عوارض و همچنین فواید مکمل های اسپورت و ورزشی – واقعیت ها در مقابل تخیلات

عوارض و همچنین فواید مکمل های اسپورت و ورزشی – واقعیت ها در مقابل تخیلات

شاید تو یک ورزشکار معمولی باشید و همچنین با دیدن قهرمانان اسپورت و ورزشی یا قهرمانان فیتنس انگیزه مضاعفی جهت تناسب اندام و همچنین قوی کردن عضلات بدست آورید، یا یک ورزشکار حرفه ای هستید و همچنین می خواهید از موقعیتی که دارید نهایت بهره بری و استفاده را ببرید، ولی باید توجه داشت آیا جهت رسیدن به آن هدف به مکمل های اسپورت و ورزشی مستلزم و نیاز دارید؟ کدامیک از مکمل ها جهت تو مفید خواهند بود و همچنین کدامیک خطر دارد؟ در آن مطلب با اظهار نظر دو تن از متخصص تغذیه اسپورت و ورزشی تو را به واقعیت های مکمل های اسپورت و ورزشی آشنا می کنم.

Supplements2 عوارض و همچنین فواید مکمل های اسپورت و ورزشی – واقعیت ها در مقابل تخیلاتدیو الیس متخصص تغذیه اسپورت و ورزشی می گوید: مکمل های اسپورت و ورزشی آنقدرها هم که شهروندان و مردم شهر تصور می کنند مفید نیستند. الن کولمن متخصص تغذیه اسپورت و ورزشی و همچنین فیزیولوژیست اسپورت و ورزشی  نیز می گوید: مکمل های اسپورت و ورزشی نه تنها هدر دادن پول می باشد، حتی بدتر از آن هم می باشد! زیرا که مصرف غیر اصولی و همچنین بیش از مقدار و اندازه آن هم ها می تواند سلامتی تو را هم به خطر بیاندازد.

واقعیت و حقیقت هایی در مورد مکمل های اسپورت و ورزشی

خیلی ها فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می کنند که مکمل های اسپورت و ورزشی مانند اسفناج کار می کند و همچنین دقیقا" مانند ملوان زبل به روش ناگهانی قوی و همچنین خوش هیکل می شوند، ولی واقعا" اینطور نیست .بله، بعضی از مکمل ها در بعضی از عملکردهای اسپورت و ورزشی آن هم هم در بعضی شرایط مؤثر خواهند بود. یعنی اکثرا و بیشتر مکمل ها تنها در یک ورزشکار خاص و همچنین در یک اوضاع خاص مفید خواهند بود.

telegram elmevarzesh1 عوارض و همچنین فواید مکمل های اسپورت و ورزشی – واقعیت ها در مقابل تخیلات

کارشناسان بر آن باورند: ورزشکاران می توانند پروتئین و همچنین آمینو اسیدهای مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را از یک رژیم غذایی متعادل بدست آورند .

حتی یک ورزشکار که ۹۰ کیلو وزن دارد، تنها و فقط به ۱۵۰ گرم پروتئین در روز مستلزم و نیاز دارد. یک فرد به روش متوسط ​​با وزن مثلا" 68 کیلو حدود ۸۸ گرم پروتئین در روز مستلزم و نیاز دارد. پس با آن وصف در چنین شرایطی مواد غذایی می تواند پاسخگویی مستلزم و نیاز ورزشکار باشد. مواد غذایی به روش طبیعی ترکیب پیچیده ای از اسیدهای آمینه مورد مستلزم و نیاز بدن را فراهم می کنند در حالی که مکمل ها اغلب بر یک یا دو نوع از اسیدهای آمینه تمرکز می کنند. بخ عقیده آن کارشناسان مکمل های اسپورت و ورزشی بایستی و حتما جهت شرایط خاص بهره بری و استفاده می شود مانند زمانی که یک ورزشکار در پایان یک فصل خسته کننده می باشد ولی بایستی و حتما به فعالیت خود ادامه دهد.

رایج ترین مکمل های اسپورت و ورزشی

کراتین

به نظر می رسد کراتین جهت افزایش انرژی عضلات در فعالیت های شدید به بدن کمک می کند بر همین اساس مطالعات نشان داده می باشد که به افرادی مانند دوندگان سرعتی کمک می کند. با آن حال، اغلب دیده شده که از آن هم مضر و همچنین بد بهره بری و استفاده می می شود. به گفته دکتر کولمن: من اغلب دیده ام که  دوندگان ماراتن از کراتین بهره بری و استفاده می کنند، ولی باید توجه داشت نه تنها به آن هم ها کمکی نمی کند بلکه در واقع می تواند باعث اضافه وزن و همچنین کاهش سرعت آن هم ها می شود.

بتاآلانین

آن اسید امینه در توقف و همچنین شروع  یعنی توقف و همچنین استارت های ناگهانی که در رشته های مانند فوتبال و همچنین بسکتبال انجام می می شود، خوب عمل می کند. مطالعات بیانگر آن هم می باشد که بتاآلانین بهترین اثر را در ورزشکاران آموزش دیده دارد. یعنی آن مکمل مختص ورزشکاران حرفه ای می باشد.

پروتئین او همچنین

به عقیده دکتر کلمن، پروتئین او همچنین می تواند به عضله سازی کمک کند. به نظر می رسد که پروتئین او همچنین بهتر از انواع دیگر پروتئین ها مانند سویا و همچنین یا کازئین عمل می کند. ورزشکاران ممکن می باشد بلافاصله بعد از ورزش جهت کمک به ترمیم عضلات از آن هم بهره بری و استفاده کنند. ولی باید توجه داشت پروتئین او همچنین، پودری سریع الاثر نیست. بلکه در طول تمرینات دقیق عمل می کند.

کافئین

کافئین یک ماده ی خیلی زیاد رایج در مکمل های اسپورت و ورزشی می باشد. چرا؟ به عقیده دکتر الیس: تولید کنندگان مکمل های غذایی، کافئین را دوست دارند! به آن دلیل که احساس می کنید تو را آماده تمرین می کند و همچنین همین دلیل تو را ترغیب می کند تا از آن مکمل اکثرا و بیشتر بهره بری و استفاده کنید. در واقع کافئین شامل مزایای فراوانی جهت ورزشکاران می باشد، دکتر کلمن نیز در آن خصوص می گوید: کافئین مزایای فراوانی جهت بعضی از ورزشکاران دارد به عنوان مثال به ورزشکاران استقامتی کمک کند تا اکثرا و بیشتر به فعالیت شان ادامه دهند.

ولی باید توجه داشت از آنجا که کافئین در همه جا وجود دارد، مانند مکمل ها، سودا، نوشابه های انرژی زا و همچنین شکلات انرژی زا، پس بدن به راحتی می تواند کافئین اکثرا و بیشتر از مستلزم و نیاز گرفتن کند. یک ورزشکار با آمادگی بدنی خوب، به روش طبیعی می تواند قبل از مسابقه خودش را آماده  مسابقه کند. ولی باید توجه داشت اضافه کردن مقدار بسیاری کافئین می تواند تو را بیش از حد دچار اضطراب و همچنین فشار کند. به هر حال در صورتی که به دنبال مصرف یک محرک هستید، کافئین نسبت به دیگر محرک ها ریسک کمتری دارد.

تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که بعضی از مکمل های "طبیعی" نیز در واقع حاوی مواد اعتیاد آور و مخدر، شامل ضد احتقان ها و همچنین یا سایر محرک ها خواهند بود که خطر تعامل با دیگر مواد اعتیاد آور و مخدر را در برخواهند داشت.

خطرات ناشی از مصرف مکمل های اسپورت و ورزشی

محتاط باشید! جلمه ی دو کلمه ای که دائما بایستی و حتما به آن هم توجه کنید. زیرا آن امکان وجود دارد، مکمل های اسپورت و ورزشی آنطور که به نظر می رسند، نباشند. بنابراین قبل از مصرف هر نوع مکملی دائما مطمئن باشید مکمل واقعا" حاوی تمام مواد ذکر شده بر روی برچسب باشد، مواد اضافی و همچنین هورمونی نداشته باشد و همچنین شامل دوز مناسب باشد.

دکتر کلمن در خصوص صنعت مکمل های اسپورت و ورزشی می گوید: صنعت مکمل، صنعت وحش می باشد ! جهت ورزشکاران حرفه ای، مکمل های آلوده می تواند پایان خط باشد، چه خط زندگی و همچنین چه خط ورزش حرفه ای.

نحوه بهره بری و استفاده ایمن از مکمل های اسپورت و ورزشی

هیچ وقت منکر آن واقعیت نمی شویم که مکمل ها می توانند عملکرد بعضی از ورزشکاران را بهبود ببخشند و همچنین همچنین شرکت های تولید کننده خوبی هم وجود دارند. ولی باید توجه داشت از آنجا که خطرات ناشی از مکمل ها واقعی و همچنین جدی خواهند بود، تو بایستی و حتما دائما مراقب باشید. سعی کنید قبل از مصرف و همچنین قبل از خرید هر نوع مکملی با یک فرد متخصص یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

بدانید که چرا می خواهید مکمل مصرف کنید، یعنی دلیل داشته باشید، خیلی از ورزشکاران متأسفانه هیچ دلیل منطقی غیر از آنکه "می خواهم قوی شوم" جهت مصرف مکمل ندارند! هرگز یک مکمل را به دلایل مبهم مانند "افزایش انرژی" مصرف نکنید. دقیقا" بدانید چه هست و همچنین چگونه کار می کند و همچنین چگونه به تو کمک می کند و همچنین آیا تو را به هدفتان می رساند؟ در کنار آن موارد سعی کنید به دنبال مکمل های با کیفیت مناسب باشید. تولید کنندگان معتبر مکمل های تولید شده را قبل از آنکه روانه بازار کنند، در آزمایشگاه های مستقل تست کرده اند. دقت کنید که مکمل ها تأیید شده توسط آزمایشگاه و همچنین یا NSF بین المللی باشد.

در پایان

حتی مصرف بیش از حد مکمل هایی با کیفیت بالا، هم اتلاف پول می باشد و همچنین هم می تواند خطرناک باشد. مکمل ها را جهت درست کردن سبک زندگی ناسالم خود بهره بری و استفاده نکنید، یعنی در صورتی که تو عادت های بدی دارید و همچنین یا خوب غذا نمی خورید، پس مکمل جهت تو مفید نیست. اکثر افرادی که روی اصولی مانند بهره بری و استفاده از یک رژیم غذای سالم و همچنین استراحت کافی تمرکز می کنند، خیلی اکثرا و بیشتر در عملکرد اسپورت و ورزشی موفق تر خواهند بود تا افرادی که تنها و فقط مکمل مصرف می کنند.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:webmd

عوارض و همچنین فواید مکمل های اسپورت و ورزشی – واقعیت ها در مقابل تخیلات در تاریخ ۱۶ September 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عوارض و همچنین فواید مکمل های اسپورت و ورزشی – واقعیت ها در مقابل تخیلات”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک