بدن خصوصا" جهت ورزشکاران خیلی زیاد مهم می باشد. با آن وصف شاید جهت تو جای سوال باشد که هر روز خدا چه مقدار پروتئین مستلزم و نیاز دارید و همچنین بهترین زمان جهت مصرف پروتئین چه زمانی می باشد؟

Betball90 468 بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین

Best timing and amount of protein intake بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئینمقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز هر روز خدا ورزشکاران و همچنین اشخاص عادی به پروتئین به عوامل مختلفی مرتبط می باشد. به عنوان مثال پروتئین در طی تنش های جسمانی مانند جراحی، خونریزی، صدمات و همچنین بیماری ها از بدن کم می می شود. حتی به عنوان یک ورزشکار ممکن می باشد طی تعریق شدید، تخریب سلول های خونی و همچنین صدمات شدید، صدمات خفیف مکرر مانند کشیدگی عضلانی، پیچ خوردگی و همچنین التهاب ها و همچنین همچنین فشار فیزیولوژیک به دنبال ورزش های سنگین دچار اتلاف پروتئین بیشتری از بدنتان شوید.

قبل از آن موارد ورزشکاران بایستی و حتما به نیازمندی های ویژه خود توجه کنند، مستلزم و نیاز هر روز خدا واقعی به پروتئین بستگی به عوامل متغییر متعددی مانند: سن، جنس، مقدار و اندازه بدن، مقدار و اندازه و میزان فعالیت و همچنین همچین اوضاع تغذیه ای فرد دارد. قبل از آن حتی نوع رشته اسپورت و ورزشی نیز در مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین دخیل می باشد و همچنین حتی آنکه در چه مرحله ای از تمرین خواهند بود، مثلا" در فصل استراحت هستید، فصل مسابقات و همچنین یا دوره ریکاوری را سپری می کنید.

بهترین زمان جهت مصرف پروتئین

telegram elmevarzesh1 بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین

فارغ از مسائل مطرح شده به روش کلی بهترین زمان جهت مصرف پروتئین در سه مرحله می باشد.
۱- صبح ها : بعد از بیدار شدن از خواب مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز بدن به پروتئین زیاد هست، زیرا و به درستی که مدت ۶ الی ۱۰ ساعت بعد از صرف وعده شام هیچ نوع ماده غذایی وارد بدن نشده و همچنین به محض آنکه پروتئین وارد بدن می شود جذب می می شود. پس می تواند همراه با صبحانه یک وعده پروتئین مصرف کنید.

۲- بعد از تمرین : هر نوع فعالیت جسمانی و همچنین تمرین باعث آسیب و همچنین تخریب یکسری از نسوج و همچنین بافت های عضلانی می می شود که با چشم قابل دیدن احساس نیست. همانطور که قبلا" در مطالبی آن موضوع ذکر شده که پروتئین در بازسازی بافت های عضلانی نقش کلیدی دارد. بنابراین در صورتی که بعد از تمرین پروتئین وارد بدن می شود خیلی زیاد مؤثر و همچنین تأثیر گذار می باشد، هم از لحاظ ترمیم بافت های آسیب دیده و همچنین هم از لحاظ حفظ، تقویت و همچنین رشد عضلات.

۳- قبل از خواب : رشد عضلات در هنگام خواب و همچنین علل خصوص خواب شبانه انجام می گیرید. تحقیقاتی که در سال شمسی ۲۰۱۲ انجام شده، بیانگر آن هم می باشد که مصرف پروتئین قبل از خواب شبانه تأثیر بسزایی بر رشد عضلات دارد. بنابراین یکی از بهترین زمان های مصرف پروتئین قبل از خواب می باشد.

مطلب مرتبط: بهترین منابع غذایی پروتئین جهت رشد عضلات

مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز به پروتئین

همانطور که اشاره شد، مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز پروتئین در رشته های اسپورت و ورزشی و همچنین حتی در میان اشخاصی که اهل ورزش نیستند متغایر و متفاوت می باشد. حد معمول مصرف پرتئین جهت برقراری تندرستی و همچنین در شرایط معمولی حدود ۰/۹۳ تا ۱ گرم بر حسب کیلوگرم وزن بدن می باشد. یعنی فردی یا شخصی با وزن ۵۵ کیلوگرم هر روز خدا حدوداً به ۵۰ تا ۵۵ گرم پروتئین مستلزم و نیاز دارد.

Best amount of protein intake بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئینجهت محاسبه تقریبی مقدار و اندازه و میزان پروتئینی که با رشته اسپورت و ورزشی تو و همچنین نیز با بدن تو تناسب داشته باشد بایستی و حتما تمام متغییر های مرتبط را در نظر داشته باشید. بر اساس مطالعات زیست شیمی انجام شده نشان می دهد که سوخت و همچنین ساز پروتئین در طی ورزش های استقامتی بیش از مقداری می باشد که قبلاً تصور می شد. پس پس نتیجه آن می شود که می گیریم که ورزشکاران استقامتی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد مقدار پروتئین بیشتری مصرف کنند.

ورزشکاران نخبه که از لحاظ تغذیه در اوضاع خوبی خواهند بود و همچنین نیز ورزشکاران استقامتی می توانند از مقادیر بالایی پروتئین تا حد ۱/۵ تا ۲ گرم  در هر کیلوگرم وزن بدن بهره بری و استفاده کنند. در صورتی که آن مقدار را به عنوان مقدار پایه در نظر بگیرید، می توانید مقدار و اندازه و میزان پروتئین مورد مستلزم و نیاز خود را بر حسب وزن بدنتان حساب کنید. جهت مثال  در صورتی که حدود ۷۵ کیلوگرم وزن دارید ، به ۱۰۵ تا ۱۵۴گرم پروتئین مستلزم و نیاز خواهید داشت.

روش دیگر محاسبه پروتئین مورد مستلزم و نیاز جهت ورزشکاران قدرتی و همچنین استقامتی بهره بری و استفاده از روش درصدی می باشد. دوندگان ماراتون و همچنین دوندگان سه گانه مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد ۱۰ تا ۱۲ قسمت و بخش رژیم غذایی هر روز خدا خود را از پروتئین کامل تهیه کنند. ورزشکاران قدرتی مانند وزنه برداران نیز بایستی و حتما آن مقدار را به ۱۵ تا ۲۰ قسمت و بخش کل کالری رژیم غذایی خود برسانند. در پس نتیجه آن می شود که رشته های استقامتی به ازای هر کیلو از وزن بدن ۵/۱ گرم و همچنین در ورزش های سرعتی و همچنین قدرتی ۲ گرم توصیه شده می باشد. بعضی تحقیقات علمی نشان داده مصرف بیش تر از ۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز تأثیری در افزایش حجم عضله نداشته و همچنین مقدار و اندازه و میزان اضافی در بافت به صورت چربی ذخیره می می شود.

ورزشکارانی که اهل بدنسازی یا فیتنس خواهند بود به آنکه توجه داشته باشند: جهت نگهداشتن حجم عضله ۱ تا ۱/۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز و همچنین جهت افزایش حجم عضلانی ۱/۵ تا ۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز به پروتئین مستلزم و نیاز دارند.

تهیه و همچنین تدوین: اختصاصی elmevarzesh.com

منابع: تغذیه کامل اسپورت و ورزشی، فردریک هاتفیلد،ترجمه روین شاهوردیان

مطلب سمینار تغذیه در ورزش در دانشگاه کلن آلمان-بهنام معماریان 

بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین در تاریخ ۳ July 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بهترین زمان و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف پروتئین”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک