نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن هم

نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن هم

با توجه به حضور قشر جوون در باشگاه های بدنسازی و همچنین همچنین علاقه ای که به رشد در آن رشته اسپورت و ورزشی دارند، مصرف بی رویه و همچنین بدون نظارت مکمل های اسپورت و ورزشی روبه افزایش بوده و همچنین حتی بسیاری از آن جوانان قربانی مصرف مکمل های اسپورت و ورزشی شده اند.کراتین از آن هم مکمل های اسپورت و ورزشی می باشد که مخاطبان بسیاری خصوصا" در رشته های قدرتی دارد.

Betball90 468 نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن هم

آن مکمل رایج ترین نوع مکملی می باشد که به جرأت می قدرت گفت هر ورزشکار قدرتی جهت یک بار تجربه مصرف آن هم را خواهد داشت.حضور ورزشکاران در باشگاه های اسپورت و ورزشی  جهت برخورداری از اندامی زیبا ، قوی و همچنین سالم می باشد در حالی که مصرف خودسرانه آن مکمل ها نه تنها کمکی به حفظ سلامتی آن هم ها نمی کند بلکه در بعدی ای نه چندان دور معظلات و مسائل و مشکلات فراوانی را برایشان به وجود خواهد آورد.

creatine نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن همکراتین و همچنین نقش آن هم در بدن

کراتین نوعی ماده طبیعی می باشد که در بدن ما انسان‌ها وجود دارد. بدن ما جهت تامین انرژی از کراتین نیز بهره بری و استفاده می کند. کراتین در ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه اول آزاد شدن در  بدن به شکل کراتین فسفات، منبع تولید انرژی جهت حرکت‌های ابتدایی و اولیه و همچنین انفجاری می باشد و همچنین در نهایت با تغییر پیدا کردن شدن به ترکیبی به نام کراتینین از طریق کلیه‌ها از بدن دفع می‌می شود.کراتین از نظر مراجع اسپورت و ورزشی جزء مکمل‌های مجاز  به شمار می‌رود و همچنین مصرف آن هم جهت ورزشکاران، دوپینگ محسوب نمی‌می شود.ولی باید توجه داشت آن بدان معنا نیست که همه کراتین های موجود در بازار مجاز و همچنین قابل بهره بری و استفاده خواهند بود.

telegram elmevarzesh1 نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن هم

متاسفانه اکثرا و بیشتر کراتین‌های موجود در بازار ایران و همچنین حتی جهان، آلوده به مواد هورمونی و همچنین غیرمجاز غیره ای خواهند بود ولی باید توجه داشت نام آن ترکیب‌ها جهت سودجویی اکثرا و بیشتر، روی برچسب مواد تشکیل‌دهنده محصول‌‌ درج نمی‌می شود. ما نمی‌توانیم به هیچ برندی از کراتین‌ها اعتماد کامل داشته باشیم و همچنین مثلا" بگوییم فلان محصول، صددرصد خالص و همچنین سالم می باشد. تنها و فقط کراتین‌هایی خالص و همچنین سالم خواهند بود که آزمایشگاه‌های معتبر کشور، آن هم ها را بررسی کردن و همچنین خالص بودنشان را اثبات و یا تایید کرده باشند. باتوجه به آلودگی‌های احتمالی موجود در کراتین‌های وارداتی نیز به هیچ وجه مصرف آن ماده به ورزشکاران توصیه نمی‌می شود.

مباحث و مطالب پیشنهادی:

۵ باور غلط در مورد کراتین 

۶ چیزی که هر ورزشکار بایستی و حتما در مورد کراتین بداند

در باشگاه های اسپورت و ورزشی می نامند مارک‌های آمریکایی کراتین، کاملا" خالص و همچنین معتبر خواهند بود!

همانطور که گفتن شد، حتی اعتمادی به خالص و همچنین سالم بودن مارک‌های آمریکایی و همچنین اروپایی کراتین‌ها وجود ندارد. نتایج تحقیقاتی که کشورهای اروپایی و همچنین آمریکایی روی کراتین‌های تولیدی خود انجام داده‌اند، نشان داده حدود ۳۵ قسمت و بخش از معروف‌ترین برندهای اروپایی و همچنین آمریکایی کراتین هم به مواد غیره ای آلوده خواهند بود.متاسفانه از نظر قوانین و قانونی، ذکر تک‌تک ترکیب‌های موجود در چنین محصولاتی روی برچسب آن هم ها الزامی نیست و همچنین همین مساله می‌تواند باره تولید محصولات ناخالص را به سادگی فراهم کند.

دلیل گرایش ورزشکاران، به‌خصوص ورزش قدرتی به مکمل کراتین

معمولا" ورزشکاران ۲ هدف اصلی جهت مصرف کراتین دارند؛ اول آنکه آن مکمل جهت انجام حرکت‌های قدرتی تکرار ‌شونده (مانند وزنه زدن، دوچرخه‌سواری و همچنین…) اثر خیلی زیاد خوبی دارد و همچنین می‌تواند تاثیر مثبتی بر افزایش حجم و همچنین اقتدار و قدرت عضلات داشته باشد. همچنین و علاوه بر آن، کراتین تا حدی باعث احتباس آب و همچنین مایعات در  بدن می‌می شود.در آن صورت، حجم عضله می‌تواند به دلیل احتباس آب یا مستقیم و همچنین با مصرف کراتین افزایش یابد.

می‌قدرت کراتین را خودسرانه هم مصرف کرد؟

به هیچ‌وجه.حتی در صورتی که کراتین، کراتین خالص و همچنین سالمی که معمولا" شفاف و همچنین براق می باشد هم باشد، مصرف خودسرانه آن هم به دلیل عوارضی که دارد، مجاز نیست. هیچ‌کدام از داروهای بدنسازی، مکمل‌های ویتامینی و همچنین پروتئینی حتی در صورتی که مجاز هم باشند، نباید خودسرانه مصرف شوند زیرا اولا" تمام ورزشکاران به مصرف چنین مکمل‌هایی مستلزم و نیاز ندارند، ثانیا" حتی آن هم تیم از ورزشکاران حرفه‌ای که بایستی و حتما از مکمل‌های متنوع و گوناگون و مختلف بهره بری و استفاده کنند، معمولا" نمی‌دانند که دوز و همچنین دوره مجاز مصرف برایشان چقدر می باشد.

تمام مکمل‌های مجاز،‌ مانند تیغ دولبه‌ای خواهند بود که در صورتی که فردی به مصرف آن هم ها مستلزم و نیاز داشته باشد، دوز مجاز مصرفشان می‌تواند برایش سودبخش و همچنین مفید باشد و همچنین مصرف خودسرانه‌شان خطرناک و همچنین دردسر آفرین می باشد. پس مصرف خودسرانه چنین مکمل‌هایی حتی جهت ورزشکاران حرفه‌ای هم مجاز نیست.

به‌طورکلی، مصرف مکمل‌ها شرایط ویژه ای دارد و همچنین تنها و فقط ورزشکارانی در سطح بالا که ورزش‌های قهرمانی و همچنین ملی انجام می‌دهند یا فعالیت‌های اسپورت و ورزشی سنگین و همچنین شدید دارند، می‌توانند بعضی از مکمل‌های تیم A (مثل نوشیدنی‌های اسپورت و ورزشی، شکلات و همچنین آبنبات اسپورت و ورزشی،  مولتی ویتامین، مکمل مواد معدنی مثل : آهن ، کلسیم و همچنین …) را تحت نظر پزشک تیم مصرف کنند. در سایر موارد، بهره بری و استفاده از مکمل‌های دارویی و همچنین غذایی اصلا" توصیه نمی‌می شود و همچنین رژیم‌های غذایی مناسب می‌توانند پاسخگوی مستلزم و نیاز هر ورزشکاری در هر رشته‌ای باشند.

عوارض مصرف خودسرانه کراتین

مصرف بی‌رویه و همچنین خودسرانه کراتین، حتی در صورتی که خالص و همچنین سالم هم باشد، عوارضی خواهد داشت. عوارض کبدی و همچنین کلیوی از مهم‌ترین عارضه‌های مصرف آن مکمل محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، از آنجا که اکثرا و بیشتر کراتین‌های وارداتی و همچنین قاچاق، آلوده به انواع هورمون‌ها و همچنین استروییدهای آنابولیک خواهند بود، مصرف آن هم ها عوارض مصرف آن مواد را در پی خواهد داشت؛ عوارضی مانند ناتوانایی جنسی و زناشویی و جنسی، نازایی، معظلات و مسائل و مشکلات کبدی و همچنین کلیوی، جوش‌های پوستی، ریزش مو، ضعف بینایی، سرخ شدن چهره، ناراحتی‌های قلبی و همچنین بیماری‌های روانی.

بهترین راه جهت افرادی که می‌خواهند حجم عضلات بدنشان را به صورت طبیعی و همچنین بدون مصرف دارو افزایش دهند  

معمولا" ماهیت حرکت های که در رشته بدنسازی انجام می‌شوند، قدرتی و همچنین جهت افزایش حجم عضلات می باشد. به همین دلیل تاثیر چندانی در سوزاندن چربی‌های بدن ندارند بنابراین به چنین ورزشکارانی توصیه می‌می شود همچنین و علاوه بر ورزش‌های قدرتی، ورزش‌های هوازی هم انجام دهند تا هم عضلاتشان تقویت می شود و همچنین هم چربی‌های بدنشان بسوزد. دویدن، طناب زدن، شنا و همچنین دوچرخه‌سواری از ورزش‌های هوازی مناسب جهت آن ورزشکاران خواهند بود.

در میان آن ورزش‌ها، دوچرخه‌سواری می‌تواند از سایر ورزش‌ها کارآمدتر باشد و همچنین باعث تقویت عضلات چهارسر ران هم بشود. در صورتی که ورزشکاران رشته بدنسازی، ورزش‌های استقامتی و همچنین هوازی را هم به برنامه جذاب و جالب و خوب‌های اسپورت و ورزشی خود اضافه کنند، می‌توانند امیدوار باشند هم حجم عضلاتشان زیاد می شود و همچنین هم چربی‌های بدنشان را بسوزانند. در آن صورت حجم عضلات و همچنین چربی‌های بدن به نسبت مناسبی ‌می‌رسند و همچنین دیگر مجبور به مصرف داروهای غیرمجاز و همچنین بی‌فایده نخواهند بود. رسیدن به اندامی متناسب و همچنین عضلانی به صبر و همچنین حوصله در کنار تمرین مستلزم و نیاز دارد و همچنین نباید با عجله و همچنین بدون منطق، سلامت را به خطر انداخت.

تهیه و همچنین تدوین:elmevarzesh.com

دکتر احمد باقری مقدم

نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن هم در تاریخ ۱۲ February 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقش کراتین در بدن و همچنین عوارض مصرف آن هم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک