مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران

مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران

ورزشکارانی که به ورزش حرفه‌ای روی می‌آورند و همچنین به‌ویژه در باره ورزش بدنسازی فعالیت می‌کنند یا در ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری مشغول‌اند، بر آن باورند که حتما" بایستی و حتما مکمل غذایی ( اسپورت و ورزشی) مصرف کنند زیرا و به درستی که در حال عضله‌سازی‌اند . معمولا" مکمل های اسپورت و ورزشی در تقسیم‌بندی تغذیه ای اسپورت و ورزشی زیر قرار می گیرند:

468 60 مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران

مکمل‌هایی که انرژی‌زا خواهند بود (با دوپینگ و همچنین مواد نیروزا اشتباه نشود)، مکمل‌هایی که جهت رفع خستگی به کار می‌روند، مکمل‌هایی که جهت افزایش حجم عضله و همچنین جهت افزایش وزن به کار می‌روند. مکمل‌های ویتامینی که جهت تامین مستلزم و نیاز افزایش یافته ورزشکاران ویژه ای به انواع ویتامین‌ها مورد بهره بری و استفاده قرار می‌گیرند.

supplements and athletes مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران

متاسفانه ورزشکاران ما تنها و فقط مکمل‌های پروتئینی و همچنین مواد نیروزا را اکثرا و بیشتر می‌شناسند و همچنین به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن افزایش حجم عضله در کمترین زمان ممکن خواهند بود. بسیاری از مکمل‌هایی که از مجاری غیرقانونی و همچنین نامعتبر تهیه شوند ممکن می باشد آلوده به مواد هورمونی باشند و همچنین در قبال مواد مغذی اندکی که به بدن می‌رسانند، با وارد شدن مواد آلوده به هورمون‌های آنابولیزان به بدن باعث افزایش کاذب حجم عضله ‌شوند بنابراین در هنگام تهیه مکمل‌ها بایستی و حتما به برچسب روی آن هم  و همچنین برچسب اصالت آن هم و همچنین اطمینان از معتبر بودن و همچنین اثبات و یا تایید فدراسیون علم پزشکی جدید اسپورت و ورزشی و همچنین وزارت بهداشت توجه کنیم.

telegram elmevarzesh1 مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران

مکمل‌های پروتئینی و همچنین مقدار و اندازه و میزان مصرف

مصرف پروتئین در اشخاص معمولا" غیرورزشکار تا حداکثر ۸/۰ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن می باشد. مثلا" جهت مرد یا زن ۷۰ کیلوگرمی، حدود ۵۰ تا ۶۰ گرم پروتئین هر روز خدا مورد نیازاست. جهت افرادی که به صورت آماتوری به ورزش می‌پردازند در نوع استقامتی، ۱ تا ۲/۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن و همچنین در نوع قدرتی ۲/۱ تا ۳/۱ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن پروتئین مورد مستلزم و نیاز می باشد.

جهت اشخاص ورزشکار حرفه‌ای که در ورزش‌های استقامتی مشغول فعالیت اند، ۴/۱ تا ۵/۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن و همچنین جهت ورزشکاران قدرتی تا حداکثر دو گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن می‌قدرت بهره بری و استفاده کرد یعنی یک ورزشکار حرفه‌ای بدنسازی که در طی هفته ۵ تا ۶ روز تمرین نسبتا فشرده دارد و همچنین حدود ۵۰۰۰ کیلوکالری در روز انرژی مصرف می‌کند، می‌تواند تا حداکثر ۱۴۰ گرم پروتئین مصرف کند.در صورتی که مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز به پروتئین هر روز خدا از ۱۱۰ گرم اکثرا و بیشتر می شود، می‌قدرت مقدار اضافه را از مکمل‌های پروتئینی جبران کرد. به یاد داشته باشیم که در صورتی که مقدار پروتئین از مقدار و اندازه و میزان ویژه ای اکثرا و بیشتر می شود، تاثیری در افزایش حجم عضله ندارد مگر تمرین جهت افزایش حجم، اکثرا و بیشتر باشد.

مکمل جهت رفع خستگی

مکمل‌ها تنها و فقط جهت افزایش حجم عضله نیستند بلکه مکمل‌های نیز وجود دارند که جهت رفع خستگی خیلی زیاد مفیدند. از آن تیم می‌قدرت به مکمل‌های آرژینین اشاره کرد. مکمل‌هایی وجود دارند که جهت تقویت دستگاه ایمنی مفیدند. مکمل‌های حاوی گلوتامین جهت آن موضوع به کار می‌روند. شاید ورزشکاران زیاد به آن موضوع توجه نداشته باشند ولی باید توجه داشت ایمنی اکثرا و بیشتر موجب افزایش کارایی و همچنین عملکرد اسپورت و ورزشی می‌می شود و همچنین زحمات ورزشکار هدر نمی‌رود. در مورد مکمل‌های ویتامینی بایستی و حتما به آن نقطه اشاره کنیم که فعالیت اکثرا و بیشتر، حتما مستلزم مواد مغذی اکثرا و بیشتر مانند ویتامین‌هاست ولی باید توجه داشت در مورد ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، در صورت مصرف خیلی زیاد اکثرا و بیشتر از مقدار توصیه شده جهت ورزشکاران، به همین مقدار افزایش یافته عادت می‌می شود و همچنین در صورتی که به مقدار کمتر از معمول مصرف می شود، ورزشکار به رغم مصرفی اکثرا و بیشتر از مقدار توصیه شده جهت اشخاص عادی به کمبود آن ویتامین دچار می‌می شود.

تحقیقات، محدود می باشد

خوب می باشد بدانیم که تاثیر بعضی از مکمل ها به اثبات نرسیده می باشد و همچنین هیاهوی تبلیغاتی که در گرداگرد آنها وجود دارد، صرفا" به علت چند بررسی محدود در جمعیت های کم و همچنین در بعضی موارد با بودجه تحقیقاتی حمایتی از سوی شرکت های تولیدکننده آن مکمل ها انجام می پذیرد. مثال آن مورد، مکمل Q10 می باشد.

آن مکمل به مقدار بسیاری در بازار مصرف وجود دارد و همچنین تبلیغات بسیاری در مورد آن هم صورت می گیرد، در حالی که هنوز تحقیقات جامعی در مورد آن هم صورت نگرفته می باشد. به هر حال متوجه تاثیر روانی مکمل ها هم باشید. مکمل های اسپورت و ورزشی هم مانند داروها ممکن می باشد آثار روانی داشته باشند و همچنین مربیان ناآگاه ورزشکاران در کنار تجویز مکمل های اسپورت و ورزشی، تمرینات سختی هم به ورزشکار تحمیل می کنند که بدون مکمل هم می قدرت با چنین تمرینات سختی به پس نتیجه آن می شود که رسید. یادمان باشد که تحت شرایط طبیعی بایستی و حتما ابتدا از مواد غذایی مستلزم و نیاز خود را برطرف کنیم و همچنین مکمل ها را جهت موارد کمبود غذایی و همچنین یا افزایش کارایی و همچنین عملکرد اسپورت و ورزشی خود نگه داریم.

دکتر هومن خلیقی
salamat.ir

مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران در تاریخ ۱۲ May 2012 | 5:59 pm نشر یافته شده شده می باشد

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مکمل غذایی و همچنین ورزشکاران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک