چگونه جهت تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟

چگونه جهت تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟

Body Type 1 چگونه جهت تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟

telegram elmevarzesh1 چگونه جهت تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟

شاید کم تا بیش با تیپ های بدنی آشنایی داشته باشید و همچنین بدانید که بدن تو چربی را چگونه و چطوری و همچنین کجا ذخیره می‌کند می‌تواند تاثیر بزرگی روی سلامتی‌ و همچنین البته وزن‌تان بگذارد. قبلاً در مطلبی تحت عنوان « چرا جایی که بدن در آن هم چربی را ذخیر می‌کند، مهم می باشد؟ » در آن مطلب جهت تو می‌گوییم بر اساس تیپ های بدنی که دارید، چه چیزهایی بایستی و حتما بخورید و همچنین چه چیزهایی را بایستی و حتما حذف کنید.

چرا بایستی و حتما تیپ بدن خود را بشناسید؟

تیپ های بدنی آن روزها اکثرا و بیشتر جنبه‌ی ظاهری دارد تا سلامت، مخصوصاً هنگام و زمانی که پای آن میان می‌آید که چه بایستی و حتما بپوشید! ولی باید توجه داشت هنگام و زمانی که که صحبت از سلامتی می‌می شود، تیپ بدنی تو می‌تواند چیزهای بسیاری در مورد خطرات احتمالی در سلامت تو و همچنین توانایی‌های‌تان بروز دهد.

موضوع اصلی آن می باشد که بدن تو چربی‌ها را کجا و همچنین چگونه ذخیره می‌کند. بعضی از انواع چربی نسبت به بقیه جهت سلامتی مضرترند و همچنین ممکن می باشد به تکنیک‌های گوناگون غذایی واکنش‌های متفاوتی نشان دهند.

مثلاً مطالعه‌ای دریافته افرادی که وزن بیشتری در شکم خود دارند، نسبت با رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات بهتر جواب می‌گیرند در حالی که آنهایی که اکثرا و بیشتر وزن‌شان در ناحیه‌ی باسن و همچنین ران می باشد با رژیم‌های غذایی کم چرب بهتر می‌توانند به پس نتیجه آن می شود که برسند و همچنین آن جدید و تو و تازه شروع کار می باشد! کارشناسان تغذیه می‌توانند کمک‌تان کنند بفهمید تیپ بدنی تو چیست و همچنین چه بایستی و حتما بکنید.


پیشنهاد مطالعه: چه نوع تیپ بدنی دارید؟ اکتومرف، مزومرف یا اندومرف؟


اندام سیبی شکل

اندام سیبی شکل دقیقاً همانطوری می باشد که اسمش می‌گوید. بالاتنه‌ی پهن، شانه‌های پهن و همچنین بازوها و همچنین باسن‌ها و همچنین پاهای کوچک‌تر یعنی به روش کلی بالاتنه از پایین تنه پهناور و بزرگ‌تر می باشد.

در صورتی که مثل سیب وزن اضافه کنید پس احتمالاً تمام آن وزن اضافی مستقیماً به طرف شکم‌تان می‌رود. حمل چربی در شکم یعنی آنکه تو چربی بیشتری در اطراف اندام‌های داخلی خود دارید و همچنین آن، ریسک بیماری‌های قلبی، دیابت و همچنین سندرم متابولیک را بالا می‌برد.

سیب‌ها چه بایستی و حتما بخورند

روی خوردن چربی‌های سالم تمرکز کنید و همچنین توصیه قدیمی که می‌گفت خوردن چربی چاق‌تان می‌کند فراموش کنید: چربی‌های تک غیر اشباع و همچنین چربی‌های امگا ۳ کمک‌تان می‌کنند تا اکثرا و بیشتر احساس سیری کنید و همچنین در پس نتیجه آن می شود که کمتر بخورید.

چربی‌های سالم به تو کمک می‌کنند شکم خود را بتراشید و همچنین ریسک بیماری‌های قلبی و همچنین دیابت را کم می‌کنند. چربی، اثر کمی بر مقدار و اندازه و میزان انسولین دارد، بنابراین قند خون‌تان کمتر بالا خواهد رفت. در پس نتیجه آن می شود که کمتر هوس خوردن می‌کنید و همچنین انرژی بیشتری دارید. آوکادو، سالمون، گردو، دانه چیا و همچنین کره آجیل نمونه‌های خوبی خواهند بود.

سیب‌ها چه نباید بخورند

خوردن چربی‌های سالم تنها قستی از جدال تو جهت کوچک‌ کردن شکم‌تان می باشد. اندام‌های سیبی شکل مستلزم و نیاز دارند تا مصرف کربوهیدارت‌ها را نیز کم کنند، مخصوصاً کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و همچنین شکر و همچنین اسنک‌های شیرین.

رژیم غذایی خوب رژیمی می باشد که بتوان آن هم را ادامه داد و همچنین جهت خیلی از اشخاص آن یعنی مقداری کربوهیدرات خوردن. تنها و فقط سعی کنید مصرف کربوهیدرات را به ۴۰ قسمت و بخش از کل کالری مصرفی‌تان محدود کنید.

اندام گلابی شکل

در ادامه معرفی تیپ های بدنی شکل گلابی را با شانه‌های باریک، دور کمر باریک و همچنین باسن و همچنین ران پهناور و بزرگ؛ می‌شناسند. خوشبختانه باسن و همچنین ران یکی از بهترین و همچنین سالم‌ترین جاهایی می باشد که چربی‌ها می‌توانند در آنجا ذخیره شوند و همچنین ثابت شده که با طول عمر اکثرا و بیشتر مرتبط خواهند بود.

متاسفانه پیدا کردن شلوار جین مناسب و همچنین مقدار و اندازه‌ی آن اندام‌ها خیلی زیاد سخت می باشد. چربی‌های اضافی علی رغم جاهایی که ذخیره می‌شوند می‌توانند به مفاصل، قلب و همچنین مغز فشار وارد کنند.

گلابی‌ها چه بایستی و حتما بخورند

تمرکز اصلی اندام گلابی‌ها بایستی و حتما روی ساختن عضلات بدون چربی همراه با حفظ وزن سالم باشد. بهترین راه تامین آن هدف آن می باشد که حتما به مقدار زیاد پروتئین کم چرب، سبزیجات برگدار و همچنین چربی‌های سالم بخورید.

آن‌ها سه جزء اصلی هر رژیم غذایی سالمی خواهند بود ولی باید توجه داشت آن ترکیبی از آن سه می باشد که به اندام‌های گلابی شکل کمک می‌کند تا ضمن عضله سازی، چربی بسوزانند. به عبارتی دیگر، همراه با گوشت کم چربی اکثرا و بیشتر سالاد بخورید!

گلابی‌ها چه نباید بخورند

دیگر همه می‌دانیم که شکر جهت سلامتی خوب نیست. محدود کردن مصرف شکر و همچنین قند لزوماً به آن معنی نیست که تو هرگز نمی‌توانید کیک تولد بخورید.

بلکه بایستی و حتما به تمام غذاهایی که در رژیم غذایی‌تان وجود دارد نگاه کنید و همچنین چیزهایی را قند اضافی دارند حذف کنید. چیزهایی مثل سس پاستا، کچاپ، نان، جو دوسر فوری و همچنین کره بادام زمینی معروفند که قند پنهان دارند.

قند در بسیاری از غذاهای فرآوری شده‌ی آماده وجود دارد. جهت آنکه راحت‌تر تکلیف خودتان را مشخص کنید آن قانون را به یاد داشته باشید: از خوردن هر غذایی که اکثرا و بیشتر از ۳ گرم قند اضافی دارد (روی برچسب نقل شده) خودداری کنید.


پیشنهاد مطالعه: بهترین تمرینات را جهت شکل بدنی تان بشناسید


اندام ساعت شنی شکل

دو نوع از تیپ های بدنی یا شکل بدن را معرفی کردیم، سومین مورد آن هم اندام‌های ساعت شنی شکل، وزن بیشتری در قسمت بین بالاتنه و همچنین پایین تنه حمل می‌کنند و همچنین کمر باریک‌تری دارند.

آن تیپ اندام‌ها معمولاً چربی را در تمام بدن به روش یکنواخت ذخیره می‌کنند. زنان اغلب دوست دارند چنین اندامی داشته باشند زیرا انحناهای جذابی دارد ولی باید توجه داشت آن فرم بدنی به راحتی هم می‌تواند چند کیلو وزن اضافه کند بدون آنکه فرد متوجه می شود زیرا آن وزن اضافی در سراسر بدنش یکسان پخش می‌می شود. هر وزن اضافی می‌تواند به سلامت آسیب بزند.

ساعت شنی‌ها چه بایستی و حتما بخورند

در صورتی که تو هم شکل اندام ساعت شنی شکل دارید پس بایستی و حتما هوشمندانه غذا بخورید تا دچار افزایش وزن نامحسوس نشوید! به جای آنکه یک بسته چیپس بخورید، میل‌تان به کربوهیدرات را با منابع کربوهیدرات‌های پیچیده و همچنین با کیفیت جواب بدهید.

سعی کنید میان وعده‌تان سبزیجات باشد. سبزیجات نه تنها جهت‌تان مفید می باشد بلکه به تو آن امکان را می‌دهد که بدون گرفتن کالری زیاد، غذای بسیاری بخورید و همچنین ضمناً اکثرا و بیشتر سیر و همچنین راضی شوید. اسنک‌های مناسب جهت ساعت شنی‌ها می‌تواند هویج و همچنین گواکامولی، کرفس و همچنین کره بادام، آوکادو با نان تست، خیار و همچنین هوموس باشد.

ساعت شنی‌ها چه نباید بخورند

جذابیت اندام تو می‌تواند به خاطر بالاتر بودن سطح هورمون‌های مخصوص زنان و دختران جوان‌ای زیرا و به درستی که استروژن و همچنین پروژسترون باشد. آن هورمون‌ها فواید بسیاری دارند ولی باید توجه داشت استروژن هورمونی می باشد که چربی ذخیره می‌کند و همچنین می‌تواند موجب افزایش وزن می شود.

در صورتی که ریتم طبیعی هورمون‌های تو مختل شده – استرس می‌تواند یکی از علت‌ها باشد-  پس ممکن می باشد اشتها و همچنین میل به شیرینی نیز در تو اکثرا و بیشتر می شود. سعی کنید مصرف آن غذاها را به حداقل برسانید: انواع شیرینی، آبنبات، بستنی و همچنین سایر خوراکی‌‌های پُرقند و همچنین پُرچربی.

اندام مستطیلی یا خط کش شکل

در صورتی که طبیعتاً لاغر هستید و همچنین انحناهای کمی در اندام‌تان دیده می‌می شود پس احتمالاً یک خط کش هستید! از جنبه‌ی ذخیره‌ی چربی، بهترین تیپ بدنی را در بین تیپ های بدنی دارید.

خط کش‌ها معمولاً جهت افزایش وزن بایستی و حتما خیلی تلاش کنند. ولی باید توجه داشت آن دلیل نمی‌می شود از جهت تغذیه کاملاً  آزاد باشند. بسیاری از آنهایی که اندام مستطیلی یا خط کش شکل دارند فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می‌کنند زیرا و به درستی که لاغر خواهند بود پس می‌توانند هر چه دوست دارند بخورند و همچنین ورزش هم نکنند. ولی باید توجه داشت حتی در صورتی که به نظر برسد وزن اضافی ندارید ممکن می باشد درصدی از چربی در بدن خود داشته باشید که تو را مستعد بسیاری از بیماری‌ها کند.

خط کش‌ها چه بایستی و حتما بخورند

خط کش‌ها بایستی و حتما آنقدر بخورند تا سیر شوند، نه خیلی زیاد و همچنین نه خیلی کم. رژیم غذایی متعادل که شامل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و همچنین پروتئین‌ها باشد جهت آن تیپ اندام‌ها مناسب‌ترین می باشد.

همچنین خیلی مهم می باشد که اشخاص با اندام مستطیلی ورزش کنند. تمرکز روی تغذیه و همچنین ورزش به شیوه‌ای مراقبت شده می‌تواند سلامت آن اندام‌ها را خفظ کرده و همچنین ریسک بیماری‌ها را به حداقل برساند.

بسیاری از آنهایی که اندام خط کش شکل دارند ممکن می باشد علاقه مند باشند ورزش‌های استقامتی مانند دوچرخه سواری و همچنین دو انجام دهند، پس حتماً بایستی و حتما مقدار بسیاری کربوهیدرات مصرف کنند تا جهت آن فعالیت‌ها به خوبی سوخت گیری کنند. غذاهای مناسب اندام‌های خط کش شکل: تمام غذاهای فرآوری نشده و همچنین غذاهای طبیعی!

خط کش‌‌ها چه نباید بخورند

زیرا و به درستی که معمولاً خط کش‌ها کمبود وزن دارند نه اضافه وزن پس بایستی و حتما در مورد محدود کردن تیم‌های غذایی با احتیاط عمل کنند. در صورتی که اندام خط کش شکل دارید و همچنین اضافه وزن هم ندارید بایستی و حتما تغذیه‌ی مناسب خودتان را داشته باشید و همچنین از دیگران تقلید نکنید. در صورتی که سعی دارید عضله بسازید، در مصرف پودرهای پروتئین، شیک‌ها یا گوشت زیاده روی نکنید. آن روزها اشخاص بیش از حد پروتئین مصرف می‌کنند. در صورتی که بدن یک فرد عادی به ازای هر کیلوگرم از وزن خود حدوداً ۱ گرم پروتئین مستلزم و نیاز دارد.

اندام بستنی قیفی شکل

در صورتی که سینه‌ها و همچنین گردن و همچنین شانه‌های بزرگی دارید ولی باید توجه داشت به سمت پایین که می‌روید جمع‌تر و همچنین باریک‌تر می‌می شود پس پنجمین نوع تیپ های بدنی شامل تو می باشد، تو یک بستنی قیفی هستید! جهت تو احتمالاً عضله سازی راحت‌تر می باشد، مخصوصاً در ناحیه‌ی بالا تنه. ولی باید توجه داشت تو هم مانند سیب‌ها در معرض ذخیره‌ی چربی در اطراف شکم هستید.

بستنی‌ قیفی‌ها چه بایستی و حتما بخورند

کربوهیدرات زیاد بخورید، ولی باید توجه داشت تنها و فقط غلات کامل و همچنین کربوهیدرات‌های پیچیده. آن غذاها به تو انرژی ماندگارتری می‌دهند و همچنین فیبرهای سیر کننده‌ای دارند که تو را بین وعده‌های اصلی سیر نگه می‌دارند.

تحقیقات نشان داده آن نوع فیبرها می‌توانند ریسک ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را کاهش بدهند. کابینت‌های آشپزخانه‌تان را از کینوآ، جو، برنج قهوه‌ای، عدس و همچنین لوبیا و همچنین سیب زمینی شیرین پُر

بستنی‌ قیفی‌ها چه نباید بخورند

آنهایی که اندام بستنی قیفی شکل دارند بایستی و حتما مصرف چربی را کنترل کنند. البته توصیه نمی‌کنیم اسنک‌های فرآوری شده‌ی بدون چربی بخورید بلکه بایستی و حتما در مورد نوع چربی که انتخاب می‌کنید، هوشمندانه عمل کنید.

در مصرف چربی‌های سالم آزادید ولی باید توجه داشت از مصرف چربی‌های تریگلیسرید زنجیره متوسط یا اسیدهای چرب چند غیر اشباع خودداری کنید زیرا آن چربی‌ها می‌توانند تاثیرات معکوس روی بدن‌تان بگذارند. از روغن نارگیل، پنیر، کره، روغن کانولا، روغن‌های گیاهی و همچنین روغن دانه‌ها کمتر بهره بری و استفاده کنید.

تهیه و همچنین ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: rd

چگونه جهت تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟ در تاریخ ۲۰۱۸-۰۵-۱۵ ۰۰:۲۴:۵۷ نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چگونه جهت تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک