۵ قانون جهت انتخاب مکمل مناسب

۵ قانون جهت انتخاب مکمل مناسب

بهره بری و استفاده ورزشکاران از مکمل جهت بالا بردن قدرت و همچنین آمادگی بدن، افزایش یافته می باشد، زیرا سعی دارند بیشترین بهره را از فعالیت اسپورت و ورزشی خود بدست آورند. با آن وصف قبل از آنکه مکمل ها می توانند فریب دهنده باشند، اطلاع از چگونگی مصرف آن هم ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ولی باید توجه داشت با وجود تعداد بسیاری از مکمل های متنوع و گوناگون و مختلف در بازار، تو چگونه می دانید که انتخاب تو مطمئن و همچنین مؤثرخواهد بود؟ ۵ قانون انتخاب مکمل مناسب راهنمای تو جهت انتخاب مکمل می باشد.

supplement ۵ قانون جهت انتخاب مکمل مناسبقانون اول: به ترکیب اختصاصی مواد تشکیل دهنده یا عناصرآن توجه کنید

قبل از آنکه اقدام به تهیه مکمل کنید، مواد تشکیل دهنده آن هم را مطالعه کنید، نه تنها و فقط اطلاعات تغذیه ایی!  تو به بررسی کردن مواد تشکیل دهنده مکمل ها  مستلزم و نیاز دارید تا مطمئن شوید که می دانید چه ماده ای را مصرف می کنید. تعداد بسیاری از مکمل ها، فهرستی به نام ترکیب اختصاصی به عنوان مواد تشکیل دهنده دارند که تیمی از مواد تشکیل دهنده می باشد و همچنین  قسمتی از فرمول مخصوص سازنده می باشد. ایمنی هر مکملی می توانید سوال برانگیز باشد، زیرا و به درستی که آن امکان وجود دارد حاوی دوز بالای از محرک ها و همچنین یا مواد مضر باشد.

قانون دوم: به اسید آمینه شاخه ای یا BCAAs توجه کنید

telegram elmevarzesh1 ۵ قانون جهت انتخاب مکمل مناسب

پس نتیجه آن می شود که تحقیقات آن را به اثبات رسانده می باشد که آن اسید آمینه به کاهش صدمات عضلانی ناشی از تمرین کمک کرده و همچنین موجب بهبود ترکیبات پروتئینی عضلات می می شود. در صورتی که مکملی که بهره بری و استفاده می کنید حاوی آن اسید آمینه نباشد، ریکاوری طولانی تری خواهید داشت و همچنین زمان بیشتری  طول می کشد تا پس نتیجه آن می شود که تمرینات خود را ببینید.

قانون سوم: اگرخیلی خوب به نظرمی رسد، شاید درست باشد!

دائما آن را به خاطر داشته باشید که هیچ دارو و همچنین یا مکملی وجود ندارد که  معجزه کند و همچنین آن مکمل هم در اختیار تو باشد! در واقع هیچ چیزی نمی تواند بهتر از یک رژیم غذایی مناسب و همچنین تمرین سخت در  باشگاه باشد. ولی باید توجه داشت انتخاب درست مکمل می تواند به تو کمک کند، بنابراین با بهره بری و استفاده هوشیارانه از محصولاتی که  مورد تأیید همه خواهند بود و همچنین بازخورد مناسبی داشته می باشد در روند انتخاب مکمل به تو کمک می کند.  دقت کنید در صورتی که مکملی را به تو معرفی کردند که خیلی زود از آن هم پس نتیجه آن می شود که گرفته اند و همچنین یا هر مکمل غیره ای را که خواستید مصرف کنید بایستی و حتما حاوی برچسب تأیید ثالث مانند فارماکوپیا(مجموعه فرمول ها) آمریکایی، بنیاد بین المللی علوم و همچنین بهداشت (NSF)، شرکت های تست کننده مکمل های اسپورت و ورزشی (HFL) وگروه کنترل کننده مواد ممنوعه باشد.

قانون چهارم: در مصرف موادکافئین دار زیاده روی نکنید

ممکن می باشد دوز بالای کافئین در مکمل ها دوست داشتنی و جذاب باشد ولی باید توجه داشت می تواند به بدن تو آسیب برساند. بهره بری و استفاده بیش از حد کافئین نه تنها باعث اعتیاد به آن هم می می شود بلکه باعث افزایش استرس بر کلیه ها و همچنین کبد می می شود، به روش کلی مصرف کافئین نباید اکثرا و بیشتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز باشد. بنابراین در هنگام انتخاب مکمل به آن نقطه نیز توجه داشته باشید که مقدار و اندازه و میزان استانداردی از کافئین را داشته باشد.

قانون پنجم: مردان و همچنین زنان ورزشکار می توانند از مکمل مشابه بهره بری و استفاده کنند

هر مکملی که اکثرا و بیشتر جهت یک جنس ویژه ای در نظرگرفته می می شود احتمالا" در تبلیغات سود جویانه مورد بهره بری و استفاده قرار می گیرد و همچنین یا دوز  نامطمئنی از هورمون ها را در مواد تشکیل دهنده خود دارد. در اکثرا و بیشتر موارد، مردان و همچنین زنان ورزشکار به مکمل های متنوع و گوناگون و مختلف مستلزم و نیاز ندارند، ولی باید توجه داشت جهت زنان ورزشکار آگاهی کافی از مقدار و اندازه و میزان مصرف آهن و همچنین کلسیم  مهم می باشد. مصرف کم کلسیم می تواند باعث شکستگی استرسی ناشی از فشار تمرین در آن هم ها می شود و همچنین آهن جهت افزایش اجراهای استقامتی مستلزم و نیاز می باشد. مکمل ها می توانند مفید و همچنین کمک کننده باشند، ولی باید توجه داشت ما نمی توانیم بگوییم آن کافیست، مصرف غذای مناسب و همچنین تمرین سخت در باشگاه بیشترین اهمیت را دارد.

همراهان گرامی: آیا تا به حال مکمل مصرف کرده اید و همچنین یا مصرف می کنید؟ آیا آن هم ها به تو در بدست آوردن پس نتیجه آن می شود که بهتر از تمرینات به تو کمک کرده اند یا نه؟ آیا  برچسب مواد تشکیل دهنده روی مکمل ها را مطالعه می کنید؟ آیا آن مطلب توانسته می باشد به تو کمک کرده باشد؟ لطفا جهت ما نظر ارسال کنید تا هم از تو اطلاع مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را بدست آوریم.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: livestrong

۵ قانون جهت انتخاب مکمل مناسب در تاریخ ۱۲ November 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۵ قانون جهت انتخاب مکمل مناسب”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک