اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان

اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان

زندگی ماشینی امروزه و همچنین آپارتمان نشینی یکی از پهناور و بزرگ ترین معضلات آن دوران شده می باشد؛ عدم تحرک کافی در کودکان، به دلایل شرایط زندگی و همچنین شرایط محیط زندگی، علاقمندی افراطی  نسبت به کامپیوتر و همچنین تلویزیون و همچنین بی توجهی والدین در آن خصوص، همچنین شرایط و همچنین رژیم های غذایی بد و همچنین نامناسب باعث شده که ما امروزه کودکان چاق و همچنین شامل اضافه وزن را اکثرا و بیشتر در اطرافمان ببینیم؛ و همچنین شاید یکی از آن کودکان، کودک ما باشد!مستلزم و نیاز و همچنین توجه به چاق شدن کودکان خیلی زیاد مهم تر از خرید بازی های جدید کامپیوتری جهت آنان می باشد.

Betball90 468 اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان

Obese Children اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان

عوامل خطرساز جهت بیماری های قلبی مثل کلسترول بالا و همچنین فشار خون بالا ، در کودکان یا جوانان و نوجوانان چاق نسبت به همسالان غیرچاق خود اکثرا و بیشتر دیده می می شود .تیپ ۲ دیابت که سابقاً در بالغین دیده می شد امروزه در کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان شیوع چشمگیری پیدا کرده می است و خواهد بود.چاق شدن و همچنین اضافه وزن با بوجود آمدن دیابت نوع ۲ ارتباط و رابطه نزدیک دارند .خطر چاق شدن و همچنین اضافه وزن بزرگسالی در افرادی که در کودکی یا نوجوانی اضافه وزن داشته اند ۷۰ قسمت و بخش اکثرا و بیشتر می باشد . آن خطر در صورتی که پدر یا مادر فرد نیز دچار چاق شدن و همچنین اضافه وزن باشند اکثرا و بیشتر خواهد بود.

بالغین چاق و همچنین شامل اضافه وزن در خطر بیشتری جهت ابتلا به بیماری های قلبی عروقی  دیابت نوع ۲ – فشار خون بالا و همچنین بعضی از انواع سرطان خواهند بود.یکی از تاثیرات و همچنین اثرات مهم داشتن اضافه وزن در کودکان ، کاهش اعتماد به نفس و همچنین گوشه گیری و همچنین دپرسیون در آن هم ها می باشد چرا که آن هم ها مانند همسالان خود نمی توانند در بازی های تیمی موفق باشند و همچنین حتی از سوی همسالان خود مورد تمسخر واقع می شوند.

telegram elmevarzesh1 اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان

دلایل اضافه وزن و همچنین چاق شدن

  • مسائل ژنتیکی و همچنین سبک زندگی و همچنین چگونگی تغذیه عوامل مشخص کردن کننده وزن کودک خواهند بود
  • نداشتن فعالیت بدنی کافی و همچنین الگوهای تغذیه ای نامناسب نقش اصلی در اضافه وزن کودک دارند
  • الگوی زندگی امروزی از فعالیت بدنی آدمها خیلی زیاد کاسته می باشد .
  • تلویزیون ، کامپیوتر ، بازی های ویدوئویی ، جایگزین بازی های کودکان و همچنین فعالیت بدنی آن هم ها را شده می باشد

مشخص کردن مقدار اضافه وزن در کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان

رفت و آمد و مراجعه به پزشکان و همچنین مهندسین و متخصصین تغذیه در جهت مشخص کردن مقدار و اندازه و میزان اضافه وزن توصیه می می شود.BMI یا شاخص توده بدنی با مقدار و اندازه گیری قد و همچنین وزن محاسبه می می شود و همچنین با مقادیر جداول رشد با توجه به سن و همچنین جنس کودک مقایسه می می شود.

توصیه های عمومی

کودکان شامل اضافه وزن نیازمند حمایت های روانی ویژه ای از سوی والدینشان خواهند بود ، آن هم ها را می بایستی و حتما از آن که دوستشان می دارید و همچنین مورد پذیرششان هستید چه چاق باشند چه نباشند مطمئن سازید.سعی کنید فرزند تو احساس تفاوت با دیگر فرزندانتان نکند بجای آنکه مستقیماً روی اضافه وزن او متمرکز شوید به تدریج با تغییر الگوی غذایی و همچنین فعالیت بدنی ،‌ اضافه وزن او را اصلاح کنید.

سعی کنید مدل خوبی جهت فرزندتان باشید . فرزندتان قبل از هر چیز به سبک زندگی تو نگاه می کند . در صورتی که عادات غذایی سالم داشته باشید و همچنین اهل ورزش باشید فرزندتان نیز از تو یاد خواهد گرفت.بایستی و حتما بدانید که یک هدف مناسب جهت اصلاح اضافه وزن یک کودک حفظ وزن فعلی می باشد تا به مرور زمان با افزایش قدی اضافه وزن او جبران می شود.

پیشنهاداتی جهت فعالیت بدنی

فعال و همچنین شاداب باشید . توصیه می می شود که بزرگسالان حداقل روزی ۳۰ دقیقه و همچنین کودکان ۶۰دقیقه بدوند تا فعالیت بدنی متوسط داشته باشند . جهت آنان که می خواهند اضافه وزنشان را کاهش دهند یا از اضافه شدن وزنشان جلوگیری کنند فعالیت بدنی بیشتری توصیه می می شود.خانواده ها می بایستی و حتما جهت فعالیت بدنی افرادشان برنامه جذاب و جالب و خوب ای لذت قسمت و بخش و همچنین قابل اجرا تهیه کنند . تا همه افراد خانواده بدون غفلت به ورزش و همچنین شادی بپردازند.خانواده ها می بایستی و حتما محیط امن جهت فرزندان و همچنین دوستانشان فراهم کنند تا بتواند با خیال راحت با هم بازی کنند . بازی های دسته جمعی و همچنین نیز شنا و همچنین دوچرخه سواری و همچنین اسکیت توصیه می می شود.خانواده ها می بایستی و حتما بر روی فعالیت های نشسته فرزندانشان نظارت داشته باشند .آن هم ها می بایستی و حتما دیدن تلویزیون ، بازی های کامپیوتری و همچنین … را محدود کنند . تماشای تلویزیون را به روزی کمتر از ۲ ساعت محدود کنید.

 پیشنهاداتی جهت رژیم غذایی سالم

فرزندانتان را آموزش دهید به هنگام گرسنه شدن ، غذا بخورند و همچنین به آهستگی غذا بخورند.تا آنجا که ممکن می باشد اشخاص خانواده سعی کنند با هم غذا بخورند.از اجبار کردن اشخاص خانواده به خوردن یک غذای خاص پرهیز کنید.مقدار چربی و همچنین کالری مصرفی را به دقت چک کنید . غذاهای پرچربی به دلیل کالری بالای چربی احتمال چاق شدن و همچنین بسیاری از بیماری ها را زیاد می کند.

هیچگاه جهت فرزندانتان برنامه جذاب و جالب و خوب غذایی اجباری مشخص کردن نکنید.از غذا و همچنین خوردنی ها به عنوان پاداش جهت کودکانتان بهره بری و استفاده نکنید.منع غذا و همچنین خوردن را به عنوان تنبیه کودکتان بکار نبرید.کودکان می بایستی و حتما تشویق به خوردن آب و همچنین شیر شوند . بهتر می باشد از سایر نوشیدنی ها بدلیل مواد افزودنی پرهیز می شود.به آنچه به عنوان چاشت یا میان وعده می خورید دقت داشته باشید . چرا که آن هم حجم کم غذا اغلب اوقات خیلی زیاد پرکالری می باشد و همچنین موجبات چاق شدن را فراهم می کند.یخچالتان را با غذاهای کم چرب ، شیر کم چرب ، میوه جات جدید و تو و تازه پرکنید .

اکثر نوشیدنی ها حاوی مقادیر بسیاری شکر ، مواد افزودنی و همچنین رنگ های شیمیایی خواهند بود و همچنین مواد مغذی چندانی ندارند. سعی کنید هر روز خدا میوه جات و همچنین سبزیجات را به مقدار و اندازه کافی مصرف کنید.از خوردن غذا به هنگام تماشای تلویزیون پرهیز کنید.صبحانه یک وعده غذایی مهم و همچنین شاید مهمترین وعده غذایی به شمار می رود . یک روز خوب با صبحانه خوب شروع می می شود . داشتن صبحانه کافی وسالم به داشتن یک وزن متعادل و همچنین مناسب کمک بسیاری می کند.

در صورتی که کودک تو اضافه وزن دارد :

بسیاری از کودکانی که اضافه وزن دارند از آنجا که در حال رشد خواهند بود مستلزم و نیاز به کاهش وزن ندارند . ولی باید توجه داشت می قدرت اضافه شدن وزن آن هم ها را کنترل کرد تا با رشد قدی که دارند به وزن متعادلشان برسند.رژیم غذایی فرزندتان می بایستی و حتما از لحاظ مواد غذایی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت رشد کودکتان کامل و همچنین مطمئن باشد . رژیم غذایی کودکتان بایستی و حتما سرشار از ویتامین ها ، پروتئین ها و همچنین مواد معدنی باشد . کاهش وزن تنها متوجه کم کردن مقدار کالری ( انرژی ) غذا می باشد نه کم کردن مواد غذایی ضروری.حتی در مواردی که اضافه وزن زیاد می باشد کاهش وزن می بایستی و حتما به تدریج صورت گیرد . تغییر شدید و همچنین ناگهانی رژیم غذایی یا بهره بری و استفاده از قرص ها اصلاً توصیه نمی می شود.

در صورتی که کاهش اضافه وزن تنها با تمرکز بر روی رژیم غذایی باشد اغلب اوقات ناموفق خواهد بود و همچنین بعد از مدتی دوباره دچار اضافه وزن خواهید شده است.مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد در کنار توجه به رژیم غذایی حتماً کودکتان را به فعالیت و همچنین بازی تشویق کنید.جهت کنترل وزن همه عمر بایستی و حتما تلاش کنید.جهت کنترل وزن همه عمر بایستی و حتما تلاش کنید.

اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان در تاریخ ۱ April 2012 | 12:03 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اضافه وزن و همچنین چاق شدن کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک