در حین فعالیت اسپورت و ورزشی و همچنین بعد از آن هم چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما نوشید؟

در حین فعالیت اسپورت و ورزشی و همچنین بعد از آن هم چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما نوشید؟

بعد از ۲۰ دقیقه دویدن آهسته شروع به عرق کردن می کنید، تشنه می شوید و همچنین کم کم احساس خستگی در تو پدیدار می می شود. مشکل از کجاست؟ جواب به احتمال زیاد آن می باشد که نشانه ها و علائم کم آبی نمود کرده اند. افزایش فعالیت بدنی و همچنین گرمای هوا به روش کلی سبب افزایش کم آبی بدن می شوند.

drink1 در حین فعالیت اسپورت و ورزشی و همچنین بعد از آن هم چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما نوشید؟تشنه نشدن در حین تمرین نمی تواند نشانه ای بر عدم بروز کم آبی باشد. پاسخ بدن به تحریک تشنگی نسبت به گرسنگی خیلی زیاد کمتر می باشد و همچنین پاسخ به تحریک تشنگی در حین انجام فعالیت بدنی و همچنین تمرین به شدت کاهش می یابد. بنابراین بایستی و حتما طوری برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی کنید که در حین تمرین به روش مرتب آب بنوشید. حتی در صورتی که احساس تشنگی نکنید. مطلب پیشنهادی: اهمیت آب و همچنین مقدار آب مورد مستلزم و نیاز بدن

چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما بنوشید؟

قبل از تمرین: ۲ ساعت قبل از تمرین ۳ فنجان آب بنوشید. نصف تا یک لیوان نیز بلافاصله قبل از تمرین.

telegram elmevarzesh1 در حین فعالیت اسپورت و ورزشی و همچنین بعد از آن هم چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما نوشید؟

در حین تمرین: در حین تمرین بایستی هر ۲۰ تا ۱۵ دقیقه به مقدار و اندازه یک لیوان آب بنوشید. هرچند آن موضوع در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد با گذشت چند هفته بدن تو به آن موضوع عادت می کند.

بعد از تمرین: بعد از تمرین بدن به علت تعریق به آب مستلزم و نیاز دارد تا آب از دست رفته در حین تمرین را جبران کند. به ازای هر کیلوگرم وزنی که بعد از تمرین کم می کنید یک فنجان آب بنوشید.

معمولا" در هوای گرم و همچنین مرطوب به آب بیشتری مستلزم و نیاز دارید ولی باید توجه داشت به خاطر داشته باشید که کم آبی حتی در هوای سرد نیز رخ می دهد چرا که تو آب بسیاری را از راه تعریق و همچنین تنفس از دست می دهد. پس در هوای خیلی زیاد سرد نیز به مقدار و اندازه و میزان کافی آب بنوشید حتی در صورتی که تشنه نیستید.

بهره بری و استفاده از نوشیدنی های اسپورت و ورزشی بهتر می باشد یا آب معمولی؟

پاسخ به آن سوال بستگی به مدت زمان و همچنین شدت تمرین دارد. در صورتی که تمرین تو کمتر از یک ساعت به طول می انجامد آن هم آب معمولی گزینه مناسبی می باشد. ولی باید توجه داشت در صورتی که تمرین تو بیش از یک ساعت طول می کشد نوشیدنی که مصرف می کنید بایستی و حتما تأمین کننده انرژی عضلانی تو باشد. در چنین شرایطی نوشیدنی که شامل ۴ تا ۸ قسمت و بخش از کربوهیدرات های ساده (گلوکز) می باشد توصیه می می شود.(اغلب نوشیدنی های اسپورت و ورزشی شامل چنین مقدار و اندازه و میزان از قند های ساده خواهند بود.) در همین ارتباط و رابطه: نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب

آنچه در مورد نوشیدنی های اسپورت و ورزشی همراه باسدیم بایستی و حتما بدانید

اکثر ورزش ها و همچنین ورزشکاران نیازی به سدیم اضافی در حین تمرین و همچنین بعد از تمرین ندارند. حتی دوند های حرفه ای ماراتن نیز مستلزم و نیاز چندانی به سدیم پیدا نمی کنند. ولی باید توجه داشت در صورتی که تو در یک رقابت فوق استقامتی که بیش از ۴ ساعت به طول می انجامد شرکت می کنید، بایستی و حتما از نوشیدنی حاوی سدیم نیز بهره بری و استفاده کنید. مصرف ۵۰ تا ۱۲۰ میلی گرم سدیم کافی خواهد بود.(سدیم در نوشیدنی های اسپورت و ورزشی چیزی بین ۸ تا ۱۱۶ میلی گرم متغییر می باشد، برچسب آنرا بخوانید!)

 پس پس نتیجه آن می شود که می گیریم در صورتی که تو یک ورزشکار آماتور یا متوسط هستید بهره بری و استفاده از سدیم هیچ فایده ای ندارد، ولی باید توجه داشت بایستی و حتما توجه داشته باشید که سدیم از طرفی به جذب آب در معده کمک می کند و همچنین همچنین مقدار و اندازه و میزان خیلی زیاد کم آن هم در نوشیدنی اسپورت و ورزشی باعث می می شود که رغبت بیشتری به خوردن آب در حین ورزش داشته باشید. بنابراین در صورتی که تو مشکلی با نوشیدن آب معمولی ندارید و همچنین تمرین تان نیز یک ساعت یا کمتر می باشد، نیازی به بهره بری و استفاده از نوشیدنی های اسپورت و ورزشی ندارید. ولی باید توجه داشت در صورتی که شدت و همچنین مدت تمرین تان زیاد می باشد و همچنین با جذب آب ساده در معده مشکل دارید نوشیدنی اسپورت و ورزشی می تواند تا حدی به تو کمک کند.

نشانه ها و علائم کم آبی بدن

جهت یک ورزشکار خیلی زیاد مهم می باشد که نشانه های کم آبی و همچنین گرما زدگی را بداند، تا در صورت دیدن هر گونه از آن نشانه ها و علائم سریعا" در جهت رفع آن هم اقدام کند.

نشانه ها و علائم ابتدایی و اولیه (نشانه ها و علائم زودرس):

خستگی، احساس سبکی در سر، از دست دادن اشتها، ادرار تیره رنگ با بوی شدید (آمونیاک)، بر افروختگی پوست، عدم تحمل نسبت به گرما

نشانه ها و علائم ثانویه (نشانه ها و علائم شدید):

مشکل در بلع، تاری دید و همچنین گودی دور چشم، عدم حفظ تعادل و همچنین تلو تلو خوردن، ادرار با احساس درد و همچنین سوزش، حواس پرتی، کرختی پوست، چروکیدگی پوست، هذیان، گرفتگی عضلانی

در صورت دیدن هر کدام از آن نشانه ها مطمئن شوید که مایعات کافی به بدنتان می رسانید.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: healthdiscovery

در حین فعالیت اسپورت و ورزشی و همچنین بعد از آن هم چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما نوشید؟ در تاریخ ۲۷ February 2015 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “در حین فعالیت اسپورت و ورزشی و همچنین بعد از آن هم چه مقدار و اندازه و میزان آب بایستی و حتما نوشید؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک