کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد

کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد

creatine supplements 720x340 کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد

دانشمند فرانسوی جهت اولین بار کراتین را در سال شمسی ۱۸۳۲کشف کرد و همچنین در سال شمسی ۱۹۲۳ دانشمندان کشف کردند بیش از ۹۵ قسمت و بخش کراتین در بافت ماهیچه ایی ذخیره می می شود. آن ماده در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته ( کراتین فسفات ) درآمده و همچنین به ‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالت‌ها و همچنین ورزش‌های سرعتی و همچنین انفجاری به‌کار می‌رود. اکثرا و بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه‌های اسکلتی قرار دارد. آن نوع مکمل در بازار به صورت پودر، کپسول، قرص جویدنی و همچنین قطره یافت می می شود. ولی در ایران اغلب به صورت پودر در بسته های ۱۲۰ تا ۱۰۰۰ گرمی دیده می می شود. مقدار کراتین منوهیدرات موجود در یک قاشق پودر کراتین حدود ۵ گرم می باشد.

Betball90 468 کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد

کراتین چیست

کراتین یک پروتئین غیر ضروری می باشد که از آرژنین، گلیسین و همچنین متیونین گرفته می می شود. کبد، کلیه ها و همچنین پانکراس به روش ذاتی در حدود ۱ الی ۲ گرم کراتین در روز تولید می کنند . ۱ الی ۲ گرم کراتین دیگر نیز از طریق مواد غذایی مصرف شده و همچنین به روش عمده از طریق ماهی و همچنین گوشت قرمز کسب می می شود. آن مقادیر کراتین  اخذ شده از مواد غذایی هر روز خدا و همچنین تولید شده توسط بدن با یکدیگر ترکیب شده تا نیازهای طبیعی بدن را که هر روز خدا ۲ گرم کراتین می باشد را برآورده سازند.

تقریباً ۹۵ قسمت و بخش کراتین بدن در عضلات اسکلتی به کراتینین تغییر پیدا کردن شده و همچنین بعد در چرخش توسط کلیه ها به مقدار و اندازه و میزان ۲ گرم در روز دفع می می شود. بطور عمده در طی دو هفته باعث افزایش توده ماهیچه ایی می می شود. همچنین کراتین مسئول بهبود کارایی در تمرینات سخت، افزایش سطح انرژی، سرعت بخشیدن بر مقدار و اندازه و میزان بازیافت می باشد.

telegram elmevarzesh1 کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد

کراتین مونوهیدرات باعث افزایش سنتز پروتئین و همچنین افزایش احتباس آب و همچنین املاح و همچنین افزایش جذب آمینو اسیدها در عضلات اسکلتی شده که آن اتفاق باعث افزایش قوای جسمانی بدنساز می‌می شود. در ضمن آن مکمل به انجام تمرینات سخت کمک کرده و همچنین باعث افزایش حجم و همچنین توده ماهیچه می‌می شود.

ولی نقطه ضعف آن هم توانایی کم بدن در ذخیره آن ماده می باشد. کراتین در بدن از سوختن پروتئین ها و همچنین اسیدهای آمینه ی آرژینین، گلیسین و همچنین متیونین بدست می آید. کراتین به روش طبیعی در کبد، کلیه و همچنین لوزالمعده ترشح می می شود. هم چنین در غذاهای نظیر: گوشت قرمز و همچنین ماهی نیز به وفور یافت می می شود. هر یک کیلو گرم گوشت قرمز حدود ۵ گرم کراتین دارد. زمانی که از مکمل کراتین بهره بری و استفاده می می شود، مقدار و اندازه و میزان اضافه کراتین در ماهیچه ها ذخیره می می شود.

مطلب مرتبط: ۵ باور غلط در مورد کراتین

طریقه مصرف

مصرف ۵ گرم در روز جهت تمام طول دوره جهت کسب نتایج مثبت کراتین کافی می باشد. در آن صورت عضلات به تدریج از کراتین اشباع می شوند. ولی در صورتی که می خواهید به سرعت اثر کراتین بر بدن خود را دیدن کنید می توانید ۵ روز اول را به اصطلاح بارگیری کنید یعنی مصرف ۲۰ گرم (در ۴ وعده ۵ گرمی) در هر روز؛ با آن کار عضلات با سرعت از کراتین اشباع می شوند و همچنین در کمتر از یک هفته شاهد نتایج مثبت آن هم بر افزایش انرژی و همچنین وزن بدن خواهید بود و همچنین در ادامه دوره، مصرف ۳ تا ۵ گرم در روز جهت حفظ سطح بالای ذخیره کراتین در عضلات کفایت می کند. چنانچه به جای پودر از کپسول بهره بری و استفاده می کنید بایستی و حتما به تعدادی مصرف می شود که معادل ۵ گرم (۵۰۰۰ میلی گرم) را تأمین کند.

از عمده تاثیرات و همچنین اثرات کراتین

۱- افزایش اقتدار و قدرت عضله

۲- در فواصل بین تمرینات سنگین اسپورت و ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد.

۳- بدون افزایش چربی بدن در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد.

۴- آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد.

۵- در تمرینات اسپورت و ورزشی سرعتی و همچنین شدید، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک، مانع از خستگی شده و همچنین مدت تمرین شدید را طولانی تر می کند.

پس به روش کلی می قدرت هنگام مستلزم و نیاز به افزایش وزن و همچنین توده عضلات، افزایش اقتدار و قدرت و همچنین سرعت در حرکات انفجاری و همچنین کمک به تولید ATP در بدن از آن ماده بهره بری و استفاده نمود.

مطلب مرتبط:  ۶ چیزی که هر ورزشکار بایستی و حتما در مورد کراتین بداند

تاثیرات جانبی رواج پیدا کرده آن هم عبارتند از

اضافه وزن، اسهال، دردهای شکمی و همچنین کم شدن آب بدن.

نقطه:

جهت تهیه کراتین به فروشگاه های معتبر رفت و آمد و مراجعه کنید، و همچنین حتما" زیر نظر مشاور تغذیه ویا مربی مجرب بهره بری و استفاده می شود.

کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد در تاریخ ۲۴ August 2012 | 5:47 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کراتین چیست و همچنین نحوه مصرف آن هم چگونه می باشد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک