رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها

رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها

بدنسازی و همچنین تناسب اندام در کنار تمرینات، مستلزم و نیاز اساسی به تغذیه و همچنین رژیم غذایی مناسب دارد. هم آقایان و همچنین هم خانم ها می توانند به تناسب اندام بپردازند ولی باید توجه داشت از نظر ما همانقدر که به چگونگی انجام تمرینات اهمیت داده می می شود، بایستی و حتما به رژیم غذایی بدنسازی نیز توجه ویژه داشته باشید. بنابراین، رژیم غذایی بدنسازی و همچنین تمرینات نسبت به برنامه جذاب و جالب و خوب های رژیم غذایی سالم و همچنین ساده و همچنین یا کاهش وزن و همچنین عضله سازی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. 

Betball90 468 رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها

bodybuilding diet for women رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم هاراهنمای رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها

موارد مهم و همچنین اصلی در رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها متغایر و متفاوت از آقایان نیست. پروتئین، کربوهیدرات و همچنین سایر مواد مغذی ضروری دائما در اولیت بوده و همچنین مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد از مواد غذای طبیعی بدست آیند. همچنین بایستی و حتما از مصرف مواد افزودنی و همچنین فست فودها خودداری کرد. اهمیت پروتئین و همچنین کربوهیدرات از آن لحاظ می باشد که جهت ساختن و همچنین رشد عضلات و همچنین همچنین ترمیم بافت عضلات خیلی زیاد ضروری خواهند بود. مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری به ذکر می باشد که جهت مبتدیان حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری اضافی در روز جهت جهش رشد عضلانی مورد مستلزم و نیاز می باشد. با آن حال، جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی و همچنین سوزاندن کالری به مقدار و اندازه کافی جهت حفظ توده عضلانی مناسب با رژیم غذایی بدنسازی دست به دست هم می دهند تا تو به تناسب اندام دلخواه خود برسید.

پروتئین

telegram elmevarzesh1 رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها

پروتئین مهم ترین ماده مغذی جهت ساخت و همچنین رشد عضلات می باشد و همچنین قبل از آن هم،  مصرف به مقدار و اندازه کافی از اسیدهای آمینه که معمولا" توسط بدن تولید نمی شوند، مورد مستلزم و نیاز بدنسازها می باشد. بایستی و حتما رژیم غذایی پروتئینی به دقت انتخاب می شود زیرا هدف ساخت عضله و همچنین جلوگیری از انباشته شدن چربی های اشباع شده موجود در غذاها می باشد.

بنابراین، مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ و همچنین سویا جهت تأمین پروتئین بدن توصیه می می شود. میوه ها، سبزیجات و همچنین آجیل نیز بایستی و حتما در رژیم غذایی گنجانده می شود زیرا شامل ضروری ترین مواد مغذی خواهند بود. قبل و همچنین بعد از تمرینات، آب پنیر که یک منبع غنی از پروتئین می باشد و همچنین آن روزها به صورت پودر نیز در دسترس می باشد را  جهت افزایش رشد عضلانی بهره بری و استفاده کنید.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها جهت خانم ها به مقدار و اندازه آقایان در بدنسازی ضروری نیستند ولی باید توجه داشت بایستی و حتما در رژیم غذایی بدنسازی جا داده شوند. میوه، سبزیجات و همچنین غلات بهترین انتخاب جهت تأمین کربوهیدرات مورد مستلزم و نیاز می باشد. جو دوسر و همچنین جو نیز از محبوب ترین کربوهیدرات های مورد انتخاب بدنسازان می باشد.

چربی های سالم

سعی کنید چربی های سالم و همچنین طبیعی مانند ماهی های چرب، آجیل، مغز دانه ها، گردو، آووکادو، زیتون، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و همچنین روغن های گیاهی را مصرف کنید. آن چربی ها جهت ساخت عضله مورد مستلزم و نیاز خانم های بدنساز می باشد.

ویتامین ها و همچنین مواد معدنی مهم

خانم ها همراه با بدنسازی بایستی و حتما مواد معدنی و همچنین ویتامین های مورد مستلزم و نیاز جهت سلامت بدن خود را بعد از سن ویژه ای برآورده نمایند. که عبارتند از مواد معدنی ضروری و همچنین ویتامین های مثل آهن و همچنین کلسیم که بدن خانم های بدنساز و همچنین غیر بدنساز را متناسب و همچنین سالم نگه می دارد. خانم های که به بدنسازی مشغول خواهند بود بایستی و حتما به تمام نیازهای ضروری سلامتی اهمیت دهند، زیرا تناسب اندام نقطه کلیدی بدنسازی موفق می باشد. میوه ها و همچنین سبزیجات سرشار از ویتامین ها و همچنین مواد معدنی ضروری  خواهند بود و همچنین محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی می توانند نیازهای هر روز خدا کلسیم را به خوبی فراهم کنند.

ویتامین B2

B2 ویتامین مهمی می باشد زیرا باعث شکستن کربوهیدرات ها و همچنین چربی ها جهت تولید انرژی مورد مستلزم و نیاز در ساخت و همچنین رشد عضلات می می شود. خانم ها معمولا"  آن ویتامین را با تمرینات سخت از دست می دهند. جهت حفظ تعادل مناسب آن ویتامین مهم، حبوبات و همچنین محصولات لبنی بدون چربی را فراموش نکنید.

آهن

فقر آهن ممکن می باشد مانع بزرگی در تمرینات بدنسازی باشد. زیرا تمرینات باعث خستگی و همچنین کمبود هموگلوبین خون می شوند. در پس نتیجه آن می شود که در طول تمرینات های بدنسازی آهن را از دست می دهید،  پس مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد با مصرف به مقدار و اندازه کافی گوشت قرمز بدون چربی و همچنین مرغ  آن کمبود را جبران کنید.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:bodybuildingestore

رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها در تاریخ ۱۶ May 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رژیم غذایی بدنسازی جهت خانم ها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک