ناهنجاری های جسمانی سالمندان

ناهنجاری های جسمانی سالمندان

هر پدر و همچنین مادری به محض راه رفتن یا ایستادن کودک و همچنین نوجوان خود از او می خواهند که صاف بایستد و همچنین درست بنشیند. ایستادن و همچنین نشستن نامناسب نه تنها باعث ساخته یا ایجاد قوس در ستون مهره ها و همچنین افتادگی عضلات می می شود بلکه به مرور زمان با علایم کمردرد نیز همراه می می شود. در مطلبی از «Prevention » به چند اوضاع نادرست بدن اشاره شده می است و خواهد بود.آن مطلب به ناهنجاری های جسمانی سالمندان اشاره ای دارد.

Betball90 468 ناهنجاری های جسمانی سالمندان

Physical abnormalities in elderly ناهنجاری های جسمانی سالمندان

شانه های گرد
به مرور زمان و همچنین با افزایش سن بدن به حالت جنینی باز می گردد. سروشانه و همچنین سینه به طرف جلو خم می می شود.
ستون مهره ها با کج شدن لگن به سمت جلو، شکل C(سی لاتین) را می گیرد. فشار ساخته یا ایجاد شده روی دیسک های محافظ بین استخوان کمر به مرور زمان باعث فشردگی و همچنین درد کمر می می شود. در صورتی که توجه کنید، درمی یابید که آن حالت در اشخاص بالای ۵۰ سال شمسی به خصوص زنان خود را نشان می دهد.

راه حل: روزی چند بار به صورت صاف پشت به دیوار بایستید، به گونه ای که کمر، پاشنه پا و همچنین شانه و همچنین پشت سر به دیوار بچسبد در حالی که از دیوار دور می شوید، به هنگام راه رفتن آن حالت را نگه دارید. هرچه آن کار را اکثرا و بیشتر تکرار کنید عضلات شکم و همچنین کمر اکثرا و بیشتر به صاف ماندن بدن کمک می کند. ورزش دیگر توصیه شده از سوی مهندسین و متخصصین جهت کشش عضله سینه، نشستن روی صندلی با پاهای باز می باشد.

telegram elmevarzesh1 ناهنجاری های جسمانی سالمندان

آرنج را به بدن در دوطرف کمر بچسبانید و همچنین دست ها را روی پا قرار دهید طوری که کف دست به سمت بالا باشد گردن را شل کنید و همچنین نفس بکشید و همچنین سپس به آرامی نفس را بیرون دهید. دوباره نفس بکشید و همچنین در حالی که آرنج کنار کمر قرار گرفته می باشد، دست ها را باز کنید. آن ورزش ها را روزی چند بار تکرار کنید.

کف پای باز

علت راه رفتن نامناسب اشخاص پیرتر ساخته یا ایجاد تعادل جهت راه رفتن می باشد. در واقع با ضعیف شدن عضله دور شکم که ستون فقرات را حمایت می کند، توانایی ثابت ایستادن روی پا کاهش می یابد. بنابراین به روش ناخواسته جهت حفظ تعادل پا را به طرف بیرون قرار می دهند. سفت شدن لگن آن حالت راه رفتن را به وجود می آورد.

راه حل: جهت تقویت عضلات شکم پیلاتس بهترین ورزش می باشد. جهت انجام دادن آن ورزش مفید به شکم روی زمین دراز بکشید، پاها کشیده، پیشانی را به کف زمین بچسبانید، کف دست ها را روی باسن قرار دهید و همچنین به داخل نفس بکشید. به هنگام نفس خالی کردن، بدن را به آرامی از روی زمین بلند کنید. کمی مکث کنید و همچنین دوباره به حالت قبل باز گردید. آن ورزش را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.

خمیدگی کمر
گرد شدن کمر به جلو و همچنین خمیده شدن شانه ها نشانه پیری می باشد. وارد شدن فشار به مهره پشت باعث خم شدن کمر می می شود. پوکی استخوان و همچنین شکستگی نیز در آن امر موثر می باشد. مشکل دیگر آن می باشد که از ۲۵ سالگی، به تدریج توده عضلانی کاهش می یابد و همچنین سالانه یک پنجم حدود نیم کیلو گرم عضله را از دست می دهیم. بعد از ۵۰ سالگی آن روند سرعت پیدا می کند.

راه حل: جهت پیشگیری از قوز کمر، از سنین کم فعال باشید. ورزش مقدار و اندازه و میزان از دست رفتن استخوان را کند می کند. پیاده روی، آیروبیک، طناب زدن، ورزش های مقاومتی با بهره بری و استفاده از کش و همچنین توپ های اسپورت و ورزشی باعث تقویت رباط، استخوان و همچنین عضله می می شود.

اگرچه به روش کامل نمی قدرت مانع از دست رفتن استخوان شد ولی باید توجه داشت ورزش با وزنه در کاهش آن امر موثر می باشد ورزش کردن به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با وزنه جهت تمامی عضله بدن مفید می باشد. از بین رفتن حالت انعطاف پذیری و همچنین شکل مناسب ستون فقرات به علت کاهش تحرک در قسمت لگن می باشد. با افزایش سن بافت ها از بین می رود.

راه حل: تحرک خود را زیاد کنید. جهت بیش از ۲۰ دقیقه در یک حالت نمانید. ورزش باعث نرم شدن مفصل ها می می شود و همچنین بهترین درمان، داشتن تحرک زیاد و همچنین درست نشستن می باشد. هنگام نشستن روی صندلی نرم، لگن خود را به سمت جلو خم کنید و همچنین تا حد امکان صاف بنشینید تا حالت (S) خمیدگی ستون حفظ می شود.

ناهنجاری های جسمانی سالمندان در تاریخ ۲۹ March 2012 | 3:23 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ناهنجاری های جسمانی سالمندان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک