بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی

بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی

پرداختن به ورزش و همچنین بازی اسپورت و ورزشی جهت کودکان می تواند آمادگی جسمانی را افزایش دهد. کسب تجربه و مهارت بالا و همچنین موفقیت اعتماد به نفس شخص را افزایش می دهد. به کودکان می آموزد که چگونه محرک های آنی را در خود کنترل کنند ، که آن توانایی نه تنها در ورزش که در مناسبات فرهنگی و اجتماعی نیز مفید خواهد بود. به پیدا کردن و یافتن دوستان جدید و تو و تازه کمک می کند. در کشف علایق و همچنین شیوه صحیح زندگی به کودک کمک می کند. به کودک می آموزد که قوانین را رعایت کرده و همچنین منصفانه عمل کند. کنار آمدن با پیروزی و همچنین شکست را به او می آموزد.

Betball90 468 بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی

sport games for kids  بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی

یک نقطه مهم دیگر آنکه چاق شدن مفرط در سراسر جهان به یک معضل فرهنگی و اجتماعی تغییر پیدا کردن شده می باشد. افرادی که اضافه وزن داشته یا بیش از حد چاق خواهند بود، با معظلات و مسائل و مشکلات متعدد سلامتی روبرو خواهند شد. آنکه کودکان از سنین کمتر به کشف لذت ورزش و همچنین بازیهای اسپورت و ورزشی پی ببرند و همچنین کمتر به انجام بازیهای کم تحرک یا بی تحرک (مانند بازی با کامپیوتر) بپردازند، در بعدی نیز سالم و همچنین تندرست خواهند بود.

پرداختن به ورزش

telegram elmevarzesh1 بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی

کارشناسان ورزش و همچنین روانشناسی کودک توصیه می کنند که کودکان تا قبل از رسیدن به سن ۸ تا ۱۰ سالگی نباید در ورزش های رقابتی نهاد یافته  که در آن هم امتیاز محاسبه می می شود و همچنین به خصوص بزرگسالان در اجرای آن هم نقش دارند شرکت کنند. زیرا در صورتی که کودکان قبل از رسیدن به سنی که از نظر احساسی و همچنین فیزیکی آماده شده باشند به ورزش های رقابتی بپردازند، احتمال آنکه فشار روانی دوران تمرین و همچنین زمان مسابقه و همچنین همچنین یاس ناشی از باخت تاثیرات ناگواری بر آنان بگذارد خیلی زیاد زیاد می باشد و همچنین میتواند به کنار گذاشتن دائمی ورزش منتهی می شود.

کودکان کم سال شمسی

کودکان زیر ۸ سال شمسی بایستی و حتما در بازی، کشف و همچنین یادگیری تجربه و مهارت بالا هایی که از طریق پرتاب کردن و همچنین گرفتن، ضربه زدن به توپ، بالا و همچنین پایین پریدن، دویدن و همچنین شنا کردن حاصل میشود، کاملا آزادانه رفتار کنند و همچنین آن تجربه و مهارت بالا ها را به شادی قسمت و بخش ترین روش بیاموزند. واضح می باشد که آموختن آن موارد به آنها کمک می کند تا با اعتماد به نفس اکثرا و بیشتر وارد مرحله بعد شوند. والدین می توانند نقش مهمی در بازی با کودکان ایفا کنند. به یاد داشته باشید که کودکان قبل از آنکه مفاهیم برد و همچنین باخت را بیاموزند، به تمرین فراوان احتیاج دارند.

۸ تا ۱۰ سال شمسی

کودکان ۸ تا ۱۰ ساله، بسته به مقدار و اندازه و میزان رشد خود می توانند در مسابقات نهاد یافته شرکت کنند. (مانند مسابقات داخلی در مدارس)آن هم ها هنوز جهت توسعه تجربه و مهارت بالا های خود به کمک مستلزم و نیاز دارند و همچنین بایستی و حتما کنارآمدن با ناامیدی و همچنین شکست را بیاموزند.کودکانی که اکثرا و بیشتر اوقات بازنده خواهند بود بیش از دیگران مستعد کنار گذاشتن ورزش خواهند بود، والدین و همچنین اولیا مدرسه بایستی و حتما مراقب باشند که با فراهم آوردن باره مناسب مثلا" شرکت دادن آن کودک در مسابقه ای که در آن هم بیشترین توانایی را دارد موجبات برنده شدن و همچنین دلگرمی او را فراهم نمایند.آن سنین، بهترین زمان جهت پرداختن به ورزش های متنوع و گوناگون و مختلف و همچنین انتخاب ورزش مورد علاقه از میان آن هم ها می باشد.

۱۱ تا ۱۲ سال شمسی و همچنین بالاتر

کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان می توانند از رقابت در ورزش لذت ببرند و همچنین همچنان به آموختن تجربه و مهارت بالا های جدید و تو و تازه بپردازند. بعضی از کودکان در آن تیم سنی استعداد و همچنین علاقه ویژه ای به یک ورزش به خصوص نشان می دهند و همچنین می توانند با داشتن مربی در آن باره خیلی زیاد پیشرف نمایند. یک تجربه و مهارت بالا خیلی زیاد مهم در آن سنین، آموختن رفتار صحیح در زمان بازی، بردن و همچنین باختن می باشد.

پرداختن به ورزش در آن سنین می تواند شامل سفرهایی با تیم اسپورت و ورزشی و همچنین فرصت هایی جهت رهبری تیم هم باشد. نقطه مهم در اینجاست که نباید نوجوان را بیش از حدود آمادگی و همچنین توانایی جسمی روحی او به انجام کاری "وادار" کرد. نوجوانانی که به هر دلیل علاقه ای به شرکت در ورزش های رقابتی تیمی ندارند میتوانند با راهنمایی مربیان و همچنین والدین خود به ورزش هایی زیرا و به درستی که اسکیت، سوارکاری، دوچرخه سواری و همچنین مانند آن ها بپردازند.

امنیت در ورزش

کودکان جهت لذت بردن از بازی های اسپورت و ورزشی بایستی و حتما با قوانین ایمنی آشنا شده و همچنین آن هم ها را رعایت نمایند. اکثرا و بیشتر صدمات از عدم رعایت آن قوانین ناشی می شوند. بعضی از ورزش ها نیازمند بهره بری و استفاده از تجهیزات ایمنی ویژه ای خواهند بود. شامل کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و همچنین مانند آن ها. با کمک مربی او می توانید آن لوازم را تهیه کرده و همچنین فراموش نکنید که آن تجهیزات بایستی و حتما نو و همچنین کاملا مقدار و اندازه باشند. محوطه بازی کودک بایستی و حتما امن و همچنین دور از عوامل خطر آفرین باشد. گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش و همچنین خنک کردن آن هم بعد از ورزش خیلی زیاد مهم بوده و همچنین در کاهش کوفتگی و همچنین درد عضلانی خیلی زیاد مفید خواهند بود.کودکان کم سال شمسی نباید به ورزش هایی بپردازند که موجب اخلال در کار رشد استخوان ها، عضلات و همچنین مفاصل آن هم ها شده یا به آن اندام ها صدمه وارد کند. بهترین روش پرداختن به ورزش های متنوعی می باشد که روی یک اندام متمرکز نشده و همچنین طولانی هم نباشند. بهترین حالت در بازی و همچنین ورزش کودک زمانی می باشد که او با همسالان یا کودکان هم قد و همچنین قواره خود باشد. از آنجایی که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان خیلی زیاد سریع تر گرم و همچنین سرد می می شود آن هم ها نباید :

۱- به ورزش هایی بپردازند که بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد.

۲- در هوای خیلی زیاد گرم (بالای ۳۰ درجه سانتیگراد) به ورزش و همچنین بازی بپردازند.

۳- هنگام شنا به مدت طولانی در آب سرد باقی بمانند

معمولا" کودکان نمی دانند که چه زمانی به نوشیدن آب مستلزم و نیاز دارند و همچنین معمولا قبل از آنکه احساس تشنگی کنند به آب مستلزم و نیاز دارند. آن هم ها بایستی و حتما قبل، بعد و همچنین در حین ورزش و همچنین بازی آب بنوشند. در هوای گرم کودکان به کرم های ضد آفتاب و همچنین کلاه لبه دار مستلزم و نیاز دارند.

 آسیب های روحی نیز نباید از نظر دور بماند. همواره مطمئن شوید که :

۱- کودک به انجام کاری که نمی تواند انجام دهد یا از انجام آن هم وحشت دارد، مجبور نشده باشد.

۲- جهت آنکه کاری را درست انجام نداده یا خوب بازی نکرده می باشد مقصر دانسته نشود و همچنین مورد انتقاد و همچنین تمسخر قرار نگیرد.

۳- هیچ کس از بین بازیکنان، مربی یا تماشاگران بر سرش فریاد نزند و همچنین و همچنین او را متهم نکند. آسیب های اسپورت و ورزشی در مورد کودکان بایستی و حتما با دقت خیلی زیاد بیشتری درمان می شود تا موجب اخلال در رشد آن هم ها نشده و همچنین یا به نوعی معلولیت یا ناتوانی تغییر پیدا کردن نشود.

نکاتی جهت پدر و همچنین مادرها

۱- به کودکان زمانی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت ورزش کردن بدهید. بچه های مدرسه ای بهتر می باشد که هر روز خدا ۶۰ دقیقه یا اکثرا و بیشتر در ورزش های متوسط و همچنین شدید شرکت نمایند با در نظر گرفتن آن موضوع که ورزش یاد شده جهت سن مناسب از طرفی جهت او همچنین لذت قسمت و بخش باشد.

۲- از فعالیت هایی که حالت نشسته دارند مانند نگاه کردن به تلویزیون، بهره بری و استفاده از کامپیوتر و همچنین بازی های کامپیوتری پرهیز نماید. نباید کودک بیش از ۲ ساعت در مقابل صفحه تلویزیون و همچنین کامپیوتر… قرار گیرد.

۳- بهره بری و استفاده از ورزش ها دنباله دار، اینگونه از ورزش ها باعث می می شود که کودک فعالیت های ورزش و همچنین فیزیکی خود را پیگیری نماید.

۴- دیدگاه مثبت جهت ورزش کودک ساخته یا ایجاد نمایید. در مواقع پیروزی در رقابت ها او را تحسین کنید و همچنین در صورتی که کودکی بوده که تمایلی به ورزش نداشته ولی در حال حاضر رفتارهایی خیلی زیاد خوب جهت ورزش پیدا کرده او را تشویق کنید.جهت کودک خود الگو باشید. الگو بودن جهت کودک بهترین راه تشویق به ورزش در کودک می باشد.

بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی در تاریخ ۳۰ March 2012 | 3:34 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازی های اسپورت و ورزشی جهت کودکان و همچنین موارد و نکات ایمنی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک