فواید شنا در دوران بارداری

فواید شنا در دوران بارداری

pregnancy 720x340 فواید شنا در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری فواید و همچنین مزایای بسیاری دارد شامل بالا رفتن قدرت بدنی و همچنین افزایش قدرت و همچنین تحمل دارد، سلامت مادر و همچنین همچنین سلامت نوزاد.ولی باید توجه داشت فواید شنا در دوران بارداری چیست؟شنا کردن جریان خون را بهبود می بخشد، کشیدگی طبیعی و همچنین قدرت ماهیچه ها را افزایش می دهد، و همچنین استقامت عضلات را به ارمغان می آورد. ولی باید توجه داشت دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش جهت دوران حاملگی آن هم می باشد که در حین شنا، تو که افزایش وزن دوران بارداری را تحمل می کنید در هنگام ورزش احساس بی وزنی می کنید و همچنین از طرف دیگر می قدرت گفت که تقریبا احتمال صدمه و همچنین جراحت در آن ورزش وجود ندارد. هنگام و زمانی که که در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می کنید که هیچ اضافه وزنی ندارید. بعلاوه، شنا موجب می شد که عضلات نیز اقتدار و قدرت و همچنین اوضاع بهتری پیدا کنند.

قبل از شروع آن ورزش، ابتدا با پزشک یا مامای خود مشورت نمایید. در صورتی که پیش از دوران حاملگی، یک شناگر دائمی بوده اید، احتمالا مشکلی جهت ادامه برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی خود نخواهید داشت. حتی در صورتی که شنا جهت تو اسپورت و ورزشی جدید می باشد، باز هم در صورت مراقبت های مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می توانید به آن هم بپردازید.

ورزش را به آرامی آغاز کنید، گرم کردن (پیش از ورزش) و همچنین سرد کردن (بعد از آن هم) را فراموش نکنید، و همچنین بیش از حد به خود فشار نیاورید. تنها و فقط به یاد داشته باشید: تو تنها می خواهید سالم و همچنین سرحال بمانید، پس فعالیت های شدید اسپورت و ورزشی را کنار بگذارید و همچنین چند دور شنا در طول یا عرض استخر به روش مداوم را جهت بعد از زایمان بگذارید، زیرا تو را بیش از حد خسته می کند.
نوعی از شنا را انتخاب کنید که برایتان راحت تر باشد. ترکیب متناوبی از شنای پروانه با شناور شدن بر سطح آب به روی پشت در حالی که با پا ضربات آرامی به آب می زنید، می تواند یک تمرین مناسب باشد. دقت کنید که در صورتی که در ناحیه مفصل شرمگاهی خود (در جلوی لگن) احساس درد می کنید، از شنای پروانه خودداری کنید.

سه ماهه اول:

telegram elmevarzesh1 فواید شنا در دوران بارداری

در صورتی که قدرت بدنی تو اجازه می دهد، به صورت یک روز در میان به مدت ۲۰ دقیقه شنا کنید تا بهترین بهره را از آن ورزش ببرید. در صورتی که شنا، اولین فعالیت صبحگاهی تو باشد، می تواند حالت تهوع صبحگاهی (ویار) را از بین ببرد و همچنین انرژی کافی جهت طول روز به تو بدهد.

سه ماهه دوم:

با افزایش دوران حاملگی، نیازی به متوقف کردن شنا نیست، زیرا آن فعالیت اسپورت و ورزشی جهت تو آسان می باشد. آب در حین تمرین از مفاصل و همچنین رباط های تو محافظت می کند و همچنین از بروز آسیب دیدگی یا گرم شدن بیش از حد بدن تو جلوگیری می کند.

سه ماهه سوم:

احتمالا تو نیازی به تغییر برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی خود نخواهید داشت، ولی باید توجه داشت بهره بری و استفاده از مایو مخصوص یا لباس شنای دوران حاملگی می تواند اوضاع بهتری را جهت تو ساخته یا ایجاد کند. به دنبال کلا سهای ورزش های سبک آبی بگردید که در اطراف محل سکونت تو برگزار شده و همچنین مربی لایقی داشته باشد. از دستورالعمل های کلی جهت جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، بهره بری و استفاده کنید.

منبع: ninisite.com

فواید شنا در دوران بارداری در تاریخ ۴ December 2012 | 10:07 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فواید شنا در دوران بارداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک