مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیت

مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیت

یک عضو کمیته تغذیه فدراسیون علم پزشکی جدید و همچنین اسپورت و ورزشی با گفتن آنکه :« از اصلی‌ترین عوارض مکمل‌ها، تاثیرات و همچنین اثرات نامطلوب بر روی سیستم جنسی و زناشویی و جنسی فرد می باشد.» خاطرنشان کرد:«بهره بری و استفاده از مکمل های بدنسازی به صورت خودسرانه و همچنین نادرست به خصوص در ترکیبی با دارو می تواند مضر و همچنین حتی تهدید کننده حیات باشد.» خانم شهزاد محمدیان ، کارشناس ارشد تغذیه و همچنین رژیم درمانی ، عضو انجمن تخصصی تغذیه اسپورت و ورزشی استرالیا و همچنین عضوکمیته علم پزشکی جدید آکادمی ملی المپیک و همچنین پارالمپیک می تواند تو را با مکمل ها اکثرا و بیشتر آشنا کرده و همچنین از خطرات آن هم تو را با خبر کند.

Betball90 468 مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیت

در ابتدا مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد تعریفی از مکمل های غذایی داشته باشیم

مکمل های بدنسازی  یا غذایی به کلیه مواد مغذی شامل ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، یا گیاهی و همچنین همچنین مواد دیگر، غذایی و همچنین گیاهی گفته می می شود ،که همچنین و علاوه بر رژیم غذایی متعادل با هدف افزایش عملکرد بدنی مصرف می شوند. مکمل های غذایی در اشکال متنوع و گوناگون و مختلف، شامل قرص، کپسول، پودرآمپول؛ نوشیدنی ها؛ بارهای انرژی و همچنین مایعات در فروشگاه ها همچنین در اینترنت در دسترس خواهند بود.از نظر ایشان انگشت شمارند مکمل هایی که می توانند فایده ای جهت ورزشکار داشته باشند ، آن هم ها در شرایطی مفید خواهند بود که به درستی مصرف شوند.

Bodybuilding supplements  مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیتبا آن وصف نیز از مکمل هایی غذایی بهره بری و استفاده میشود و همچنین کمتر ورزشکاری را می بینیم که جهت یک بار هم از آن مکمل ها بهره بری و استفاده نکرده باشد. افرادی که از مکمل های غذایی بهره بری و استفاده می‌کنند معمولا" دلایل گسترده ای دارند. بعضی به منظور تقویت انرژی و همچنین یا جهت خواب خوب شبانه ؛همرنگ شدن با هم تیمی ها و همچنین بقیه همسالان شان یا تقلید از الگوها یا سمبل ها؛ توصیه های مربی یا اشخاص تاثیرگذار دیگر؛ جهت جبران نقایص تغذیه ای و همچنین تطابق با تمرینات و همچنین مسابقات سخت ؛ جهت بهبود عملکرد اسپورت و ورزشی وسازگاری بهتر با تمرینات؛ حفظ سلامت و همچنین کاهش خستگی یا بیماری یا آسیب اسپورت و ورزشی.

telegram elmevarzesh1 مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیت

بعضی دیگر به دنبال رژیم غذایی، شرایط علم پزشکی جدید و همچنین یا عادات غذایی که مصرف ویتامین ها و همچنین مواد مغذی ضروری را محدود می‌نماید به مصرف مکمل ها روی می‌آورند.

به عنوان یک اصل کلی بایستی و حتما گفت که بهترین ومناسب ترین راه گرفتن مواد مغذی مورد مستلزم و نیاز بدن شامل ویتامین ها، تغذیه طبیعی و همچنین مصرف مواد غذایی متنوع و گوناگون و مختلف می است و خواهد بود.در صورتی که برنامه جذاب و جالب و خوب غذایی هر روز خدا ورزشکاران متنوع باشد و همچنین به مقدار کافی از تیم های غذایی یعنی شیر و همچنین لبنیات، نان و همچنین غلات، سبزی ها، میوه ها، گوشت ، حبوبات و همچنین تخم مرغ برخوردار باشد،تمام ویتامین های مورد مستلزم و نیاز تامین خواهد شد و همچنین در آن صورت نیازی به مصرف مکمل ویتامین نیست.

تنها در بعضی شرایط مانند ورزشکارانی که رژیم غذایی کاهش وزن (خیلی کم کالری) دارند، ورزشکارانی که کمبود یک ویتامین ویژه ای دارند و همچنین یا ورزشکارانی که برنامه جذاب و جالب و خوب غذایی یکنواخت،بدون تنوع و همچنین با ارزش تغذیه ای پایین دارند می توانند با تجویز متخصص تغذیه یا پزشک از مکمل ویتامین بهره بری و استفاده کنند. بطور کلی به ورزشکاران توصیه می می شود از مصرف خودسرانه مکمل ویتامین به ویژه ویتامین های AوD خودداری کنند. مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری به ذکر می باشد که مصرف مکمل ویتامین در ورزشکارانی که دچار کمبود آن هم ویتامین نیستند ،هیچ گونه تاثیر مثبتی در افزایش عملکرد آنها نخواهد داشت.

 

در خصوص عوارض مکمل ها، بارها و همچنین بارها رسانه های اسپورت و ورزشی ،متخصصین تغذیه اسپورت و ورزشی به عوارض اجتناب ناپذیری همچو عوارض کبدی و همچنین کلیوی اشاره کرده اند.در صورتی که آن مکمل‌ها آلوده به استروئیدها و همچنین هورمون ها باشند، عوارض جبران ‌ناپذیری را به جا می‌گذارند.

 

از اصلی‌ترین عوارض آن مکمل‌ها، تاثیرات و همچنین اثرات نامطلوب بر روی سیستم جنسی و زناشویی و جنسی فرد می باشد. افرادی که از آن مکمل‌ها بهره بری و استفاده می‌کنند، به تدریج با کم شدن ترشح هورمون مردانه در بدنشان، دچار ناتوانی جنسی و زناشویی و جنسی و همچنین حتی عقیمی و همچنین ریزش مو، آکنه، اختلالات کبدی، تومور، تغییرات سطح کلسترول، خشم عاطفی، رفتارهای تهاجمی و همچنین پرخاشگری می‌شوند.  بهره بری و استفاده از مکمل ها به صورت خودسرانه و همچنین نادرست به خصوص در ترکیبی با دارو می تواند مضر و همچنین حتی تهدید کننده حیات است و خواهد بود.بعضی از مکمل ها می تواند تاثیرات و همچنین اثرات خطرناکی قبل، حین و همچنین یا بعد از عمل جراحی داشته باشند. به عنوان مثال، خونریزی از خطرات بالقوه اثر جانبی قرص سیر، جینکو بیلوبا، جینسنگ، و همچنین ویتامین E می باشد.

به خصوص در صورتی که توسط اشخاص متفرقه یا در مکان هایی مثل باشگاه ها عرضه می شود قابل اطمینان نیستند و همچنین ممکن می باشد تقلبی باشند و همچنین آلوده به مواد خطرناک جهت سلامت تو باشند در ضمن اصل بودن کالا از روی بسته بندی اصلا" قابل شناسایی نیست زیرا و به درستی که بسته بندی های کالای تقلبی شبیه اصل کالا می باشد و همچنین بایستی و حتما به برچسب وزارت بهداشت توجه می شود. پس مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد ورزشکارن و همچنین جوانان عزیز در خصوص مصرف مکمل ها خودسرانه عمل نکنند و همچنین قبل از هر اقدامی در آن خصوص با متخصص تغذیه مشورت کنند.

متاسفانه به دلیل کمبود قوه نظارت و همچنین توسعه روز افزون باشگاه ها و همچنین مراکز ارایه دهندگان سرویس ها و خدمات اسپورت و ورزشی گاهی نظارت کافی بر آنها اعمال نمی می شود و همچنین متاسفانه جوانانی که به آن مراکز رفت و آمد و مراجعه می کنند با اعتماد کامل به دستوراتی عمل می کنند که ممکن می باشد او همچنین را دچار معظلات و مسائل و مشکلات غیر قابل برگشت کند. گاها" در بعضی از مکان ها مکمل ها و همچنین مواد غیر مجازی توصیه شده و همچنین بفروش می رسد که عوارض جبران ‌ناپذیری را به جا می‌گذارند .

بر طبق نظر انستیتو تحقیقاتی – اسپورت و ورزشی استرالیا، مکمل ها بر اساس بی خطر و همچنین موثربودن به چهار تیم تقسیم بندی می شوند:

تیم A: توصیه می می شود که ورزشکاران در صورت مستلزم و نیاز از آن مکمل ها بهره بری و استفاده نمایند. مثل نوشیدنی‌های اسپورت و ورزشی-شکلات و همچنین آبنبات اسپورت و ورزشی- ژل های اسپورت و ورزشی- الکترولیت‌ها-کراتین-بیکربنات-گلیسرول- مولتی ویتامین-مکمل مواد معدنی مثل : آهن ، کلسیم و همچنین …-آنتی‌اکسیدان‌ها- کافئین- پروبیوتیک ها-پروتئین او همچنین

تیم B: آن تیم از مکمل ها بایستی و حتما در زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه بهره بری و استفاده شوند.مانند کلسترومHMB-گلوتامین-ملاتونین- پروپیونات-آنتی‌اکسیدان‌ها- کارنیتین- روغن ماهی

تیم C: آن مکمل ها فواید کمی به همراه دارند. مثل گلوکوز‌آمین- ریبوز–آب های اکسیژنه-روغن‌های MCT-جینسنگ-کوآنزیم Q10-ویتامین ب۱۲- گاما اوریزانول-فولات-اینوزین-کروم پیکولینات

تیم D: آن تیم از مکمل ها در صورتی که زیاد بهره بری و استفاده شوند، می توانند جهت ورزشکار مشکل ساز و همچنین حتی دوپینگ محسوب شوند. مانند دی‌هیدروکسی اپی اندروسترون DHEA-افدرین-آندرواستندیون- سیبوترامین- متیل هگزامین- پرو هورمون ها- تریبولوس

همچنین به یاد داشته باشید که بعضی از مواد تشکیل دهنده مکمل های غذایی، شامل مواد مغذی و همچنین اجزای گیاهان، می تواند سمی باشد، بعضی از مواد و همچنین محصولات هنگامی که در مقادیر بالا، یا جهت یک زمان طولانی مصرف می شود، و همچنین یا در هنگامی که در ترکیب با بعضی داروها، مواد، یا غذاهای مورد بهره بری و استفاده ؛ مصرف می می شود می تواند مضر باشد.

تصور نکنید که درج اصطلاح “طبیعی” در ارتباط و رابطه با یک محصول تضمین می کند که محصول سالم و همچنین بی خطر می باشد. دقت کنید که توصیه های ارائه شده در منابع متنوع و گوناگون و مختلف هنگام و زمانی که قابل اطمینان می باشد که بر اساس تحقیقات در مدت طولانی باشه و همچنین تنها یک مطالعه را مرجع قرار داد. در ضمن حتما قبل از مصرف یک مکمل غذایی، مطمئن شوید که مکمل جهت تو و همچنین هدفتان مناسب می باشد و همچنین با دکتر خود و همچنین یا  متخصص تغذیه مشورت کنید. در هرصورت به یاد داشته باشید که هیچ کدام ازمکمل ها جایگزینی جهت یک رژیم غذایی سالم نیست.

منبع: سلامت نیوز

مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیت در تاریخ ۱۱ September 2012 | 3:31 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مکمل های بدنسازی از رویا تا واقعیت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک