فواید ورزش در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری

exercising during pregnancy 720x340 فواید ورزش در دوران بارداری

در صورتی که حالت  تهوع صبحگاهی یا نفخ معده  داشته باشید، ممکن می باشد حتی  لباس پوشیدن هر روز خدا هم جهت تو کار دشواری باشد. ولی باید توجه داشت با کمی ورزش و همچنین فعالیت، می توانید انرژی بیشتری به دست بیاورید  و همچنین حتی  احساسی مثل دوران قبل از بارداری خود داشته باشید. زیرا ورزش باعث بهبود کشیدگی طبیعی عضلات، اقتدار و قدرت و همچنین استقامت آن هم ها می گردد، و همچنین بدن  تو را جهت تحمل اضافه وزن دوران حاملگی قوی می سازد.با ورزش کردن بدن تو جهت فشار زایمان آماده می می شود و همچنین بازگشت بدن تو را بعد از زایمان به حالت طبیعی خیلی زیاد آسانتر می کند.البته  پیش از آغاز هرگونه فعالیت اسپورت و ورزشی، مطمئن شوید که دستورالعمل های مرتبط به سلامتی و همچنین ایمنی را رعایت کرده اید، مخصوصا هم اکنون  که حامله هستید!

Betball90 468 فواید ورزش در دوران بارداری

ورزش کردن در دوران بارداری از مزایای بسیاری برخوردار می باشد که به چند مورد آن هم در زیر اشاره شده می باشد:

به تو انرژی بیشتری می بخشد

در دوران بارداری بدن تو انرژی بسیاری از دست می دهد.ولی باید توجه داشت تمرین های منظم اسپورت و ورزشی، مانند پیاده روی سریع،  به تو  کمک می کند که فعالیت های هر روز خدا خود را انجام دهید. ورزش کردن ،باعث تقویت  سیستم قلبی- عروقی تو می می شود، در پس نتیجه آن می شود که به سادگی خسته نمی شوید. با داشتن  عضلات قوی و همچنین کشیده، فعالیت های روزمره خود از قبیل خرید یا ملاقات های کاری را راحت تر انجام خواهید داد.

telegram elmevarzesh1 فواید ورزش در دوران بارداری

بدن تو را جهت  مرحله دشوار زایمان آماده می کند.

زایمان مشابه با دویدن در دوی ماراتن می باشد؛ و همچنین به استقامت، اراده و همچنین توجه مستلزم و نیاز دارد. داشتن فعالیت فیزیکی در دوران حاملگی، بدن را  جهت مرحله سخت زایمان آماده می سازد. همچنین، بعضی محققان عقیده دارند که خانم هایی که در دوران حاملگی ورزش می کرده اند،جنین آنها مراحل دشوار زایمان را بهتر از سایر خانم ها تحمل می کنند….

ناراحتی های حاملگی را کاهش می دهد.

ورزش و همچنین تمرین باعث تقویت و همچنین کشیده شدن عضلات بدن می گردد، وبه خانم های باردار کمک می کند تا بهتر از عهده دردها و همچنین ناراحتیهای دوران حاملگی برآیند. حرکت های کششی دردهای پشت و همچنین کمر را کاهش می دهد، پیاده روی باعث بهبود گردش خون  می گرددو شنا کردن باعث تقویت عضلات شکمی می گردد.

افسردگی های دوران حاملگی را از بین می برد

حاملگی را می قدرت یک تمرین ۹ ماهه جهت یک واقعه پهناور و بزرگ (زایمان و همچنین تولد کودک) دانست؛ بعد از آنکه هیجان ابتدایی و اولیه اطلاع دادن حاملگی به اطرافیان از بین برود، تو می مانید و همچنین انتظار! ماه های ششم یا هفتم، بارداری می تواند جهت تو ملالت آور یا کسل کننده می شود و همچنین افزایش وزن و همچنین خستگی (که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تو را محدود می کند) ممکن می باشد موجب بی حوصلگی مضاعف گردد. پیدا کردن یک فعالیت سازگار اوضاع بارداری، می تواند راه حلی جهت آن معظلات و مسائل و مشکلات باشد.

کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید.

هنگام و زمانی که در تمامی روز وزنه ای را در جلوی شکم خود حمل می کنید، پیدا کردن اوضاع راحت و همچنین مناسبی که بتوانید در شب، راحت بخوابید، یک مشکل اساسی خواهد بود.با ورزش کردن می توانید تمام انرژی اضافی بدن خود را بسوزانید، و همچنین آنقدر تو را خسته می کند تا بتوانید به خواب آرام و همچنین راحت بروید.

باعث کاهش استرس و همچنین افزایش قدرت روحی تو می گردد

دوران بارداری و همچنین به دنیا آوردن یک کودک، واقعه خیلی زیاد مهمی می باشد که زندگی تو را دچار تغییر خواهد داد و همچنین می تواند باعث هیجان و همچنین یا دستپاچگی تو گردد. تحقیقات نشان داده اند که هنگام ورزش مقدار و اندازه و میزان هورمون سرتونین در بدن  افزایش می یابد. آن هورمون، نوعی ماده شیمیایی می باشد که در مغز ترشح می می شود و همچنین در احساسات و همچنین اخلاق تاثیر بسیاری می گذارد. بنابراین ورزش می تواند روح جدید و تو و تازه ای به تو بدهد.زمانیکه احساس افسردگی می کنید، موسیقی مورد علاقه خود را بگذارید و همچنین یک رقص آرام را در اطاق نشیمن آغاز کنید یا در یک کلاس رقص آرام ثبت نام کنید. همچنان به تمرین های سبک آیروبیک ادامه دهید و همچنین به مربی خود اطلاع دهید که حامله هستید.

کمک به تناسب اندام سریع  بعد از زایمان

در صورتی که طوری برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی کنید که ماهیچه های بدنتان در تمام دوران حاملگی، اقتدار و قدرت و همچنین کشیدگی مناسبی داشته باشند، بعد از زایمان، بدن تو راحت تر می تواند به وزن و همچنین حالت طبیعی خود باز گردد.از انجام ورزش هایی که با خشونت همراه می باشد یا حتمال پرتاب شدن یا ضربه دیدن شخص باردار زیاد می باشد در دوران بارداری پرهیز می شود . حتی در صورتی که در آن ورزش ها استاد باشید  بایستی و حتما تا زمانی که فرزندتان به دنیا بیاید آن ورزش را کنار بگذارید.انجام ورزش هایی از قبیل : اسکی، سوارکاری، مسابقات رالی، دو میدانی، ژیمیناستیک در دوران بارداری مضر می باشد

به به گفته شبکه خبر ، در یک مقاله تحقیقی جدید نقل شده که در نوزادان متولد شده از زنانی که طی بارداری به‌روش پیوسته و همچنین شدید ورزش کرده بودند، تاثیرات و همچنین اثرات بدی دیدن نشد و همچنین حتی آن نوزادان از سایر کودکان باهوش‌تر بودند.اکثرا و بیشتر اشخاص فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می‌کنند، جهت یک خانم باردار غیرممکن می باشد که به روش شدید ورزش کند، زیرا معقتدند ورزش شدید موجب کمبود اکسیژن در مغز کودک می‌می شود و همچنین به آن هم صدمه می‌زند. ولی باید توجه داشت آنچه که به مغز کودک آسیب می‌رساند، کمبود کالری و همچنین افزایش درجه حرارت بدن می باشد.

در قبل هم گفته می‌شد ورزش موجب تب و همچنین افزایش بیش از حد درجه حرارت بدن طی ماه اول بارداری می‌می شود و همچنین موجب تخریب مغز و همچنین نخاع می‌می شود، ولی بررسی کردن روی خانم‌های باردار ثابت کرد که افزایش درجه حرارت بدن در آن تیم در اثر عفونت بوده می باشد نه ورزش کردن.

ورزش مادر، تقویت قلب نوزاد
ورزش در دوران بارداری نه تنها و فقط جهت مادر بلکه جهت کودک نیز فواید قلبی-‌عروقی به همراه دارد. ورزش مادر در دوران بارداری، تاثیرات و همچنین اثرات مفیدی روی دستگاه عصبی خودکار قلب جنین دارد.

ورزش هایی که در دوران بارداری به آن هم ها توصیه می شوند عبارتند از:
پیاده روی:پیاده روی بی ضرر ترین ورزش جهت تمام خانم های باردار و همچنین  در تمام سنین می باشد. حتی تا ماه های آخر بارداری نیز می توانید هر روز پیاده روی کنید بدون آنکه حتی مشکلی جهت تو  پیش آید.

شنا:منظور از شنا آن نیست که در آب حرکات کرال، قورباغه و همچنین … را انجام دهید  بلکه منظور از شنا در دوران بارداری آن می باشد که  بایستی و حتما مدتی را در آب راه بروید، بایستند و همچنین …. با انجام آن حرکات عضلات شکم و همچنین باسن تقویت شده و همچنین جهت زایمان محکم تر می شوند. البته بایستی و حتما کمی در آب نیز شنا کنید ولی باید توجه داشت نه آنکه خیلی در آب فعالیت انجام دهید.خانم های باردار نباید در آب خیلی سرد بروند . بهتر می باشد  از استخرهای رو باز بهره بری و استفاده می شود که آب استخر گرم تر باشد، زیرا استخرهای سر پوشیده معمولا شامل آب سردتری می باشند.

یوگا:یوگا اسپورت و ورزشی می باشد که شامل تاثیرات بسیاری می باشد و همچنین توصیه می می شود آن ورزش را نیز مادران باردار انجام دهند.

نقطه:خانم های باردار بایستی و حتما تا حدی ورزش کنند که زیاد خسته نشوند . زیرا هنگامی که از یک ورزش خسته می شوید باعث می می شود که اکسیژن بدنتان کم می شود و همچنین آن حالت هم جهت مادر و همچنین هم جهت جنین خطرناک می باشد.

گردآورنده: علم ورزش

فواید ورزش در دوران بارداری در تاریخ ۲۹ March 2012 | 3:18 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فواید ورزش در دوران بارداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک