نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشی

نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشی

نقش پروتئین در بدن که از آن هم به عنوان یک ماده حیاتی  یاد می می شود واضح و همچنین روشن می است و خواهد بود.و همچنین تأثیر آن هم در رشد و همچنین اعمال حیاتی بدن خیلی زیاد مهم می باشد، خصوصا" جهت ورزشکاران.با آن وصف شاید جهت تو جای سوال باشد که هر روز خدا چه مقدار پروتئین مستلزم و نیاز دارید؟ در پاسخ به آن سوال بایستی و حتما گفت حد معمول مصرف پرتئین جهت برقراری تندرستی و همچنین در شرایط معمولی حدود ۰/۹۳ گرم بر حسب کیلوگرم وزن بدن می است و خواهد بود.یعنی فردی یا شخصی با وزن ۵۵ کیلوگرم هر روز خدا حدوداً به ۵۰ گرم پروتئین مستلزم و نیاز خواهد داشت.ولی باید توجه داشت مستلزم و نیاز یک ورزشکار به مصرف پروتئین چه مقدار در روز می باشد؟

Betball90 468 نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشی

از نظر ما ورزشکار بایستی و حتما به نیازمندی های ویژه خود توجه کند ، مستلزم و نیاز هر روز خدا واقعی به پروتئین بستگی به عوامل متغییر متعددی دارد، مانند: سن، جنس، مقدار و اندازه بدن، مقدار و اندازه و میزان فعالیت وهمچین اوضاع تغذیه ای فرد. همچنین پروتئین در طی تنش های جسمانی مانند جراحی، خونریزی، صدمات و همچنین بیماری ها از بدن کم می می شود. تو به عنوان یک ورزشکار ممکن می باشد طی تعریق شدید، تخریب سلول های خونی و همچنین صدمات شدید، صدمات خفیف مکرر مانند کشیدگی عضلانی ، پیچ خوردگی و همچنین التهاب ها و همچنین همچنین فشار فیزیولوژیک به دنبال ورزش های سنگین دچار اتلاف پروتئین بیشتری از بدنتان شوید. بنابراین هنگام و زمانی که تو در معرض آن نوع تنش ها هستید یا به شدت تمرین می کنید، مستلزم و نیاز به پروتئین اکثرا و بیشتر از حد معمول دارید تا فرایند التیام و همچنین رشد و همچنین نمو بدن تسریع می شود .

Protein in the exercise elmevarzesh نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشیدر صورتی که به منظور پرورش عضلات به کار با وزنه روی آورده اید بالطبع مستلزم و نیاز بیشتری به مصرف پروتئین خواهید داشت. در چنین مواقعی در عین حال که می کوشید چربی بدن خود را کاهش دهید مستلزم و نیاز به مصرف پروتئین افزایش خواهد یافت.

پُرواضح می باشد که نقش تو به عنوان ورزشکاری که در فعالیت های اسپورت و ورزشی سنگین  شرکت می کند باعث افزایش مستلزم و نیاز هر روز خدا تو به پروتئین خواهد شده است.ولی باید توجه داشت چرا تنش حاصل از ورزش های سنگین دقیقاً معادل افزایش مستلزم و نیاز بدن تو به پروتئین اکثرا و بیشتر می باشد؟ پاسخ به آن سوال در شناخت مکانیسم سوخت و همچنین ساز پروتیئن نهفته می باشد.

telegram elmevarzesh1 نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشی

تولید و همچنین تخریب پروتئین ( دو وجه فرایند سوخت و همچنین ساز پروتئین) ، تعادلی پویا باهم دارد، در پس نتیجه آن می شود که وزن بدن تقریباً ثابت می ماند.نقطه حائز اهمیت آن می باشد که هر گونه افزایش یا کاهش عمده ای در توده پروتئین بدن بر عضلات هم تأثیر می گذارد و همچنین در پس نتیجه آن می شود که حجم و همچنین اقتدار و قدرت عضلانی را تغییر می دهد.کاهش مصرف پروتئین در جیره غذایی و همچنین همچنین فعالیت های طولانی مدت و همچنین با شدت بالا، قبل از کاهش وزن موجب تحلیل رفتن عضلات می می شود.

فعالیت اسپورت و ورزشی باعث کاهش در تولید پروتئین می می شود که تا چند ساعت بعد از فعالیت بدنی ادامه خواهد داشت.جهت همین می باشد که توصیه می می شود بعد از فعالیت اسپورت و ورزشی بهتر می باشد مقداری به استراحت بپردازید و همچنین مواد غذایی حاوی پروتئین مصرف کنید.در غیر آن صورت باعث ساخته یا ایجاد پدیده ای تحت عنوان ضعف توانایی اسپورت و ورزشی می می شود.

مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز به پروتئین

جهت محاسبه تقریبی مقدار و اندازه و میزان پروتئینی که با رشته اسپورت و ورزشی تو و همچنین نیز با بدن تو تناسب داشته باشد بایستی و حتما تمام متغییر های مرتبط را در نظر داشته باشید. بر اساس مطالعات زیست شیمی انجام شده نشان می دهد که سوخت و همچنین ساز پروتئین در طی ورزش های استقامتی بیش از مقداری می باشد که قبلاً تصور می شد. حال دیگر تخمین زده می می شود که پروتئین ها مسئول تأمین ۵ تا ۱۵ قسمت و بخش انرژی مورد مستلزم و نیاز جهت آن گونه ورزش ها خواهند بود. پس پس نتیجه آن می شود که می گیریم که ورزشکاران استقامتی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد مقدار پروتئین بیشتری مصرف کنند.

ورزشکاران نخبه که از لحاظ تغذیه در اوضاع خوبی خواهند بود و همچنین نیز ورزشکاران استقامتی می توانند از مقادیر بالایی پروتئین تا حد ۱/۵ تا ۲ گرم  در هر کیلوگرم وزن بدن بهره بری و استفاده کنند. در صورتی که آن مقدار را به عنوان مقدار پایه در نظر بگیرید، می توانید مقدار و اندازه و میزان پروتئین مورد مستلزم و نیاز خود را بر حسب وزن بدنتان حساب کنید. جهت مثال  در صورتی که حدود ۷۵ کیلوگرم وزن دارید ، به ۱۰۵ تا ۱۵۴گرم پروتئین مستلزم و نیاز خواهید داشت.

روش دیگر محاسبه پروتئین مورد مستلزم و نیاز جهت ورزشکاران قدرتی و همچنین استقامتی بهره بری و استفاده از روش درصدی می باشد. دوندگان ماراتون و همچنین دوندگان سه گانه مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد ۱۰ تا ۱۲ قسمت و بخش رژیم غذایی هر روز خدا خود را از پروتئین کامل تهیه کنند. ورزشکاران قدرتی مانند وزنه برداران نیز بایستی و حتما آن مقدار را به ۱۵ تا ۲۰ قسمت و بخش کل کالری رژیم غذایی خود برسانند.

در پایان گفتن آن نقطه خیلی زیاد مهم می باشد که افراط در خوردن پروتئین ها باعث به وجود آمدن تاثیرات و همچنین اثرات نامطلوبی مانند ساخت یک ماده آمونیای سمی به نام اوره می می شود. اوره بایستی و حتما از بدن دفع می شود و همچنین آن کار توسط کلیه ها و همچنین کبد صورت می گیرد.ورزشکارانی که از استروئید های آنابولیک بهره بری و استفاده می کنند‏، آن افراد بدنشان در معرض مقدار بسیاری از آن ماده قرار می گیرد.

تهیه و همچنین تدوین : elmevarzesh.com

تغذیه کامل اسپورت و ورزشی، فردریک هاتفیلد،ترجمه روین شاهوردیان

نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشی در تاریخ ۱۱ October 2013 | 3:00 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقش پروتئین در فعالیت اسپورت و ورزشی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک