ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان

ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان

در حال حاضر تو تعادل خوبی دارید و همچنین مراقب هستید تا از زمین خوردن و همچنین شکستن استخوان هایتان جلوگیری کنید ولی  با افزایش سن ، تو بایستی و حتما بتوانید از خودتان بطور مستقل نگهداری کنید.ورزش های تعادلی به حفظ  و همچنین  افزایش تعادل در سالمندان کمک می کند. آن ورزش ها ویژه افرادی می باشد که معظلات و مسائل و مشکلات تعادلی دارند یا شامل شرایط خاص ارتوپدیک خواهند بود. در صورتی که شامل شرایط خاص نمی باشید و همچنین تمایل دارید آن ورزش ها را انجام دهید قبل از شروع ورزش های تعادلی حتما با پزشک خود مشورت کنید. سعی کنید ورزش های تعادلی را روزی یک بار و همچنین در اکثرا و بیشتر روز های هفته انجام دهید.

۱-بلند کردن ساق پا به طرف جلو

جهت آن ورزش و همچنین سایر ورزش های تعادلی دیگر، مستلزم و نیاز به یک تکیه گاه مانند میز، دیوار یا یک صندلی سنگین دارید تا با یک دست و همچنین در حالت ایستاده به آن هم تکیه دهید. در حالت ایستاده با انگشتان دست به سطح تکیه دهید. در صورتی که نمی توانید به جایی تکیه کنید از کسی بخواهید که تو راکمک کند. یکی از پاهای خود را با آرامی از روی کف زمین بلند کنید و همچنین به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. آن عمل را ۵ بار تکرار کنید و همچنین سپس پای خود را عوض کنید. حالا سعی کنید بدون تکیه گاه آن ورزش را تکرار کنید. سعی کنید آن ورزش را یک بار هم با چشم بسته بدون تکیه به جایی انجام دهید.

Improve balance in elderly elmevarzesh ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان

telegram elmevarzesh1 ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان

۲-نشانه گیری پنجه دست به طرف جلو

پاها را به مقدار و اندازه عرض شانه از هم باز کنید. دست ها را به مقدار و اندازه شانه بالا آورید به طوری که کف دست ها به طرف جلو باشد. دست راست را از شانه تا نوک انگشت کشیده و همچنین پای چپ خود را به طرف جلو بگذارید و همچنین در حالی که پنجه پا با سطح زمین تماس دارد ، پنجه پا را به طرف پایین متمرکز کنید. آن عمل را با دست و همچنین پای مخالف هم حداقل ۵ بار تکرار کنید.

۳-ایستادن روی یک پا

پاهایتان را به مقدار و اندازه عرض شانه باز کنید و همچنین دست هایتان را کاملا به طرف جلو بکشید. پای چپ را بلند کنید و همچنین آن هم را به طرف عقب خم نموده، به مدت ۵ ثانیه نگهدارید. آن عمل را ۵ بار تکرار نموده سپس پایتان را عوض کنید. همچنانکه سعی می کنید آن عمل را بهبود بخشید، در طول روز هم ایستادن روی یک پا را تمرین کنید. جهت مثال هنگام شستن ظروف روی یک پا بایستید. هر چه اکثرا و بیشتر تمرین کنید، تعادل تو بهبود می یابد.

Improve balance in elderly1 elmevarzesh ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان

۴-ورزش تای چی

ورزش تای چی (نوعی اسپورت و ورزشی رزمی ملایم چینی می باشد که باعث سلامتی، افزایش طول عمر و همچنین آرامش روحی می گردد. آن ورزش معمولا به صورت تیمی هنگام صبح انجام می می شود.)
تای چی ورزش فیزیکی آرام، غیر رقابتی و همچنین راه رفتنی می باشد. جهت انجام ورزش تای چی بایستید و همچنین یکسری حرکات مشخص و همچنین آرام را بدون توقف انجام دهید. مطالعات نشان داده می باشد که تای چی تعادل را بهبود می بخشد و همچنین مانع افتادن اشخاص پیرتر می می شود. تمرین های تای چی در بلند مدت عملکرد تعادلی زانو را بهبود می بخشد. در صورتی که چه تای چی عموما ورزش سالمی می باشد ولی باید توجه داشت قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید. آن ورزش جهت رفع معظلات و مسائل و مشکلات مفاصل، ستون فقرات و همچنین قلب مناسب می باشد.

ترجمه: نرگس رحمتی

 WWW.MAYOCLINIC.COM

ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان در تاریخ ۲۷ December 2012 | 8:46 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ورزش های جهت افزایش تعادل در سالمندان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک