قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟

قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟

تغذیه در ورزش یکی از مهمترین مسائلی می باشد که تو ورزشکاران بایستی و حتما به آن هم توجه ویژه ای داشته باشید.یک برنامه جذاب و جالب و خوب اسپورت و ورزشی مناسب و همچنین تمرینات سخت به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت تو است و خواهد بود.بلکه کلید بدست آوردن و همچنین نگهداری از یک بدن خوش اندام و همچنین عملکرد مناسب در تمرینات، ترکیب ورزش منظم و همچنین خوردن غذای مناسب در زمان مناسب می باشد. پس مهم می باشد که تو بدانید، قبل و همچنین بعد از ورزش، جهت حفظ انرژی، ساخت عضله و همچنین بالا بردن سرعت ریکاوری از چه مواد غذایی بهره بری و استفاده کنید.

Betball90 468 قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟

foods eat before and after your workout قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟قبل از آنکه به تفکیک مواد غذایی مناسب جهت قبل و همچنین بعد از ورزش بپردازیم، یک قاعده کلی را برایتان توضیح می دهیم. انرژی بدن جهت فعالیت های اسپورت و ورزشی در ابتدا از کربوهیدرات و همچنین چربی تأمین می می شود و همچنین در صورت نبود آن دو بدن مجبور می می شود از پروتئین بهره بری و استفاده کند. ولی باید توجه داشت پروتئین مانند کربوهیدرات با ترکیب گلیکوژن در بدن ذخیره نمی می شود، حتی مثل چربی هم ذخیره نمی می شود، بلکه پروتئین در عضلات تو خواهند بود.

خوب هنگام و زمانی که بدن تو از دو منبع انرژی اصلی خالی باشد، به اجبار بدن از پروتئین عضلات بهره بری و استفاده می کند و همچنین آن یعنی تحلیل بافت عضلات تو که جهت ساختن آن هم متحمل زحمت بسیاری شده اید.پس مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد قبل از ورزش به مقدار و اندازه کافی کربوهیدرات به بدن برسد.

قبل از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟

telegram elmevarzesh1 قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟

همانطور که گفتیم بهترین گزینه منابع غذایی حاوی کربوهیدارت می است و خواهد بود.البته می توانید از پروتئین هم بهره بری و استفاده کنید، تا بعد از ورزش به مقدار و اندازه کافی پروتئین جهت ترمیم و همچنین رشد عضلات در بدن موجود باشد. قبل از تمرین بهتر می باشد از کربوهیدارت های پچیده یا زود هضم بهره بری و استفاده کنید. کربوهیدارت های زود هضم مانند غذاهای حاوی قندهای ساده، شکر، آرد و همچنین برنج سفید می است و خواهد بود.کربوهیدارت های پچیده هم شامل نان، برنج، رشته، ماکارونى و همچنین بیسکویت خواهند بود. حبوبات هم منبع خوبی از کربوهیدرات‌هاى پیچیده خواهند بود. حبوبات انواع لوبیاها، نخود، عدس، ماش و همچنین لپه را شامل مى‌می شود.

ما آن مواد غذایی رو جهت قبل از تمرین به تو پیشنهاد می کنیم، آن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و همچنین مقداری پروتئین جهت ریکاوری عضلات بعد از تمرین هست:

  •  آجیل
  • موز
  •  سبزیجات خام
  •  تخم مرغ آب پز (ترجیحاً سفیده تخم مرغ)
  •  پنیر کم چرب و همچنین میوه
  •  نصف ساندویچ بوقلمون با نان گندم کامل
  •  بیسکویت های گندم کامل همراه با کره یا پنیر
  •  شیر (مخصوصاً شیرکاکائو)
  •  آب میوه یا آب گوجه فرنگی
  •  اکثر نوشابه های انرژی زا

تغذیه بعد از ورزش را نادیده نگیرید

در طول تمرین، بدن تو از سوخت ذخیره در عضلات (گلیکوژن) بعنوان منبع انرژی بهره بری و استفاده می‌کند. ذخایر گلیکوژن عضله در ورزشکاران به ۷۰۰ گرم می رسد. ( ذخیره معمولی ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم می باشد). پس بعد از اتمام تمرین، ذخایر گلیکوژن عضلاتتان خالی شده‌اند. به همین علت مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد ذخایر انرژی بدن را دوباره پر کنید و همچنین همچنین رشد و همچنین ترمیم عضلات رو هم در نظر داشته باشید. جهت بازسازی ذخایر گلیکوژن بدن و همچنین ترمیم عضلات کربوهیدرات و همچنین پروتئین توصیه می می شود.که در درجه اول پروتئین از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. پس تا یک ساعت بعد از تمرین، خوردن یا نوشیدن چیزی که از پروتئین و همچنین کربوهیدرات ترکیب شده باشد، جهت تو خیلی زیاد مهم می باشد.

بعد از تمرین چه چیزی بخوریم؟

همانطور که گفتیم مصرف پروتئین و همچنین کمی هم کربوهیدرات بعد از تمرین بهترین گزینه می است و خواهد بود.چند نمونه مواد غذایی  رو به تو معرفی می کنیم تا یک تمرین خوب را پس نتیجه آن می شود که خوبی به پایان برسانید.

نان بیگل با کره بادام زمینی)نان بیگل گندمی کالری بالا و همچنین کربوهیدرات زیاد دارد (.میوه خشک و همچنین آجیل )مصرف میوه های خشک پروتئین مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را به بدن تو می رساند( سالمون، پوره سیب زمینی و همچنین سالاد )سالمون نیز منبع پروتئین و همچنین امگا سه می باشد. پوره سیب زمینی که سرشار از نشاسته می باشد) در صورتی که دوست دارید طعمی متغایر و متفاوت را امتحان کنید، به جای سیب زمینی سفید از سیب زمینی شیرین بهره بری و استفاده کنید که سرشار از ویتامین و همچنین پروتئین می باشد.

در صورتی که می‌توانید میان‌وعده‌ی کوچک‌تری از کربوهیدرات و همچنین پروتئین بلافاصله بعد از ورزش داشته باشید. مایعاتی مانند ترکیب میوه‌های مخلوط شده و همچنین شیر کاکائو می‌تواند وعده مناسبی بعد از ورزش باشد. دیگر مواد غذایی که می توانید بعد از تمرین میل کنید:

  • آرد گندم، لوبیا، پنیر کم چرب
  • یک کاسه آش جو، یک فنجان شیر کم چرب و همچنین یک موز
  • یک کاسه سوپ لوبیا و همچنین سبزیجات
  • بوقلمون، گوجه فرنگی، کاهو

ما یک نقطه مهم را هرگز فراموش نمی کنیم، بعد از ورزش بدن تو آب بسیاری رو از دست داده، پس حتما" به مقدار و اندازه کافی آب هم میل کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.همچنین بعد از ورزش غذاهای فرآوری شده نمک دار و همچنین فست فود را به هیچ وجه مصرف نکنید.

در صورتی که هم تو توصیه مفیدی در آن ارتباط و رابطه دارید، خوشحال می شویم با ما در میان بگذارید.

تهیه و همچنین تدوین: اختصاصی elmevarzesh.com

قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟ در تاریخ ۱۲ May 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قبل و همچنین بعد از ورزش چه بخوریم بهتر می باشد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک