روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت

مصرف از روانشناسی در بازبینی طراحی وب وبسایت یکی از تاثیر گذار ترینراهنمای ها برای کسب نتیجه مطلوب همآهنگ با خواسته های ما از طراحی وب سایت است. تمام ما هنوز! آدم هستیم، با وجود تمام دانش ما نسبت به جهان ی اطرافمان، یکی از چیزهایی که ما احاطه جامعی به آن نداریم،بقیه آدم ها هستند . او چه فکر می نماید ؟ من از طرف مقابلم چگونه درخواست کنم که باعث واکنش نشان دادن او گردد؟ جهت چه او به این آموزش درخواست جواب مثبت میدهد؟ چرا این کودکان به محصولات رقیب من بیشتر علاقه دارند تا کالاها من؟ بسياري دیگر از این پرسش ها که ممکن است هیچ گاه نتوانیم جوابی ۱۰۰ درصد به آن بدهیم.
site design ummulbanin روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت
طراحی وب سایت

​طراحی سایت,طراحی وب سایت,​طراحی سایت

رفتارهای بشر تحت تاثیر عوامل متعددی است ، از حضـور شخصی در اطرافش تا رنگ پیراهنی که در آن روز پوشیده. چیزی که باعث بازبینی طراحی وب سایت شما می شود این است که بدانید چه چیزی باعث می شود یک فرد چیزی را گزینش و یا کلیک نماید. مطابق با برخي از نتایج بررسی ها و تحقیقات دانشگاه ی، نظریه هایی که منجر به اصلاح طراحی یک وب سایت نسبت به وبسایت دیگری می گردد به دست آمده است. یادگیری این نظریه ها به ما در پیاده سازی آن ها در وب سایت هایمان و پیدا کردن میزان فرد دی بودن آن یاری مینماید.
روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

بر طبـق پژوهشی در peer-reviewed journal محقق دریافته است که تنها ۹۰ ثانیه زمان میبرد که نظر یک مشتری در خصوص محصولی شکل بگیرد و بین ۶۲ تا ۹۰ درصد این نظر بر پایه رنگ های آن محصول استوار است. طراحان زیاد ی بر این باورند که “ترکیب رنگی، میتواند یک سبک یا احساس را تحت تاثیر قرار دهد این یک نکته ضروری جهت برند سازی طراحی وب سایت است . جهت هر کسب و کاری با اهمیت است که مشتری هدف را در سایتش نگه دارد.
آبی بهتر است

آبی باعث ایجاد حس آرامش امنیت در مخاطب می گردد در زنان و مردان آبی به عنوان یکی از رنگ های محبوب شناخته می شود. اما مصرف از همین آبی محبوب در صنایع غذایی باعث کم شدن اشتها می گردد! و مردم با دیدن رنگ قرمز بیشتر تمایل جهت میل کردن پیدا میکنند، پس تمام جا امکان مصرف از آن نیست.
زرد خودمانی

زرد باعث انتقال حس شادی به بازدید کننده میگردد، برند های بسياري از رنگ زرد برای القای حس باطعم گی خودمانی بودن استفاده میکنند. این رنگ مرکز هیجانات مغز را تحریک می نماید ، اما این نکته میتواند معانی مختلف ی را جهت آدم های مختلف به همراه داشته باشد. برای برخي احساس سرخوشی و بالابردن احساس ات را باعث می گردد و جهت برخی، به عنوان نمادی جهت بر انگیخته شدن حس اضطراب خواهد بود.
سبز خلاق

سبز جهت بسياري نمایانگر طبیعت به طبع آن سلامت و پاکی است، ولی بر طبـق نظر روانشناسان رنگ، استفاده از این رنگ احساس خلاقیت را هم به بازدید کننده منتقل می نماید .
سیاه، سیاه است

استفاده از رنگ مشکی در ترکیب رنگی، به نمایش ظرافت، قدرت تجمل یاری شایانی می نماید . سیاه به نظر براق پاک می آید مردم بیشتر آن را وابسته به برندهای پر قدمت و استوار در نظر دارند.
ترقیب بازدید کننده به انجام کارهای مورد نظر طراح سایت

ترقیب به انجام کار، قدرت است اینکه شما بتوانید مسیری برای انتقال بازدید کننده به آنچه شما میخواهید مورد نظر باشد، ایجاد نمایید از ارزش خیلی ی برخوردار است.
چندرسانه ای ها

در بسياري از پژوهش ها نشان داده شده است که مصرف از انواع واسط های محتوایی رسانه ای در وب وب سایت تاثیر زیاد ی دارد. در این تحقیق ها به عنوان یک مورد تحقیق نشان داده شده است که با استفاده از رسانه های غنی شده، اعم از فیلم جالب ، عکس صوت میتواند به تعلت بیشتر کاربر با سایت شما کمک شایانی نماید.
خستگی در تصمیم گیری

نتایج بررسی ها و تحقیقات روانشناسی در طراحی وب وب سایت نشان داده است که چنانچه تعداد مورد های پیش روی یک مشتری یا بازدید کننده خیلی باشد، احتمـا ل اینکه مشتری نتواند هیچ یک را انتخاب نماید بالا میرود. چنانچه وب وب سایت شما شلوغ باشد، نرخ پرش ها در وبسایت شما بالا میرود ولی نتیجه گیری از این تغییر محل ها کمتر خواهد شد. خوب است که از شلوغی وب سایت پرهیز شود، مورد های انتخاب ، دکمه های جابه جایی را تا جایی که امکان دارد کم و کاربر دی بکنید .
قالب نوشتاری

پژوهش های فرد دی در تحقيق کاربر ان وبسایت ها نشان داده شده است که افراد رفیق دارند متن هایی با عرض های کوتاه را بخوانند تا متن هایی با عرض همه صفحه نمایش. خوبتر است در طراحی سایت در صورتی که میخواهید متنی نگارش بکنید ، عرض صفحه را به ستون های کوتاه تر تبدیل بکنید و پس به نگارش در آن ستون ها بپردازید تا جواب بهتری بگیرید. همين طور همـواره در کنار نوشتارهای خود، از تصاویر استفاده بکنید . بسياري از محققین اثبات کرده اند که یک تصویر مناسب میتواند جایگزین هزاران خط متن شود. همان گونه که در گزینش متن چگونگی نگارش آن باید توجه داشت در گزینش تصاویر ارتباط با منظور ما نیز می بایست دقت خیلی ی داشت.
خیره کردن

در صورتی که میخواهید به بخش ی از تصویر یا صفحه شما نگاه شود، سعی بکنید از علائم روش های اشاره به آن مساله در صفحه مصرف نمایید. آسان ترینروش استفاده از پیکان به سمت موضوع است یا استفاده از تصویر فردی که به موضوع مورد نظر شما خیره شده است. آدم ها موجودات اجتماعی هستند نگاه دید افراد دیگر برای شان ارزش دارد. پس سعی بکنید از اینروش برای اشاره درست به موضوعاتتان استفاده نمایید.
رابطه با رویدادها

مصرف از رویدادهای روزانه در چینش و چگونگی ارائه محصولات میتواند نتیجه بهتر ی داشته باشد. به طور مثال در فصل بهار، متناسب با رنگ طبیعت چینش کالاها و یا حتی رنگ بندی وب سایت میتواند به القای حس بهتری به مشتری یاری نماید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک