موارد و نکات تغذیه ای جهت رشد عضلات و همچنین تناسب اندام

موارد و نکات تغذیه ای جهت رشد عضلات و همچنین تناسب اندام

شاید تو هم شنیده باشید که شکم شش تکه در آشپزخانه ساخته می می شود. با آن وصف شاید برایتان آن سؤال پیش آید که؛ پس سهم حجم انبوه تمرینات چه می می شود؟ بر آن  باور داریم که تمرکز مناسب در تمرین و همچنین شکل و همچنین تکنیک صحیح تمرینات جهت حداکثر سود از تمرینات مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد. ولی باید توجه داشت با آن وصف بارها شاهد آن بوده ایم که ورزشکار مشتاقانه سخت تمرین کرده ولی باید توجه داشت نتوانسته به پس نتیجه آن می شود که مطلوب برسد! چرا؟ زیرا و به درستی که رژیم غذایی او مناسب نبوده و همچنین  به مقدار و اندازه کافی مواد مغذی مناسب نداشته می باشد تا از آن هم ها جهت از دست دادن چربی و همچنین رشد عضلات بهره بری و استفاده کند.

nutrition for muscle growth موارد و نکات تغذیه ای جهت رشد عضلات و همچنین تناسب اندامموضوع تغذیه خیلی زیاد با اهمیت بوده و همچنین مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد بدانید که تغذیه تنها و فقط به معنی کربوهیدرات و همچنین پروتئین نیست، نوع رژیم غذایی ورزشکار ارتباط مستقیمی با بدن بدون چربی و همچنین عضلانی دارد. در آن مطلب علم ورزش چند نقطه در خصوص مواد غذایی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را برایتان توضیح می دهد.

چربی بخورید!

هیچ وقت چربی موجود در رژیم های غذایی را  با چربی بدن  مقایسه نکنید، زیرا و به درستی که برابر نیستند. در واقعیت و حقیقت جذب ویتامین های A، D، E و همچنین K که شامل ویتامین های ضروری خواهند بود که باعث استحکام و همچنین بهبود استخوان ها، رشد بافت ها، عملکرد سیستم ایمنی و همچنین انتقال آنتی اکسیدان ها می شوند، جهت جذب به چربی مستلزم و نیاز دارند.

telegram elmevarzesh1 موارد و نکات تغذیه ای جهت رشد عضلات و همچنین تناسب اندام

در صورتی که رژیم غذایی ما یک رژیم غذایی با چربی کم باشد، قبل از آنکه در جذب ویتامین ها با مشکل مواجه خواهیم شد،  بطور مداوم احساس گرسنگی کرده و همچنین از خستگی روحی رنج می بریم. سعی کنید مواد غذایی حاوی چربی های تک یا اشباع نشده چند واحدی مانند بادام، آوکادو، روغن زیتون، ماهی ساردین، گردو و همچنین ماهی سالمون وحشی را مصرف کنید. همچنین آن مواد غذایی با پروتئین غنی شده که هم احساس سیری را به تو می دهد و همچنین جهت مدت طولانی انرژی بدن تو را تضمین می کند.

گوشت کمتری مصرف کنید

عضلات جهت بازسازی تارهای عضلانی آسیب دیده در جریان تمرین و همچنین تولید سلول های جدید به پروتئین مستلزم و نیاز دارند و همچنین گوشت آن پروتئین را با ۹ اسید آمینه ضروری جهت حمایت از آن فرآیند فراهم می کند. چه خبری از آن بهتر!  ولی باید توجه داشت گوشت شامل اسیدیته بالایی بوده و همچنین هضم مشکلی دارد که منجر  به نفخ، یبوست و همچنین  بی حالی و همچنین رخوت می می شود. همچنین زیاده روی در  مصرف گوشت خطر ابتلا به بیماری قلبی و همچنین دیابت را بالا برده و همچنین حتی با بعضی از اشکال سرطان مرتبط می باشد.

ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی ساردین و همچنین همچنین لبنیات منابع پروتئین کاملی خواهند بود. می توانید بهترین منابع غذایی پروتئین را نیز مطالعه کنید. آن مواد غذایی به عنوان عامل مؤثر در عضله سازی و همچنین  جهت متابولیک یا سوخت و همچنین ساز ویتامین های محلول در چربی مورد مستلزم و نیاز خواهند بود. ماهی ترکیباتی از امگا-۳ را  فراهم می کند و همچنین به کاهش کلسترول نیز کمک می کند. از تخم مرغ نیز غافل نشوید، چرا که استاندارد طلایی تغذیه را برنده شده می باشد! یک تخم مرغ ۷۵ کالری، ۷ گرم پروتئین،آهن، امگا-۳ و همچنین مواد معدنی، کاروتنوئید، آنتی اکسیدان قدرتمند که رادیکال های آزاد را خنثی می کند را دارا می باشد.

در انتخاب تخم مرغ نیز دقت کنید، در صورتی که زرده تخم مرغ نارنجی می باشد تو به بهترین ماده غذایی دست یافته اید! ولی باید توجه داشت در صورتی که  زرده آن هم کم رنگ می باشد، مرغ مادر  به احتمال زیاد بیش از حد دچار مضر و همچنین بد تغذیه بوده می باشد. در صورتی که هم نمی خواهید از مواد غذایی حیوانی بهره بری و استفاده کنید، می توانید از دانه ها، آجیل و همچنین حبوبات بهره بری و استفاده کنید که به خوبی پروتئین بدن را تأمین می کنند. البته آن مواد غذایی شامل مقدار بسیاری کربوهیدرات خواهند بود، بنابراین ازآن ها به عنوان ماده اصلی بهره بری و استفاده نکنید ولی باید توجه داشت به عنوان مکمل غنی از پروتئین گیاهی مصرف کنید.

مواد غذایی گیاهی بیشتری مصرف کنید

گیاهان سبز با توجه به تراکم مواد مغذی شامل کالری کمی خواهند بود. آن گیاهان قبل از آنکه می توانند در روند رشد عضلات به تو کمک کنند، حتی جهت تعادل وزن و همچنین یا کاهش وزن نیز مفید خواهند بود. قبل از آن می توانند موجب سم زدایی روده، تنظیم قند خون و همچنین مقاومت به بیماری شوند. به عنوان مثال اسفناج شامل بیشترین پروتئین جهت ساخت عضلات می باشد یا خردل سبز شامل که شامل آنزیم های سم زدا جهت حمایت از اندام های بدن می باشد.

ثابت قدم باشید

مشکلی نیست که در چه مسیری از جاده رژیم غذایی پا می گذاریم، مهمترین انتخابی که می توانیم داشته باشیم، آن می باشد که از همه مواد غذایی بهره بری و استفاده کنیم. سعی کنید از مواد غذایی فرآوری شده یا بسته بندی شده بهره بری و استفاده نکنید، دائما اولین انتخاب تو، مواد غذایی جدید و تو و تازه باشد، مانند مثال تخم مرغ.  بهره بری و استفاده از همه مواد غذایی، توانایی بدن ما را جهت خود درمانی و همچنین خود تنظیمی حمایت می کند،  بنابراین تو خود واقعی بدنتان که سالم و همچنین بدون چربی می باشد را خواهید داشت.  تو آن اقتدار و قدرت را دارید،  بدنی را که می خواهید، خلق کنید، ولی باید توجه داشت سفر تو جهت آن راه  با انتخاب مواد غذایی و همچنین  از آشپزخانه آغاز می می شود.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: mindbodygreen

موارد و نکات تغذیه ای جهت رشد عضلات و همچنین تناسب اندام در تاریخ ۸ January 2015 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موارد و نکات تغذیه ای جهت رشد عضلات و همچنین تناسب اندام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک