4 بُعد مهم که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند

۴ بُعد مهم که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند

 

در این پست از سایت athlete.ir قصد داریم تا شما دوستان همیشه همراه را با ۴ بُعد مهم که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند و برند سازی بیشتر آشنا نماییم.در ادامه این مطلب به نکاتی مفید و حائض اهمیت پیرامون برند سازی  بیشتر میپردازیم.

Small Business Branding 4 بُعد مهم که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام یک برند به ذهن‌مان می‌رسد لوگو و وب‌سایت آن است!

اکثر اشخاص فکر می‌کنند برندینگ یعنی همه‌ی ویژگی‌های بصری مربوط به کسب و کارشان (لوگو؛ سایت؛ بروشور؛ کارت ویزیت و…) در صورتی که برندینگ بسیار بسیار فراتر از ایـن حرف‌هاست!

بایستی بدانید که برندینگ؛ اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف در کسب و کار شماست و بیشتر از آنچه که تصور بکنید ارزشمند تر نسبت به برای مثال یک طراحی وب‌سایت است!!

 

با «۴ بُعد مهم که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند» همراه باشید.

 

۱ شخصیت شما

به خودتان اجازه‌ی ایـن را بدهید که بدرخشید!

بسیار با ارزش است که به عنوان یک مدیر و رهبر کسب و کارتان طوری برخورد بکنید که انگار مشتریان شما مثل دوست ها نزدیک شما می باشند .

برترین راه برای ایـن که ثابت بکنید که مشتری را جذب کـرده ‌اید ایـن است که “واقعا” از کار کردن برای آن‌ها لذت ببرید و ایـن کار سبب می‌شود تا شخصیت شگفت‌انگیزی برای شما تجلی نماید . پس خودتان باشید و از کارهای خود لذت ببرید!

 

۲ تعهدات برندتان

تعهدات شما سبب می‌شود که مشتریان بفهمند که چرا بایستی شما را به جای برند دیگـر ی انتخاب کنند یا نکنند.

Holly Chantal؛ کارشناس برند در thelandofbrand.com می‌گوید:

“ما اکثرا در فرایـن د برندینگ ایـن طور کار می‌کنیم که کوشش می‌کنیم برای مثال؛ ۴ تعهد را که بیشتر از هر تعهد دیگـر ی می‌تواند به ویِژه بودن و متمایز بودن یک برند کمک نماید انتخاب می‌کنیم و بعد از آن یکـی از ایـن ۴ تعهد را به عنوان یک هویت از برند مذکور؛ درنظـر می‌گیریم و شروع می‌کنیم به برندسازی بر طبق ایـن تعهد.”

برای مثال دیجی کالا وعده اصالت کالا و ارسـال سریع آن را می‌دهد؛ وال مارت قیمت پایین را به شما وعده می‌دهد و اپل؛ متمایز بودن را (Think Different).

 

۳ هویت بصری برندتان

بیشتر اوقات هویت بصری برندتان (مثل لوگو؛ فونت؛ رنگ های ساوقتی و…) اولین برداشت را از شما در مخاطب به وجود می‌آورد.

پس بسیار با ارزش است که اِلِمان‌های بصری برندتان به دقت بتوانند آن هویتی را که شما از برندتان می‌خواهید به نمایش بگذارید را نشان دهند.

وب‌سایت‌تان؛ صفحه فیس بوک‌تان؛ کارت ویزیت و بروشور تبلیغاتی‌تان بخشی از عوامل بصری می باشند که در نگاه اول؛ یک ذهنیت از برندتان برای مخاطب می‌سازد.

مهم‌ترین نکته‌ای که دربـار ه ارزش هویت بصری برندتان بایستی بدانید ایـن است که:

کیفیت هویت بصری‌تان می‌تواند به مخاطب بفهمـان د که در چه سطحی قرار است از شما خدمات بگیرد و کیفیت کار شما در چه میزان است .

هم‌چنین پیامی که در المانهای بصریتان به مخاطب القا میشود را بسیار با ارزش بدانید !

مسلما زمان زیادی ندارید تا (برای مثال در یک لوگو) بتوانید یک عالمه با مشتریتان حرف بزنید!

هم چنین زمان تان برای جلب دقت در نزد مشتری بسیار کم است و پس نیاز دارید که پیامی را به صورت کاملا کوتاه و شفاف از طریق هویت بصریتان به مخاطب القا بکنید .

 

۴ آن چه که مردم دربـار ه شما می گویند!

واقعا وقتی که در آن زندگـی می کنیم عصر رابطه ات است!

همه با در رابطه می باشند و گاه دیده ایم که حتی نتایج یک سری انتخابات و یا تغییر یک حکومت (مثل مصر) به دست ایـن ترنت و به طور کلی همین رابطه بین مردم شکل گرفت.اصول و ارزش برند سازی,روش انتخاب نام برای یک برند,برندسازی,انتخاب رنگ در برند سازی,پرسنال برندینگ,مزیت های برند سازی,بازسازی برند

ایـن موضوع بدون شک برای برندینگ شما ارزش دارد!

چه بد باشید و چه خوب؛ مردم به احتما ل زیاد در مورد شما حرف خواهند کرد.

 

درسی از شکلات نوتلا

یک نگاه به برند شکلات نوتلا که در ایـن ستاگرام غوغا کـرده بیندازید!

هیچکدام از آن‌ها توسط خود نوتلا طراحی نشده و خود مردم از آن یک برند بسیار پر قدرت ساخته‌اند؛ خود من با ایـن برند در ایـن ستاگرام آشنا شدم!!!

مطمئن باشید چنانچه بتوانید یک حس به خصوصی را برای مشتریان تان به وجود آورید؛ بابت همـان حس؛ مشهور خواهید شد و دربـار ه آن؛ مردم با حرف خواهند کرد (چه حس بد بدهید و چه مثبت؛ چه حس آرامش بدهید و چه هیجان؛ چه حس قدرت بدهید و چه حس معنویت).

برند شما چه حسی به مردم می دهد؟

خب دوست دارید مردم شما را چطور یاد کنند؟؟

دوست دارید چه ویژگی خاصی از شما دهان به دهان در بین مردم بچرخد؟؟

برای آن استراتژی بچینید.

مطمئن شوید که تیم مناسبی برای تحقیق و مانیتورینگ در شبکه‌های اجتماعی؛ انجمن‌های ایـن ترنتی (Forum)؛ وب سایت‌ها و… دارید.

در هر لحظه اطلاع داشته باشید که در مورد کسب و کارتان چه حرف هایی رد و بدل می‌شود. همه‌ی ایـن ‌ها به ایـن موضوع کمک می‌کند که بتوانید بهتر مدقت شوید که مردم چه نظر و حسی نسبت به برندتان دارند.

شما حق انتخاب دارید!

خبر خوب ایـن است که شما در مورد ایـن ۴ جنبه که در مورد ش حرف کردیم حق انتخاب دارید!

شما می‌توانید در کسب و کارتان هر بُعدی را که دوست دارید؛ از شخصیت خودتان ظهور بکنید .

شما می‌توانید در انتخاب تعهدات‌تان و نتیجه‌ای که بایستی بدهد سهیم باشید.

می‌توانید تصمیم بگیرید که هویت بصری شما؛ چه پیامی را به مخاطب القا نماید (برای مثال ایـن که لوکس می باشید یا اقتصادی؛ هیجان انگیز می باشید یا آرامش بخش و…)

و در نهایت می‌توانید با تنظیم خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید؛ حرف‌های بین مردم را در مورد محصولات و خدمات برندتان تنظیم بکنید .

به نظـر شما برندهای ایرانی در کدام زمینه از ایـن ۴ مورد ضعیف تر یا قوی‌تر عمل کـرده ‌اند؟

کدام برندها برترین هویت بصری را از خودشان به نمایش گذاشته‌اند؟

کدامشان توانسته است که به خوبی در بین مردم به محبوبیت برسد؟

با ما همراه باشید تا شما دوستان را با خصوصیات  مهم جهت انتخاب یک نام تجاری موفق بیشتر آشنا کنیم.همچنین در سری مقالات برند سازی به ۱۰ گام برتر جهت بازسازی برند میپردازیم.

www.edris-ac.com

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۴ بُعد مهم که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک