۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندام

۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندام

هر زمان صحبت از بدنسازی و همچنین اقتدار و قدرت می می شود، همه ی ما به خوبی می دانیم غذاهای بسیاری خواهند بود که نیازهایی تغذیه ای ما را برطرف و همچنین محرک های آنابولیک را فراهم می کنند. ولی باید توجه داشت غذاهای غیره ای خواهند بود که کمتر شناخته شده اند و همچنین دست کم گرفته می شوند. در حالی که آن هم تأثیر مشابه را می توانند داشته باشند. به خودتان آن لطف را بکنید و همچنین به دنبال آن غذا ها بروید. آن ها را به برنامه جذاب و جالب و خوب ی هفتگی غذایی خود اضافه کنید تا از رشد اقتدار و قدرت و همچنین ریکاوری حمایت کنید.

bodybuilding food ۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندامصدف خوراکی

صدف حاوی روی می باشد که نقش بزرگی در تولید هورمون به عهده دارد. آن واقعیت و حقیقت را هر کسی که وزنه می زند می داند. یک بررسی نشر یافته شده شده در سال شمسی ۲۰۱۱ نشان می دهد که مصرف یک مکمل روی توسط ورزشکاران تمرین دیده به مدت ۴ هفته ( ۳۰ میلی گرم / روز ) قبل از یک تمرین فرسایشی، نسبت به دارونما باعث افزایش تستوسترون بعد از تمرین شد. نویسندگان آن را نیز گفتن کردند که روی عملیات تغییر پیدا کردن آندروستندیون (آندروستندیون یکی از هورمون های می باشد که از فوق کلیه ترشح می می شود و همچنین به تستسترون تغییر پیدا کردن می می شود) به تستوسترون را افزایش می دهد، و همچنین زمانی که آن با تمرین تلفیق می شود، باعث افزایش تولید تستوسترون می می شود. غذاهایی مانند جگر مرغ و همچنین تخم کادو هم شامل روی خواهند بود.

ماست یونانی

telegram elmevarzesh1 ۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندام

ماست یونانی از تغییر شکل مایع و همچنین کربوهیدرات ماست معمولی تولید می می شود و همچنین پروتئین بیشتری در خود دارد. فرآیند تغییر شکل جهت تولید ماست یونانی کاسئین تولید می کند، کاسئین یک پروتئین دیر هضم می باشد که آمینو اسید را در خون آزاد می سازد. یک بررسی در ۲۰۱۲ نشان داد که مصرف کاسئین قبل از خواب سطح آمینو اسید خون را بالا می برد. آن در طول شب بدست آمد و همچنین باعث افزایش ۲۲ درصدی ساخت پروتئین شد. بسته به مستلزم و نیاز تو از کالری، تو می توانید ماست یونانی پرچرب یا کم چرب را مصرف کنید تا تلاش های تو جهت ساخت عضله به ثمر بنشیند. ولی باید توجه داشت دائما به دنبال نوع ساده ی آن هم باشید تا از شکر اضافی دوری کنید.

استیک ( یا هر غذای غیره ای که چربی اشباع شده دارد )

بدنسازان بسیاری می توانند از چربی های اشباع شده سود ببرند ( استیک، تخم مرغ، لبنیات پرچرب و همچنین ماکیان ). یک بررسی نشر یافته شده شده در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی به روش تصادفی ۴۵ مرد را جهت مصرف رژیم چربی بالا / فیبر کم یا چربی کم / فیبر بالا انتخاب کرد. آن مردان جهت ۱۰ هفته هر کدام از آن رژیم ها را دنبال کردند. جهت هر تیم دوره های چربی بالا / فیبر کم ۱۳ قسمت و بخش تستوسترون بیشتری را نسبت به دیگر دوره دارا بود.

بررسی غیره ای از ژورنال بین المللی علم پزشکی جدید اسپورت و ورزشی از ۸ ورزشکار قدرتی و همچنین ۱۰ فرد غیر ورزشکار بهره بری و استفاده کرد. بعد از مقایسه ی آنالیز رژیم اشخاص و همچنین آزمایش خون آن هم ها، نشان داده شد که تنها و فقط ورزشکاران قدرتی ارتباط محکمی بین چربی دریافتی و همچنین سطح تستوسترون آن هم ها وجود داشت. آن به چه معناست؟ مشخص می کند که در صورتی که تو با وزن زیاد تمرین کنید و همچنین رژیمی با چربی اکثرا و بیشتر به مصرف برسانید، در مقایسه یک سبک زندگی نرمال فعال و همچنین رژیم پر چربی تر، افزایش بیشتری در آزمایش خواهید دید.البته، مقدار چربی های اشباع شده را به اکثرا و بیشتر از ۱۵ % کالری های هر روز خدا مصرفیتان نرسانید. جهت سلامتی، از چربی های ترانس نیز دوری کنید.

Steak ۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندامجو ( و همچنین دیگر غذا های فیبر دار )

دست کم گرفته شده و همچنین کم ارزش گذاری شده، فیبر آب بسیاری در خود دارد و همچنین به مدفوع انسان حجم می بخشد. از دیگر فواید آن هم، فیبر نقش تراشیدن را در سلول های روده اعمال می کند. فیبر همچنین می تواند ماده های شیمیایی مضر را رقیق کند یا با آن هم ها ترکیب می شود تا جلوی فعالیت آن هم ها را بگیرد. فیبر همچنین سرعت انباشته شدن پس مانده های غذایی در پروسه ی هضم غذا را افزایش می دهد. بهترین مثال یک غذای فیبردار جو دو سر می باشد. یک وعده شامل مقدار و اندازه و میزان بسیاری کربوهیدرات و همچنین ۱۳ قسمت و بخش از مستلزم و نیاز هر روز خدا ی فیبری تو می باشد. بسیاری از شهروندان و مردم شهر، حتی ورزشکاران قدرتی، دچار کمبود فیبر خواهند بود. مردان بزرگسال هر روز خدا بایستی و حتما ۴۰ گرم فیبر مصرف کنند. آن مقدار جهت زنان بزرگسال ۲۵ گرم می باشد. آن اعداد بر اساس رژیمی بر پایه ی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری می باشد. در صورتی که تو کالری بیشتری مصرف می کنید تا وزنتان افزایش پیدا کند، مستلزم و نیاز به فیبر بیشتری نیز دارید.

از آنجایی که فیبر خودش آهسته هضم می می شود، قبل از جلسه تمرینی نباید فیبر بسیاری مصرف کنید. ولی باید توجه داشت بعد از جلسه تمرین مصرف زیاد فیبر کار مفیدی می باشد. معمولا" تا ۲ ساعت بعد از تمرین، بهترین زمان جهت مصرف مواد تغذیه ای مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت آغاز مرحله بازیابی و همچنین بازسازی می باشد. بهترین کار آن می باشد که غذاهای با فیبر بالا را در طول دیگر وعده های غذایی مصرف کنید. که می تواند شامل حبوبات و همچنین محصولات حبوباتی، میوه ها، سبزی ها، دانه ها، آجیل و همچنین لوبیا باشد. همچنین غذا های غنی از فیبر مانند سیب، مرکبات، هویج، لوبیا، گلابی و همچنین جو را فراموش نکنید.

گریپ فروت

گریپ فروت شامل مقدار بسیاری از ویتامین C می باشد، تا به سیستم سوخت و همچنین ساز تو کمک کند. مطالعات نشان داده می باشد که ویتامین C توانایی چربی سوزی دارد و همچنین یک گریپ فروت نصفه حدود ۴۰ میلی گرم از ویتامین C را دارد. مطالعات همچنین نشان داده اند که مواد شیمیایی موجود در گریپ فروت ممکن می باشد باعث کاهش انسولین می شود که منجر به افزایش چربی سوزی خواهد شد. زمانی که انسولین پایدار می باشد، بدن انرژی را مؤثرتر مصرف می کند. در یک بررسی ۱۲ هفته ای انجام شده توسط مؤسسه اسکریپس، محققان کشف کردند افرادی که قبل از هر وعده یک نصفه گریپ فروت به مصرف رساندند، یک کیلو و همچنین نیم از دست دادند، در حالی که افرادی که آن هم وعده ها را بدون خوردن گریپ فروت مصرف کردند تنها ۲۲۰ گرم از دست دادند.

چغندر

ارزش چغندر و همچنین آب ریشه ی چغندر در توانایی آن هم ها در افزایش تولید نیتریک اکسید بدن نهفته می باشد. گازی که که باعث انبساط رگ های خونی می می شود تا خون روان تر در آن هم ها جریان پیدا کند. گردش خون روان تر به اکسیژن اکثرا و بیشتر و همچنین رساندن غذای اکثرا و بیشتر به عضله و همچنین دیگر بافت ها منجر می می شود. آن پیشرفت به افزایش عملکرد و همچنین ریکاوری ورزشکار کمک شایانی می کند که جهت حجم عضله نیز حیاتی می باشد. یک بررسی نشان می دهد که خوردن دو چغندر متوسط ۱ ساعت و همچنین ۱۵ دقیقه قبل از تمرین منجر به بهبود عملکرد ورزشکاران شد و همچنین مقدار و اندازه و میزان اکسیژنی که ورزشکاران جهت به پایان رساندن تمرین مستلزم و نیاز داشتند را کاهش داد.

Beets Beetroot ۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندامگوشت گاو و همچنین کره

گوشت گاو و همچنین کره علفخوار خیلی زیاد بهتر از گوشت و همچنین کره ی معمولی می باشد ( گاوی که گندم مصرف کرده می باشد)، اکثرا و بیشتر به آن دلیل که مواد مفید بیشتری مانند سی ال ای در خود دارد. بسته به پرورش گاو،  گوشت علفخوار ۲ تا ۵ برابر امگا ۳ بیشتری از نوع دیگرش دارد. به همچنین و علاوه، تحقیقات نشان می دهد که گوشت علفخوار استاریک اسید بیشتری دارد که سطح کلسترول خون را افزایش نمی دهد.

موز

موز شامل آنزیم بروملاین می باشد که بعضی مطالعات نشان می دهند شور جنسی و زناشویی و جنسی یک مرد را افزایش می دهد. موز همچنین سرشار از ویتامین B مانند ریبوفلاوین می باشد. بروملاین در آناناس نیز به وفور یافت می می شود که جهت قرن ها در آمریکای مرکزی و همچنین جنوبی جهت درمان سؤهاضمه و همچنین التهاب مورد بهره بری و استفاده قرار گرفته می باشد.

انگور

پوست انگور قرمز شامل رسوراترول می باشد. یک ماده ی آلی که در خود پلیفنول دارد. مثل بسیاری از میوه ها و همچنین سبزیجات، آن پلیفنول ها به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند و همچنین می توانند رادیکال های آزاد را تمیز کنند. آن مولکول های ناپایدار تأثیر تخریبی روی بدن و همچنین بسیاری از سیستم های آن هم دارند. رسوراترول معمولا" در شراب قرمز یافت می می شود. در تولید شراب سفید پوست گرفته می می شود. به همین دلیل رسوراترول کمتری دارند. همچنین می تواند به عنوان یک مکمل نیز خریداری می شود. رسوراترول موجود در انگور یک بازدارنده ی آروماتاز می باشد. آروماتاز یک آنزیم می باشد که تستوسترون و همچنین دیگر آندروژن ها را به استروژن تغییر پیدا کردن می کند.جلوگیری از آن عمل یک فاکتور مهم جهت افرادی می باشد که می خواهند استروژن خود را کم کنند تا بتوانند افزایش حجم را ادامه دهند. امری که با افزایش تستوسترون امکان پذیر می باشد.

نقطه ی پایانی : تمرکز رسوراترول اکثرا و بیشتر در پوست انگور قرمز می باشد تا شراب قرمز. میوه را مصرف کنید و همچنین از نوشیدنی دوری کنید.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: bodybuilding

۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندام در تاریخ ۳۰ November 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۹ ماده ی غذایی عالی جهت بدنسازی و همچنین تناسب اندام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک