شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

pregnancy sleeping position21 720x340 شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

بسیاری از خانم ها در دوره بارداری به آن نقطه پی خواهند برد که راحت خوابیدن در تخت واقعاً سخت می باشد تا هنگام و زمانی که که علم ورزش آن موارد و نکات مهم و همچنین عالی را به آن هم ها آموزش دهد. بر خلاف تصور عموم در واقع امکان دارد که خواب شبانه راحتی داشت هنگام و زمانی که که تو بارداری. چگونه و چطوری؟ در اینجا صحیح خوابیدن در بارداری را توضیح می دهیم

2016 4 3 2 43 28 580 1 شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

۱-در دوران بارداری مهم می باشد که بر پهلو بخوابید

 به آن خاطر که در بدن سیاهرگ اصلی به سمت بالا در طرف ستون فقرات در جریان می باشد. به پشت خوابیدن با یک شکم باردار سنگین آن سیاهرگ فشرده خواهد شد و همچنین خون رسانی به تو و همچنین بچه تان محدود خواهد شد. احتمالاً تو احساس مریضی و همچنین تنگی نفس داشته باشید و همچنین بچه تو جهت یک اوضاع بهتر به تو لگد می زند و همچنین به تو می گوید که جابجا شوید.

معمولاً از هفته ۲۴ به بعد  تو مستلزم و نیاز خواهید داشت که به پهلو بخوابید ( در صورتی که دوقلو یا اکثرا و بیشتر دارید زودتر). مهم نیست که کدام سمت را انتخاب کنید ( تغییر دادن پهلو ها به جریان خون تو کمک می کند و همچنین به بچه اجازه می دهد که جهت یک اوضاع راحت تر به اطراف حرکت کند). از هفته ۳۴ به بعد جهت بچه تو ایده ال می باشد که ستون فقراتش را بر سمت چپ شکم تو بخواباند آن اوضاع آسان تری جهت شروع یک زایمان سالم و همچنین خوب می باشد. زمانی که بچه بیدار می باشد و همچنین تو بر پهلوی خود خوابیده اید اطمینان حاصل کنید که بر پهلو چپ خوابیده اید.

telegram elmevarzesh1 شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

۲-یک بالش زیر قسمت بالایی پاهای خود بذارید نه بین زانوها

گذاشتن بالش بین زانوها فشار بسیاری را قسمت پایینی پاها وارد کرده و همچنین به روش صحیحی بدن تو در یک راستا قرار نمی گیرد. سیستم لنفاوی پمپاژ مخصوص به خود را ندارد بنابراین هنگام و زمانی که که بالش بین زانوها باشد مایعات را تشویق می کند که در پاها جمع شوند ( ورم ) در صورتی که پا پایین تر از زانو و همچنین لگن باشد. مورد دیگر آن می باشد که در دوران بارداری تو ۴۰ قسمت و بخش اکثرا و بیشتر و همچنین ۴۰ قسمت و بخش خون غلیظ تر دارید ( در صورتی که دوقلو با اکثرا و بیشتر داشته باشید آن نسبت اکثرا و بیشتر خواهد شد) که غالباً زمان سختی در اطراف بچه به وجود می آورد.سیاهرگ های شامل واریس در پاها و همچنین کشاله ران ها در دوران بارداری معمول خواهند بود پس گذاشتن بالش بین زانو ها جریان خون را سخت تر می کند.

pregnancy sleeping position1 شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

تصویر بالا یک بالش ضخیم و همچنین سخت بین زانوها می باشد. همانطور که می بینید یک انحنا و همچنین کششی را در قسمت لگن و همچنین زانو بوجود آورده می باشد. داشتن یک بالش نازک تر حتی چرخش بیشتری را به وجود می آورد و همچنین تو را به سمت جلو بر روی تشک می چرخاند که آن حالت فضای کمتری را به بچه جهت راحت تر بودن می دهد (در صورتی که تو چرخش سختی داشته باشید، بچه در طول شب زیاد لگد می زند). مشکل دیگر با گذاشتن بالش بین زانو ها آن می باشد که قسمت پایینی پشت کشیده می می شود و همچنین لگن به سمت زیر جمع می می شود در صورتی که بخواهید که زانوهایتان را کنار همدیگر نگه دارید. بالا آوردن زانوها به سمت شکم، جمع شدن لگن به سمت زیر یا گرد کردن پشت باعث ساخته یا ایجاد درد در قسمت کمر می می شود و همچنین از بچه جهت قراردادن چانه نزدیک به سینه جهت یک تولد راح تتر جلوگیری می کند.

۳-لگن، زانو، پا و همچنین قسمت بالایی ران را در یک ارتفاع قرار دهید

قسمت بالایی پا ( ران ) را روی یک بالش قرار دهید. مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد مطمئن شوید که در ارتفاع درستی قرار دارد. در صورتی که ران خیلی زیاد بالا یا خیلی زیاد پایین باشد احساس کشیدگی در لگن خواهید داشت و همچنین یا قسمت کمر که م یتواند یا دردناک یا ناخوش و غمگین باشد. ارتفاع ران ارتباطی به بزرگی شکم ندارد، آن مورد به روش محض به نگه داشتن ران در یک خط موازی با لگن می باشد که از چرخش بدن جلوگیری می کند. آن حالت درد کمر و همچنین درد لگن را کاهش می دهد، به عضلات اجازه می دهد تا آرام شوند و همچنین به تو یک خواب شبانه راحت می دهد.

pregnancy sleeping position1 elmevarzesh شیوه صحیح خوابیدن در بارداری

۴-حمایت از شکم

 از هفته بیستم به بعد خیلی زیاد عالی می باشد که هنگام و زمانی که به پهلو می خوابید یک بالش نازک زیر شکم تان قرار دهید. لیگامنت هایی وجود دارند که از رحم به پایه ستون فقرات می چسپند و همچنین همچنان که سنگین تر می شوید آن لیگامنت ها کشیده می شوند و همچنین ناراحتی در قسمت لگن ( دقیقاً بالای باسن) و همچنین احساس کشیدگی در شکم ه بوجود می آورد. یک بالش نازک در زیر شکم و همچنین قسمت بالایی پا در ارتفاع درست به تو احساس بی وزنی می دهد. تو می توانید بالش مخصوص زیر شکم خریداری کنید که از بالش های معمولی راحت تر خواهند بود.

۵- بالش را بغل کنید

جهت جلوگیری از کشیده شدن شانه هایتان و همچنین جهت محافظت از سینه ها یک بالش را بغل کنید ( یا یک خرس عروسکی). بغل کردن یک بالش از کشیده شدن بالاتنه به سمت جلو جلوگیری میکند و همچنین همچنین به کاهش درد اطراف سینه بند کمک می کند.

۶- گردن خود را در حالت مستقیم نگه دارید

 در صورتی که قبل از بارداری معمولاً به جلو می خوابیدید ، زمانی که به پهلو بخوابید مستلزم و نیاز به تغییر بالش تان دارید. مطمئن شوید بالشتان به مقدار و اندازه ای ضخیم باشد که گردنتان را صاف نگه دارد و همچنین سر در یک خط با بدن باشد. در صورتی که سرتان خیلی بالا یا پایین می باشد احتمالاً درد سر، شانه و همچنین گردن را تجربه خواهید کرد.

۷- یک مقدار و اندازه دائما مناسب نیست

بالش های دراز به مقدار و اندازه طول بدن جهت دوران بارداری ایده ال نیستند. در صورتی که بالش بارداری به مقدار و اندازه ای نازک می باشد که زیر شکم را حمایت کند پس جهت حمایت از پاها خیلی نازک می باشد. در صورتی که جهت پاها به مقدار و اندازه کافی نازک باشد پس جهت شکم خیلی ضخیم می باشد. ( باعث چرخش می می شود). بالش های دراز بارداری در جلو شکم قرار گرفته می می شود و همچنین حمایت کمی را می دهد. همه بالش ها مستلزم و نیاز به جدا شدن دارند. بغل کردن یک بالش جهت پا ها عالی می باشد ولی باید توجه داشت بایستی و حتما آن هم از قسمت پاها و همچنین بالش مخصوص شکم باردارجدا می شود بنابراین تو خمیدگی یا چرخش به داخل نخواهید داشت. راه حل دیگر بهره بری و استفاده از بالش های پارچه ای معمولی پر شده جهت حمایت از پا خواهند بود به آن خاطر که آن هم ها به راحتی در طول شب شکل خود را از دست می دهند. تو چیزی مستلزم و نیاز دارید که حمایت کننده باشد جهت تو در یک حالت راحت و همچنین صاف نگه دارد.

یک زن حامله که به پشت می چرخد در هنگام خواب معمولاً در طول چند دقیقه بیدار می می شود. زیرا آن حالت ناخوش و غمگین می باشد و همچنین بچه به مادرش لگد می زند تا او را بیدار کند. یک بالش بارداری که  اطراف تو قرار می گیرد بعید می باشد که از آن اتفاق جلوگیری کند. ( بسته به ضخامت و همچنین شکل بالش).

ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:mumanu

شیوه صحیح خوابیدن در بارداری در تاریخ ۱۹ July 2012 | 10:43 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شیوه صحیح خوابیدن در بارداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک