حفظ تناسب اندام بعد از بارداری

حفظ تناسب اندام بعد از بارداری

fitness after pregnancy 720x340 حفظ تناسب اندام بعد از بارداری

هنگام و زمانی که که نوزادی به دنیا می‌آید، دغدغه اکثر مادران حفظ تناسب اندام بعد از بارداری می باشد. کاستن از وزن اضافی، کمک می‌کند تا فرم بدنی بهتری به دست آید. ولی باید توجه داشت آن تنها فایده ورزش نیست. به جز کاهش وزن، ورزش بعد از زایمان منافع غیره ای نیز دارد، مانند:

  •  کاهش استرس
  • جمع شدن عضلات شکمی ‌و همچنین عضلات لگن که کشیده شده‌اند
  • افزایش انرژی
  • کاهش مقدار و اندازه و میزان افسردگی که می‌تواند بعد از تولد نوزاد ساخته یا ایجاد می شود
  •  افزایش آمادگی بدنی جهت نگهداری و همچنین مراقبت از کودک

اولین قدم :

در صورتی که اراده و تصمیم راسخ دارید بعد از زایمان شروع به ورزش کردن کنید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که در آن زمان، با شرایطی که دارید، شروع ورزش جهت تو بی‌خطر می باشد.

سپس هدف خود را مشخص کنید. در صورتی که هدف تو کاهش وزن می باشد، ورزش مداوم و همچنین رژیم غذایی بهترین راه جهت رسیدن به آن هدف می باشد و همچنین به راحتی تو را به وزنی که پیش از بارداری داشته‌اید می‌رساند. مقدار و اندازه و میزان مطمئن کاهش وزن، بدون ضرر جهت سلامتی، در حدود ۹۰۰ تا ۴۵۰ گرم در هفته می باشد، پس بایستی و حتما مرقب باشید که در آن کار زیاده‌روی و همچنین عجله نکنید، حتی ممکن می باشد جهت آنکه به وزن پیش از بارداری خود برسید به ۱۲ ماه زمان مستلزم و نیاز داشته‌ باشید و همچنین در صورتی که نوزاد از شیر تو تغذیه می‌کند، احتمالاً آن زمان کمی ‌طولانی‌تر خواهد شد.

telegram elmevarzesh1 حفظ تناسب اندام بعد از بارداری

برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی کنید :

هنگامی‌که یک برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی اسپورت و ورزشی را طراحی می‌کنید توجه داشته‌باشید که جهت شروع، انجام برنامه جذاب و جالب و خوب و همچنین ادامه‌دادن آن هم جهت تو راحت باشد. به تدریج که انجام آن هم جهت تو راحت شد می‌توانید در مدت زمان ورزش و همچنین نوع فعالیت ها تغییر ساخته یا ایجاد کنید. قبل از آنکه برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی اسپورت و ورزشی را طراحی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  •  از چه نوع فعالیت فیزیکی لذت می‌برید؟
  •  آیا ورزش تیمی را دوست دارید یا ترجیح می‌دهید انفرادی ورزش کنید؟
  •  آیا اسپورت و ورزشی هست که بتوانید همراه کودکتان باشید؟
  •  کدام ورزش با برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی هر روز خدا‌ی تو همخوانی دارد؟
  •   آیا معظلات و مسائل و مشکلات فیزیکی دارید که نوع فعالیت تو را محدود کند؟
  •   از ورزش کردن چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ هدف تو کاهش وزن می باشد؟ نیرومند سازی عضلات می باشد و همچنین یا افزایش انعطاف پذیری می باشد؟

 از کی می‌توانید ورزش کنید؟

معمولا" 6-4 هفته طول می‌کشد تا تغییراتی که در اثر بارداری و همچنین زایمان ساخته یا ایجاد شده‌اند، بهبود یابند. زمانی که پزشک تو بگوید می‌توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید، به شرطی که خود تو هم آمادگی کافی داشته‌باشید، می‌توانید یک برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی ملایم اسپورت و ورزشی را شروع کنید. پیاده‌روی و همچنین نرمش های ملایم کششی و همچنین قدرتی بهترین ورزش جهت شروع خواهند بود. حداقل به مدت ۶ هفته بعد از زایمان بایستی و حتما از ورزشهای شدید و همچنین سختی مانند دویدن یا پرش اجتناب کنید. در صورتی که سزارین داشته‌اید بایستی و حتما به مدت ۶هفته از ورزش های قدرتی شکم اجتناب کنید.

چه اسپورت و ورزشی بایستی و حتما انجام داد؟

اسپورت و ورزشی را انجام دهید که از آن هم لذت ببرید. ورزش بایستی و حتما جذاب و جالب باشد و همچنین طاقت فرسا یا خسته‌کننده نباشد. حتی می‌توانید طوری ورزش کنید که کودکتان در کنارتان باشد. در آن مورد بایستی و حتما گفت که پیاده‌روی بهترین ورزش می باشد. زیرا و به درستی که همچنین و علاوه بر آنکه ورزش ملایمی‌محسوب می‌می شود به هزینه یا به تجهیزات ویژه ای مستلزم و نیاز ندارد و همچنین می‌توانید کودک را نیز با خود ببرید.دوچرخه سواری و همچنین شنا نیز ورزش های مناسبی خواهند بود. یوگا و همچنین پایلت (نوعی نرمش شامل حرکات کنترل شده‌ی کششی و همچنین تنفسی)  هم جهت شروع کمک کننده خواهند بود.

و همچنین البته زمانی که پزشک تو اجازه دهد می‌توانید ورزشهای تقویتی عضلات شکم را به خوبی انجام دهید. انجام ورزش های شکم، نتایج خیلی زیاد مفیدی در پی خواهد داشت. بنابر آن ورزش شکم را رها نکنید. جهت تقویت عضلات ضعیف لگن می‌توانید ورزش لگنی را شروع کنید. با انقباض ارادی و همچنین مکرر عضلات لگنی، عضلات کف لگن تقویت می‌شوند و همچنین فرایند کنترل مثانه بهتر می‌می شود.

یک برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی اسپورت و ورزشی پیشنهادی

جهت مثال پیاده روی را امتحان کنید. می‌توانید کالسکه‌ی بچه را همراه خود ببرید. در آن صورت یک واگن شاد و همچنین دوست داشتنی با وزن حدود ۵ کیلو را با خود حمل می‌کنید که به کاهش وزن تو نیز کمک می‌کند. به تدریج می‌توانید زمان پیاده روی را افزایش دهید.جهت شروع حداقل سه بار در هفته به مدت ۱۵ دقیقه در روز پیاده روی کنید و همچنین هر هفته آن زمان را ۵ دقیقه افزایش دهید. زمانی که ۴۵ دقیقه پیاده روی بی وقفه جهت تو ساده شد شدت فعالیت را افزایش دهید. مثلا می‌توانید سرعت خود را اکثرا و بیشتر کنید یا از سطوح شیبدار بالا بروید. بعد از ۶ هفته می‌توانید جاگینگ (دویدن آهسته)‌ را امتحان کنید.

هر چند وقت بایستی و حتما ورزش کرد؟

هنگام و زمانی که ورزش می‌کنید به صدای بدن خود گوش فرا دهید. به آن معنی که هرگز خود را به انجام کارهای خیلی سخت یا خیلی سریع، وادار نکنید. سعی کنید حداقل سه بار در هفته ورزش کنید و همچنین هدف خود را رسیدن به پنج بار ورزش در هفته قرار دهید. در صورتی که مشغله دارید و همچنین مجبور هستید که زمان کوتاهی را به ورزش اختصاص دهید زمان ورزش را به قطعات ۱۵ دقیقه ای تغییر پیدا کردن کنید. دو نوبت ورزش ۱۵ دقیقه ای در روز درست به مقدار و اندازه ی یک نوبت ورزش ۳۰ دقیقه ای موثر می باشد.

چگونه از برنامه جذاب و جالب و خوب ی اسپورت و ورزشی خود بیشترین پس نتیجه آن می شود که را بگیرید؟

  •  قبل از ورزش با حرکات ملایم کششی بدن را گرم کنید.
  •  بعد از اتمام ورزش نیز با نرمش های کششی بدن را سرد کنید.
  • مراقب از دست رفتن آب بدن باشید و همچنین مدتی پیش از ورزش و همچنین بعد از آن هم، آب کافی بنوشید.
  •  جهت حفظ انرژی خود سعی کنید رژیم غذایی مغزی و همچنین سالمی‌داشته باشید.
  •  به خاطر داشته باشید که بایستی و حتما صبور باشید. ممکن می باشد جهت بازگشتن به فرم بدنی مناسب به چندین ماه زمان مستلزم و نیاز داشته باشید.

در صورتی که دچار آن نشانه ها و علائم شدید، ورزش را رها کنید و همچنین با پزشک خود مشورت کنید

  •  درد افزایش یابنده، شدید یا طول کشنده
  •  سرگیجه‌ی شدید
  •  افزایش خونریزی بعد از زایمان
  •  غش و همچنین ضعف
  •   تهوع
  •   مشکل در تنفس
  •   خستگی بیش از حد و همچنین ضعف شدید عضلانی

 برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی منظمی‌داشته باشید

ورزش بایستی و حتما به صورت مداوم و همچنین منظم جزئی از برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی هر روز خدا‌ی تو باشد. در برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی تنوع ساخته یا ایجاد کنید و همچنین ورزش های متنوعی را در نظر بگیرید تا خسته کننده نشود.در صورتی که مرتب ورزش کنید، به زودی جزئی از زندگیتان خواهد شد. در صورتی که از لحاظ جسمی ‌مشکلی دارید یا به دلیل شرایطی که دارید جهت ورزش کردن تردید دارید پیش از ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

حفظ تناسب اندام بعد از بارداری در تاریخ ۳ May 2012 | 11:25 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حفظ تناسب اندام بعد از بارداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک