تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب

تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب

در صورتی که می خواهید در حین ورزش خستگی را از خود دور کنید و همچنین استقامت بدنی تان را بالا ببرید بایستی و حتما تغذیه‌ی درستی داشته باشید.در صورتی که اهل ورزش هستید و همچنین اراده و تصمیم راسخ دارید قله‌های موفقیت را یکی بعد از غیره ای فتح کنید و همچنین به آن زودی ها میدان را جهت پیری و همچنین بیماری خالی نکنید، در صورتی که می خواهید در حین ورزش خستگی را از خود دور کنید و همچنین استقامت بدنی تان را بالا ببرید بایستی و حتما از تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب برخوردار باشید.تغذیه‌ی مناسب الزاماً به آن معنی نیست که غذاهای از ما بهتران را بخورید و همچنین هزینه‌های بسیاری متحمل شوید. مهم آن می باشد مواد غذایی سالم میل کنید. جهت آشنایی با آن مواد غذایی با ما همراه باشید.

Betball90 468 تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب

sports nutrition  تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب

از هر چه بگذریم طعم سبزیجات خوش‌تر می باشد

آن سبزیجات هفتگانه را به خاطر بسپارید و همچنین بدانید که مقاومت و همچنین اقتدار و قدرت بدنی‌تان را بالا می‌برند:چغندر قند،بادمجان،کلم پیچ،پیاز، فلفل تند کدو حلوایی

telegram elmevarzesh1 تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب

کدو حلوایی سرشار از پتاسیم می باشد که بدن ورزشکاران مستلزم و نیاز بسیاری به آن هم دارند. زمانی که تو ورزش می کنید و همچنین عرق می ریزید پتاسیم نیز از طریق تعریق و همچنین حتی عضلات از بین می رود و همچنین همین پیشامد جدید باعث می می شود که در طول ورزش عضلاتتان دچار گرفتگی می شود.

قارچ سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد. چغندرقند منبع پتاسیم و همچنین آهن محسوب می می شود. بادمجان، کلم پیچ و همچنین فلفل تند نیز سرشار از مواد معدنی ، ویتامین‌ها و همچنین آنتی اکسیدان های مورد مستلزم و نیاز بدن ورزشکاران می باشد. جهت همین توصیه می کنیم با آن مواد غذایی مفید رفیق شوید و همچنین آن هم‌ ها را در برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی غذایی هر روز خدا‌تان بگنجانید.

دانه ها را دریابید

جو دو سر و همچنین کینوا جز دانه‌های خیلی زیاد مفید محسوب می شوند. آن دو ماده‌ی غذایی منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای محلول در آب و همچنین غیر محلول در آب خواهند بود. کینوا همچنین سرشار از پروتئین می باشد. آن دانه های مغذی مقاومت بدنی ورزشکاران را بالا می برد و همچنین خستگی را از آن هم‌ها دور می کند.
مغزها و همچنین دانه‌ها نیز جهت افزایش استقامت بدنی ورزشکاران خوب می باشد. آن مواد غذایی مفید حاوی پروتئین و همچنین فیبر و همچنین گلوسیدها خواهند بود و همچنین در صورتی که به مقدار و اندازه مصرف شوند کالری بسیاری نیز به بدن تحمیل نمی کنند

میوه که جای خود دارد

میوه‌هایی مانند میوه‌های ریز بی دانه، طالبی، نارگیل، آلو، آلو خشک و همچنین انبه جهت افزایش اقتدار و قدرت و همچنین استقامت بدنی خیلی زیاد مفید خواهند بود. بلوبری، شاه توت و همچنین توت فرنگی نعمت‌های بزرگی جهت ورزشکاران عزیز محسوب می شوند. بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده و همچنین سرطان را از تو دور می کند.ناگفته نماند که آن میوه ها سرشار از انواع ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی خواهند بود و همچنین با وجود کالری کمی که دارند تو را روی فرم می آورند.

 آجیل

مغزها و همچنین دانه‌ها نیز جهت افزایش استقامت بدنی ورزشکاران خوب می باشد. آن مواد غذایی مفید حاوی پروتئین و همچنین فیبر و همچنین گلوسیدها خواهند بود و همچنین در صورتی که به مقدار و اندازه مصرف شوند کالری بسیاری نیز به بدن تحمیل نمی کنند.

بادام حاوی مقدار و اندازه و میزان بسیاری فیبر بوده و همچنین گلوسید کمی دارد. از آن قبل نتایج پژوهش‌های جدید نشان داده می باشد آن ماده‌ی غذایی آن هم قدرها هم که می نامند پرکالری نیست. خوردن بادام به همراه یک عدد سیب یکی از بهترین میان وعده های قبل از شروع جلسات اسپورت و ورزشی محسوب می می شود. پس، از مصرف مغزها و همچنین دانه‌های روغنی غافل نشوید.

گوشت، گوشت ماکیان و همچنین تخم مرغ

یک زمانی می شد گفت تخم مرغ یک ماده‌ی غذایی ارزان نرخ و همچنین مغذی می باشد. البته تخم مرغ همچنان مغذی می باشد و همچنین ولی باید توجه داشت راجع به نرخ آن هم نظری نداریم. آن ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین و همچنین منبع فوق‌العاده‌ی کولین می باشد. کولین جهت سلامت قلب و همچنین عروق و همچنین عملکرد خوب مغز خیلی زیاد مفید می باشد. توصیه می کنیم همچنین و علاوه بر تخم مرغ، گوشت گاو یا گوساله میل کنید. در صورتی که می خواهید حسابی ورزش کنید گوشت گاو یا گوشت ماکیان بخورید زیرا و به درستی که منبع پروتئین بوده و همچنین همچنین حاوی مواد معدنی مورد نیازتان می باشد.

غذاهای دریایی

بهترین ماهی موجود جهت افزایش اقتدار و قدرت و همچنین استقامت بدن ورزشکاران ماهی ساردین می باشد. آن ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ خواهند بود. ماهی آزاد به خصوص ماهی آزاد آب‌های شیرین نیز جهت ورزشکاران خیلی زیاد مفید می باشد. بایستی و حتما بدانید همچنین و علاوه بر آن‌هایی که اشاره شد ماهی تن و همچنین ماهی هایی که گوشت سفیدی دارند نیز جهت تو خیلی زیاد مفید و همچنین مغذی اند. پس در صورتی که می خواهید ورزشکار خوبی باشید از مصرف غذاهای دریایی غافل نشوید.

لوبیا و همچنین حبوبات

آن مواد غذایی سرشار از فیبر خواهند بود. فیبرها خیلی زیاد سخاوتمندند و همچنین سلامتی را تضمین می کنند. خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و همچنین دیابت را کاهش می دهند. هنگام و زمانی که حرف از فیبر به میان می آید یاد انواع لوبیاها و همچنین حبوبات بیافتید که سرشار از فیبر و همچنین همچنین ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی اند. خیالتان از بابت کالری هم راحت باشد زیرا و به درستی که آن مواد غذایی مفید کم کالری‌اند.

نوشیدنی های طبیعی در الویت باشد

آب میوه‌های صد در صد طبیعی و همچنین آب به تو کمک می کنند تا مقدار و اندازه و میزان گلیسمی یا آن هم قند خونتان را کنترل کنید و همچنین همچنین باک فیبر و همچنین آنتی اکسیدانتان را پر کنید. آن نوشیدنی های مفید همچنین باعث دفع مواد زاید بدن می شوند. از همین امروز لب به نوشابه نزنید و همچنین به سراغ نوشیدنی های سالم بروید.

روغن‌ها: کدام مفیدند؟

در صورتی که به دنبال روغن‌های سالم و همچنین مغزی هستید به سراغ روغن زیتون، روغن نارگیل و همچنین روغن دانه‌ی کتان بروید. آن روغن‌ها نه تنها جهت پخت و پز و آشپزی ایده‌آل خواهند بود بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تقویت می کنند.

سبزیجات معطر و همچنین ادویه‌ها

دارچین، سیر، گیاه مرزنگوش و همچنین زنجبیل جزو بهترین ادویه‌ها و همچنین گیاهان خواهند بود. دارچین به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند و همچنین باعث کاهش فشار خون بالا می می شود.

فاطمه مهدی پور

قسمت و بخش تغذیه  تبیان

تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب در تاریخ ۱۹ November 2012 | 2:22 pm نشر یافته شده شده می باشد

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تغذیه اسپورت و ورزشی مناسب”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک