روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟

روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟

Fish Oil روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟

Banner 3 Gif1 روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟

یکی از معروف‌ترین مکمل‌هایی که آن روزها زن و همچنین مرد مصرف می‌کنند، مکمل روغن ماهی می باشد. روغن ماهی، روغن گرفته شده از ماهی‌های چرب می باشد مانند سالمون وحشی، ساردین و همچنین … . فواید بالقوه‌ی روغن ماهی به دلیل اسیدهای بلند زنجیره‌ی امگا ۳‌ موجود در آن هم می باشد. آن امگا ۳ها اساساً EPA و همچنین DHA خواهند بود؛ نوعی اسید چرب که خاصیت ضد التهابی دارد. اکثرا و بیشتر چربی‌های چند غیر اشباع در رژیم غذایی اروپایی، امگا ۶ می باشد. بعضی از کارشناسان باور دارند آن عدم تعادل موجب افزایش معظلات و مسائل و مشکلات مزمن قلبی می‌می شود، مانند بیماری‌های قلبی و همچنین عروقی. زیرا امگا ۶ تغذیه‌ کننده‌ی التهاب می باشد. اسیدهای چرب امگا ۶ در روغن‌های فرآوری شده‌ی پخت و همچنین پز مخصوصا روغن دانه‌ی سویا و همچنین روغن دانه‌ی ذرت به وفور موجودند. اکثرا و بیشتر اشخاص در کشورها اروپایی خیلی زیاد کم از روغن ماهی بهره بری و استفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانید التهاب در بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد مانند بیماری‌های قلبی. یکی از دلایل آنکه اشخاص، کپسول روغن ماهی مصرف می‌کنند آن می باشد که می‌خواهند ریسک بیماری قلبی، حمله‌ی قلبی و همچنین سکته‌ی مغزی را پایین بیاورند و همچنین عدم تناسب بین مصرف امگا ۶ و همچنین امگا ۳ را تا حدودی جبران کنند. امگا ۶ در روغن‌های فرآوری شده، فست فودها و همچنین غذاهای بسته بندی شده وجود دارد.

هر چند همه‌ی تحقیقات انجام شده دقیقاً آن پس نتیجه آن می شود که را نگرفتند که مصرف مکمل امگا ۳ فوایدی دارد ولی باید توجه داشت مطالعات نشان می‌دهد اسیدهای بلند زنجیره‌ی امگا ۳، مقدار و اندازه و میزان چربی‌های سلولی به نام تری‌گلسیرید را که منجر به افزایش احتمال بیماری قلبی می‌شوند کاهش می‌دهند. ضمناً پژوهش‌ها حاکی از آن هم خواهند بود، فرهنگ‌هایی که زیاد از ماهی‌های چرب بهره بری و استفاده می‌کنند، آمار بیماری‌های قلبی در میان‌شان پایین می باشد. علی رغم رواج پیدا کرده بودن کپسول‌های روغن ماهی، شواهد قطعی وجود ندارد که ثابت کند مصرف آن مکمل‌ها واقعاً می‌تواند ریسک حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی را کاهش بدهد.

با آن حال اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی به دلیل خاصیت ضد التهابی شامل فواید غیره ای خواهند بود و همچنین تحقیقات در آن باره همچنان ادامه دارد. یکی از فواید بالقوه‌ی امگا ۳ که انگیزه‌ای جهت مصرف در بدنسازی می باشد، آن می باشد که امگا ۳‌ی روغن ماهی می‌تواند با فعال کردن تولید پروتئین عضلات، هایپرتروفی آنها را تقویت کند. آن تاثیری چیزی می باشد که هم جهت مبتدی‌ها ایده آل می باشد و همچنین هم جهت حرفه‌ای‌ها.

روغن ماهی، امگا ۳ و همچنین هایپرتروفی عضله

همانطور که می‌دانید توده‌ی عضلانی که دارید توسط مقدار و اندازه و میزان تولید پروتئین عضله در برابر تجزیه‌ی پروتئین عضله مشخص می‌می شود. عضلات دائما در حالت دگرگونی خواهند بود. در صورتی که تجزیه‌ی پروتئین عضله از تولید پروتئین عضله پیشی بگیرد، توده‌ی عضلان را از دست خواهید داد (اوضاع کاتابولیک)، ولی باید توجه داشت عکس آن هم نیز صادق می باشد؛ در صورتی که تولید پروتئین عضله از تجزیه‌ی پروتئین عضله سبقت بگیرد (اوضاع آنابولیک) عضله به دست خواهید آورد.

متاسفانه با افزایش سن، عضله به روش طبیعی تحلیل می‌‌رود. با عبور از ۶۰ سالگی، مقاومت آنابولیک تغییر پیدا کردن به یک معضل می‌می شود؛ بیماری که عضلات کم شده و همچنین نسبت به سیگنال‌های آنابولیک، مانند پروتئین و همچنین تمرینات قدرتی که به آنها می‌گویند رشد کنند، واکنش کمتری نشان می‌دهند. مقاومت آنابولیک باعث می‌می شود افرا پیرتر‌تر جهت افزایش سایز عضله و همچنین حفظ توده‌های عضلانی فعلی خود به سختی بیفتند و همچنین با چالش‌های بسیاری روبرو شوند.


پیشنهاد مطالعه: تعادل نیتروژنی چیست و همچنین چگونه باعث عضله ‌سازی می‌می شود؟


امگا ۳ و همچنین مقاومت آنابولیک

آیا امگا ۳‌ی موجود در کپسول‌های روغن ماهی می‌تواند به مقابله با مقاومت آنابولیک کمک کند؟ در مطالعه‌ای محققان، اشخاص ۶۵ تا ۸۱ سال شمسی را به دو تیم تقسیم کردند. یک تیم مکمل امگا ۳ مصرف کرد و همچنین تیمی دیگر آن هم مقدار روغن ذرت مصرف کرد. طی دوره‌ی ۸ هفته‌ای آزمایش، پژوهشگران، تولید پروتئین در جواب به انسولین و همچنین آمینو اسیدهای گرفتن شده را مقدار و اندازه گیری کردند. جذاب و جالب می باشد بدانید تیمی که امگا ۳ مصرف کرده بود، نسبت به تیم کنترل، سه برابر اکثرا و بیشتر تولید پروتئین در عضلات داشت. آیا آن موضوع تنها و فقط جهت اشخاص سالمندی که مقاومت آنابولیک دارند صادق می باشد؟ مطالعه‌ای دیگر که روی اشخاص جوانتر یعنی ۲۵ تا ۴۵ سال شمسی صورت گرفت، نشان داد تولید پروتئین در واکنش به مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ افزایش یافته بود.

امگا ۳ چگونه می‌تواند تولید پروتئین را افزایش بدهد؟

آن امکان وجود دارد که خاصیت ضد التهابی آن میان موثر باشد. کاهش التهاب در عضلات، سیگنال دهی انسولین را تقویت کرده و همچنین تولید پروتئین را جهت سلولها ساده‌تر می‌کند. یک تئوری دیگر آن می باشد که امگا ۳، جریان خون به سمت عضلات را بعد از صرف غذا افزایش می‌دهد، بنابراین عضلات با واحدهای سازنده‌ی بیشتری که جهت رشد مستلزم و نیاز دارند تامین می‌شوند.

بهبود کیفیت عضلات و همچنین ساختار بدنی

در مطالعه‌ی غیره ای محققان از ۵۰ زن و همچنین مرد بالای ۷۰ سال شمسی خواستند تا در یک برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی تمرینی قدرتی پایین تنه شرکت کنند. آن اشخاص به مدت ۱۸ هفته و همچنین هفته‌ای دوبار تمرین کردند. یک تیم هر روز ۳ گرم روغن ماهی مصرف کرد و همچنین تیمی دیگر به عنوان تیم کنترل، آن هم مقدار روغن دانه‌ی آفتابگردان مصرف کرد. زنانی که روغن ماهی مصرف کرده بودند صرف نظر از توده‌ی عضلانی، بهبودهایی در کیفیت عضلات خود داشتند ولی باید توجه داشت در مورد مردان چنین پس نتیجه آن می شود که‌ای دیدن نشد. محققان در آن مطالعه باور دارند که امگا ۳ موجود در روغن ماهی می‌تواند با تقویت انقباض فیبرهای تند انقباض، بر پیوندهای عصبی عضلانی اثر بگذارد. مطالعات جزئی‌تر دیگر نشان دادند مصرف مکمل روغن ماهی می‌تواند به گونه‌ای دیگر بر ساختار بدنی اثر بگذارد و همچنین از سایز دور کمر کم کند. چه کسی دوست ندارد دور کمرش باریک‌تر می شود؟!

حرف آخر

روغن ماهی در اشخاص سنین بالاتر، پروتئین سازی بیشتری دارد. یکی از دلایل احتمالی آن می باشد که امگا ۳ موجود در روغن ماهی به اشخاص کمک می‌کند بر مقاومت آنابولیک غلبه کرده و همچنین کاهش توده‌ی عضلانی را کم کنند. ولی باید توجه داشت مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری نیست تو مکمل روغن ماهی مصرف کنید تا از آن فواید بهره مند شوید. مصرف ماهیهای چرب دو بار در هفته جهت تو کافیست. ماهی منبع خوبی از پروتئین می باشد که جهت هایپرتروفی عضله اهمیت دارد.

در صورتی که انتخاب‌تان آن می باشد که مکمل روغن ماهی مصرف کنید حتما آن هم را از برندی معتبر تهیه کنید و همچنین مطمئن شوید که تقطیر مولکولی شده‌اند تا آلودگی نداشته باشند. ماهی خصوصاً ماهی‌های پهناور و بزرگ از محیط خود سموم را جذب می‌کنند که شامل فلزات سنگین، دی اکسین و همچنین PCBها می‌می شود، که البته تست‌های انجام شده روی اکثرا و بیشتر برندهای مکمل‌های روغن ماهی، آلودگی ویژه ای نشان نداده می باشد.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: cathe

telegram elmevarzesh1 روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟

روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟ در تاریخ ۲۰۱۸-۰۷-۱۷ ۰۱:۰۲:۳۳ نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روغن ماهی چه نقشی در بدنسازی و همچنین عضله سازی دارد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک