نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب

نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب

همه ما می دانیم زمانی که ورزش می کنیم، بایستی و حتما به هیدراته کردن یا آن هم آبرسانی به بدن توجه کنیم.ولی باید توجه داشت شاید جهت تو جای سوال باشد که هنگام و زمانی که ورزش می کنیم دقیقا" چه چیزی بایستی و حتما بنوشیم و همچنین نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب جهت ما چیست؟ قاعدتا" اولین گزینه آب می باشدالبته آب یک انتخاب کلاسیک می باشد ولی باید توجه داشت با دیدن قفسه فروشگاه ها که همه جا پر از نوشیدنی های اسپورت و ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا و همچنین آب های متنوع و گوناگون و مختلف طعم دار و همچنین غنی شده می باشد، واقعا" چه بایستی و حتما کرد؟ کارشناسان می نامند آن به سلیقه تو بستگی دارد و همچنین همچنین به مدت و همچنین شدت تمریناتی که انجام می دهید.

Betball90 468 نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب

اهمیت نوشیدنی در ورزش

کریستین کلارک، مدیر تغذیه ی اسپورت و ورزشی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می گوید: ورزش به مدت یک تا  سه ساعت به مقدار و اندازه ی کافی طولانی هست جهت آنکه آن مایعات نوشیدنی را جایگزین مایعاتی کنیم که بدن از طریق عرق کردن از دست داده می است و خواهد بود.در ضمن او می گوید هر چقدر بدن عرق کند به آن هم مقدار و اندازه سدیم و همچنین پتاسیم از دست می دهید.هر چه شدت ورزش و همچنین عرق کردن اکثرا و بیشتر باشد مستلزم و نیاز به نوشیدنی جهت کمک به جایگزینی مواد از دست رفته اکثرا و بیشتر می می شود.

دکتر کلارک می گوید : نوشیدنی های اسپورت و ورزشی می توانند به افزایش سطح انرژی بدن بدون عوارض به هضم و همچنین جذب غذا کمک کنند.

telegram elmevarzesh1 نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب

در واقع، یک نوشیدنی اسپورت و ورزشی سه چیز را به بدن ارائه می دهد که بدن قبل، در حین ورزش و همچنین بعد از ورزش به آن هم مستلزم و نیاز دارد:

هیدراتاسیون

دانشگاه علم پزشکی جدید اسپورت و ورزشی آمریکا به ورزشکاران توصیه می کند که حدود ۱۷ اونس مایع ( به لیتر برابر می باشد با حدود نیم لیتر) در حدود دو ساعت قبل از ورزش بنوشند،چرا که باعث می می شود که آب کافی در بدن وجود داشته باشد و همچنین به بدن اجازه می دهد که فرصت کافی جهت تبادل آب در آن هم گرفته شده و همچنین آب اضافه دفع می شود.آن هم ها توصیه می کنند که ورزشکاران در طی ورزش،شروع به نوشیدن زود هنگام آب یا نوشیدنی نموده و همچنین در فواصل منظم نیز ادامه دهند تا آن مایعات بتوانند آب از دست رفته بدن را که از طریق عرق کردن دفع شده می باشد جبران نماید.معمولا" در حد فاصل هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در حین ورزش بایستی و حتما آب به بدن برسد.

سوخت

کربوهیدرات موجود در نوشیدنی های اسپورت و ورزشی شیرین موجب تأمین انرژی جهت کمک به تأخیر انداختن خستگی در ورزش می می شود.همچنین تست های آزمایشگاهی نشان داده می باشد که ۶٪ کربوهیدرات (۱۴ گرم کربوهیدرات در هر ۸ اونس آب) بیشترین کارایی را در تأمین انرژی بدن دارد.

الکترولیت ها و همچنین مواد معدنی

آن مواد شامل سدیم، پتاسیم و همچنین کلراید می باشد که ورزشکاران از طریق عرق کردن از دست می دهند.هم زمان با عرق کردن که آب از بدن خارج می می شود آن الکترولیت ها نیز خارج می می شود.پس در طول ورزش تو مستلزم و نیاز به جایگزین کردن الکترولیت دارید .

طعم دار یا بدون طعم ؟

هنگام و زمانی که که  تشنه هستید، می قدرت گفت آب اولین و همچنین شاید تنها چیزی باشد که می نوشید.ولی باید توجه داشت شاید بدتان نیاید نوشیدنی تو طعم دار باشد! و همچنین شاید تو هم از آن هم دسته افرادی هستید که هنگام و زمانی که نوشیدنی تو مزه دار می باشد اکثرا و بیشتر می نوشید؟ در آن صورت آن نوع نوشیدنی جهت تو بهتر می باشد! به همین سادگی  که گفتیم.چرا که موضوع اصلی آن می باشد که بدن تو هیدراته بماند."دانشگاه علم پزشکی جدید اسپورت و ورزشی آمریکا توصیه می کند که نوشیدنی های طعم دار جایگزین مناسبی جهت مایعات از دست رفته بدن در حین ورزش و همچنین بعد از ورزش می باشد."

Drink Exercise نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسبدر صورتی که تو تنها و فقط یک ورزشکار معمولی هستید چه نوع مایعاتی بایستی و حتما بنوشید ؟

در صورتی که تو از آن هم دسته ورزشکارانی هستید که تنها و فقط در آخر هفته ورزش می کنید، در آن صورت آیا باز هم به نوشیدنی های اسپورت و ورزشی مستلزم و نیاز دارید یا تنها و فقط نوشیدن آب کافی می باشد؟ جواب آن می باشد: بستگی به مقدار و اندازه و میزان تعریق بدن تو خواهد داشت.در حین ورزش در یک ساعت آخر کمی تفاوت در عملکرد بین ورزشکارانی که  نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات و همچنین الکترولیت  نوشیده اند و همچنین افرادی که آب ساده نوشیده اند وجود دارد و همچنین به گفته دکتر کلارک، کسی که در یک محیط سرد به مدت ۱/۵ ساعت (که احتمال عرق کردن کم می باشد) ورزش می کند، اکثرا و بیشتر مستلزم و نیاز به مایعاتی مانند آب دارد و همچنین به گرفتن الکترولیت مستلزم و نیاز ندارد.

آب های ویتامین دار ؟

انجمن رژیم غذایی آمریکا و همچنین دانشگاه علم پزشکی جدید اسپورت و ورزشی آمریکا در یک مقاله در خصوص تغذیه و همچنین عملکرد اسپورت و ورزشی می گوید: بهترین راه گرفتن ویتامین ها و همچنین مواد معدنی به روش طبیعی از مواد غذایی و همچنین نوشیدنی ها می باشد، مانند ویتامین C که ازطریق مرکبات و همچنین سبزیجات یا برگ سبز تیره می توانید گرفتن کنید و همچنین کلسیم را از محصولات لبنی.در صورتی که انرژی کافی از انواع غذاها بدست آید، ورزشکاران به مکمل های ویتامین و همچنین مواد معدنی نیازی نخواهند داشت.

ولی باید توجه داشت در صورتی که هنوز تمایل دارید که از آب ویتامین دار بهره بری و استفاده کنید پس موارد زیر را در نظر بگیرید :

از نوشیدنی های که شکر آن هم ها تغییر پیدا کردن شده، نباید به مقدار و اندازه و میزان زیاد بهره بری و استفاده کرد به خصوص در بچه ها.منظور از شکر جایگزین، شیرین کننده های طبیعی می باشد.بسیاری از ویتامین هایی که به آب اضافه شده می باشد، محلول در آب خواهند بود (مثل ویتامین C، ویتامین B).آن درست می باشد که هر گونه مازاد مصرف می تواند به آسانی از طریق کلیه ها دفع می شود، ولی باید توجه داشت آن بدان معنی نیست که مصرف مقدار بسیاری از ویتامین های محلول در آب به روش کامل بی ضرر می است و خواهد بود.مصرف مقادیر بالا می تواند در جذب و همچنین یا در بهره بری و استفاده از دیگر مواد مغذی تأثیر گذار است و خواهد بود.همچنین عبور مقادیر بسیاری از ویتامین ها از طریق کلیه ها ممکن می باشد مشکلاتی ساخته یا ایجاد کند.در صورتی که از آب ساده هم راضی نیستید می توانید طعم و همچنین مزه آن هم را با لیمو، پرتقال و همچنین یا توت فرنگی تغییر داده و همچنین طعم دار کنید.

نوشابه های انرژی زا جهت ورزشکاران

از میان نوشابه یا نویشیدنی های انرژی زا کدام یک مفید می باشد؟در واقعیت و حقیقت به نوع نوشیدنی انرژی زا بستگی دارد. تحقیقاتی هم صورت نگرفته تا تو را از آن هم مطلع کنیم، ولی باید توجه داشت در مطلب بعدی در نظر داریم چند نوشابه انرژی زا را همراه با مقدار انرژی آن هم به تو معرفی کنیم.

نوشابه های انرژی زا را بهتر بشناسید

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:webmd

نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب در تاریخ ۲۷ January 2014 | 11:00 am نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نوشیدنی اسپورت و ورزشی مناسب”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک